Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل فاضلاب استان تهران (آبفای تهران)">شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح آب‌رسانی اضطراری تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران به تصویب رسید.

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل فاضلاب استان تهران (آبفای تهران)">شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جریان تصویب طرح آب‌رسانی اضطراری به تهران که امروز در صحن شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید، گفت: طرح‌های انتقال آب به تهران که از طریق حفر تونل در شرق و غرب این شهر در حال انجام است در برابر زمین‌لرزه‌‌ای به بزرگای هشت ریشتر مقاوم است و به این ترتیب در پنج سال آینده سامانه تامین آب تهران و ورودی آب این شهر به لحاظ تاب‌آوری تضمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری افزود: در بحث توزیع آب داخل تهران نیز با تصویب این طرح و تکمیل طرح قمر بنی‌هاشم (رینگ تهران) که تاکنون ۴۰ درصد آن انجام شده است، می‌توان گفت که نگرانی برای تامین آب شهروندان پس از وقوع زمین‌لرزه احتمالی وجود نخواهد داشت.

وی در تشریح طرح آب‌رسانی اضطراری به تهران گفت: بر مبنای این طرح در همه محلات تهران که تعدادشان بیش از ۳۷۴ محله است، مخازنی به حجم ۱۰۰ تا ۳۰۰ مترمکعب ساخته می‌شود که می‌توانند آب مورد نیاز شهروندان را تا ۷۲ ساعت پس از وقوع حادثه تامین کنند.

به گفته بختیاری تاکنون دو مخزن اضطراری در تهران به بهره‌برداری رسیده که ۱۰۰‌هزار لیتر ظرفیت دارند و در شرایط بحرانی در سه روز ابتدایی، آب مورد نیاز حدود ۱۱ هزار نفر را تامین می‌کنند و مکان‌یابی‌ها به صورتی انجام شده است که در سه روز ابتدایی حادثه، هر شخص در فاصله نهایتا هزار متری بتواند به این مخازن دسترسی داشته باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران هزینه ساخت هر یک از مخازن این طرح را بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در چارچوب تصویب این طرح می‌توان اعتبارات لازم برای انجام این طرح را تامین کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو بعدازظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های شبکه فاضلاب واحدهای مسکن ملی شهرستان خلخال اظهار کرد: پروژه شبکه فاضلاب واحدهای نهضت ملی خلخال علیرغم تخصیص اعتبار عمرانی با منابع داخلی در حال اجرا است.

وی به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۷۳۰ متر با مسیری تماماً سنگی در حال اجرا است که بنیاد مسکن استان نیز در این پروژه مشارکت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: این شرکت بنا بر وظیفه ذاتی و حمایت از سیاست کلان دولت در بخش تولید مسکن و حمایت از قشر آسیب پذیر و محروم جامعه پروژه فاضلاب مسکن ملی را اجرایی می‌کند.

خیرجو با بیان اینکه پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال اسفند ماه سال گذشته از سوی اداره کل بنیاد مسکن اردبیل به این شرکت ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه همزمان با دریافت ابلاغیه شروع شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار پروژه در حال انجام عملیات پیکور زنی در مسیر بوده و تلاش خواهیم کرد پروژه در حداقل زمان ممکن به اتمام و بهره برداری برسد.

کد خبر 6091189

دیگر خبرها

  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری