Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@03:18:23 GMT

طرح آب‌رسانی اضطراری تهران تصویب شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۵۱۶۵

طرح آب‌رسانی اضطراری تهران تصویب شد

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح‌های انتقال آب به تهران که از طریق حفر تونل در شرق و غرب این شهر در حال انجام است در برابر زمین‌لرزه‌ای به بزرگای هشت ریشتر مقاوم است و به این ترتیب در پنج سال آینده سامانه تامین آب تهران و ورودی آب این شهر به لحاظ تاب‌آوری تضمین می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمدرضا بختیاری در جریان تصویب طرح آب‌رسانی اضطراری به تهران که امروز در صحن شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید گفت: طرح‌های انتقال آب به تهران که از طریق حفر تونل در شرق و غرب این شهر در حال انجام است در برابر زمین‌لرزه‌ای به بزرگای هشت ریشتر مقاوم است و به این ترتیب در پنج سال آینده سامانه تامین آب تهران و ورودی آب این شهر به لحاظ تاب‌آوری تضمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث توزیع آب داخل تهران نیز با تصویب این طرح و تکمیل طرح قمر بنی‌هاشم (رینگ تهران) که تاکنون ۴۰درصد آن انجام شده است، می‌توان گفت که نگرانی برای تامین آب شهروندان پس از وقوع زمین‌لرزه احتمالی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در تشریح طرح آب‌رسانی اضطراری به تهران گفت: بر مبنای این طرح در همه محلات تهران که تعدادشان بیش از ۳۷۴ محله است، مخازنی به حجم ۱۰۰ تا ۳۰۰ مترمکعب ساخته می‌شود که می‌توانند آب مورد نیاز شهروندان را تا ۷۲ ساعت پس از وقوع حادثه تامین کنند.

بختیاری گفت: تاکنون دو مخزن اضطراری در تهران به بهره‌برداری رسیده که ۱۰۰‌هزار لیتر ظرفیت دارند و در شرایط بحرانی در سه روز ابتدایی، آب مورد نیاز حدود ١١‌هزار نفر را تامین می‌کنند و مکان‌یابی‌ها به صورتی انجام شده است که در سه روز ابتدایی حادثه، هر شخص در فاصله نهایتا ۱۰۰۰ متری بتواند به این مخازن دسترسی داشته باشد.

وی هزینه ساخت هر یک از مخازن این طرح را بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در چارچوب تصویب این طرح می‌توان اعتبارات لازم برای انجام این طرح را تامین کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طرح آبرسانی توزیع آب آب و فاضلاب انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی