Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشگاه علامه گفت: در ایام نزدیک به دهه فجر بنا داریم تا سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که از این جایزه برخوردار می‌شوند را اعلام کنیم و عملکرد یکساله هر دستگاهی که مطابق ضوابط حقوق شهروندی از سال ۹۶ به خوبی فعالیت کرده را تقدیر کنیم.   دکتر علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه برای دستگاه‌های اجرایی توضیح داد و گفت: حقوق شهروندی و رعایت حقوق ملت یکی از اصل‌های قانون اساسی می‌باشد که در این اصل بیان شده یکسری حقوق برای مردم شناسایی شده و این حقوق باید توسط تمام ارکان نظام رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه این گفتمان در جامعه پایدار بماند و دانشگاهی شود ما به این نتیجه رسیده ایم که دانشگاه علامه طباطبایی با توجه به رسالت اجتماعی که دارد و در رشته‌های علوم انسانی فعال است باید به سطح جامعه نزدیکتر باشد به همین دلیل از طریق پایش و رصد حرفه‌ای این موضوع برای تحقق حقوق شهروندی در جامعه و کمک به پیشرفت این اهداف جایزه حقوق شهروندی را برای دستگاه‌های مختلف اجرایی در نظر گرفت.

وی افزود: در واقع ما برای پایداری یک گفتمان اگر بخواهیم چند ضلع را تعریف کنیم یک ضلع آن دولت و حمایتش یک بعد از این مسئله می‌تواند حمایت از نخبگان دانشگاهی باشد و ما داریم ضلع نخبگانی خودمان را تقویت می‌کنیم تا بتوانیم با

توسط جمع علمی بررسی کنیم و حالا برگزیدگان را برای مردم معرفی کنیم شاید این جایزه جنبه مادی قوی نداشته باشد و بیشتر جنبه معرفتی داشته باشد، اما طی آن بهترین دستگاه اجرایی، بهترین فیلم، بهترین شهروند، بهترین نهاد و یا هر نهاد دیگری که در زمینه حقوق شهروندی مشغول به فعالیت است توسط یک مجموعه علمی مثل دانشگاه علامه شناسایی می‌شوند و به مردم معرفی می‌شوند. دانشگاه علامه قصد دارد تا درواقع خودش را به عنوان یک نهاد علمی به سطح جامعه و دغدغه‌های مردم نزدیک کند و جامعه دانشگاهی به عنوان یک جامعه مدنی که برخاسته از اقشار فرهیخته جامعه می‌باشد در تحقق حقوق شهروندی نظارت داشته باشد تا بتواند این گفتمان را پایدار کند.

وی افزود: استقبال دستگاه‌های اجرایی با توجه به حساسیت‌هایی که دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرایی شدن این طرح داشتند می‌توان دریافت دستگاه‌های اجرایی می‌خواستند با توجه به ضوابط کلی که در قانون وجود دارد ضوابط خاص مثل اقدامات استانداری‌ها به طور مشخص در مقابله با فساد و یا تکریم ارباب رجوع، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، وزارتخانه‌هایی مثل وزارت راه، ارشاد و دیگر وزارتخانه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.    دکتر علومی یزدی گفت: در سال 97 ، در ایام نزدیک به دهه فجر بنا داریم تا سازمانها و دستگاه‌هایی که از این جایزه برخوردار می‌شوند را اعلام کنیم و عملکرد یکساله هردستگاهی که مطابق ضوابط حقوق شهروندی از سال 96 به خوبی فعالیت کرده را تقدیر کنیم. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود

سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری از سوی دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، روابط‌ عمومی دانشگاه علم و فرهنگ اعلام کرد: این دوره از جایزه ملی تعالی گردشگری با هدف ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌های حوزه گردشگری، تشویق بنگاه‌ها برای شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل‌ بهبود و اجرای پروژه‌های بهبود، ایجاد فضای مثبت، توأم با خلاقیت و نوآوری و تبادل تجربیات موفق بنگاه‌های گردشگری، ارج‌ گذاشتن به کارکنان سازمان‌های متعالی و بهره‌ور صنعت گردشگری و به‌رسمیت‌شناختن بهترین سازمان‌ها اعم از خصوصی، دولتی یا غیرانتفاعی در زمینه گردشگری، تابستان امسال برگزار می‌شود.

برگزاری جایزه ملی تعالی گردشگری با بهره‌گیری از مدل‌های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان‌های گردشگری ایجاد می‌کند تا پیشرفت‌ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه‌گیری کند.

جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری بر مبنای ارزیابی خبرگان صنعت گردشگری و اساتید دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، به بنگاه‌ها و نهادهایی اعطا می‌شود که در کسب نتایج مطلوب در صنعت گردشگری توانمند هستند. تمام بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف اعم از اقامت، حمل‌ونقل، تفریح و سرگرمی، آژانس‌های مسافرتی، رستوران و خدمات غذایی و… می‌توانند متقاضی جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان