Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@22:23:55 GMT

چرا باید انار را با پوست و پیه داخل آن خورد؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۵۹۱۴

چرا باید انار را با پوست و پیه داخل آن خورد؟

رکنا: انار میوه ای با خاصیت ضد سرطانی است.

یک متخصص تغذیه تصریح کرد: بیشتر بیماری‌های مزمن به خصوص سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی رابطه مستقیمی با اکسیدان‌ها دارند که آب انار به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که دارد می تواند در پیشگیری این بیماری‌ها موثر واقع شود.

 گلبن سهرابی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره سفارشات مکرر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) مبنی بر مصرف انار برای حفظ سلامتی، تأکید کرد: اثر بخشی آب انار که از منظر قرآن میوه‌ای بهشتی است موجب شده است در بسیاری از کشور‌های غیر مختلف مردم آن را جایگزین بسیاری از نوشیدنی‌ها کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق تحقیقاتی و بررسی‌هایی که درباره آنتی اکسیدان در کشور آمریکا شده است به این نتیجه رسیده‌اند که آب انار دارای میزان بالایی از آنتی اکسیدان است و اگر زیاد از خاصیت این میوه در کشور‌های خارجی صحبت نمی‌شود علت آن کمبود این میوه در نقاط جهان است.

سهرابی ادامه داد: بیشتر بیماری‌های مزمن به خصوص سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی رابطه مستقیمی با آنتی‌اکسیدان‌ها دارند که آب انار به دلیل میزان بالای آنتی اکسیدان می تواند در پیشگیری این بیماری‌ها موثر واقع شود و به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد اثر آن در کاهش فشارخون ثابت شده و اثر ضد سرطانی دارد.

این متخصص تغذیه خاصیت آب انار را برای بیماران دیابتی بسیار مفید دانست و اظهار کرد: قند بالا در افراد دیابتی یکسری عوامل اکسیدان در بدن تولید می‌کند و عوارضی مثل ناراحتی‌های کلیوی و بینایی و ناراحتی‌های قلبی و عروقی را به وجود می‌آورد که در اینجا توصیه می‌کنیم که بیماران دیابتی از آنتی اکسیدان طبیعی مثل میوه انار استفاده کنند که در پیشگیری و کنترل بیماری دیابت Diabetes نقش بسزایی دارد.

وی توصیه کرد: انار را با پوست و پیه داخل آن بخورید و در واقع آنتی اکسیدان‌ بیشتر در پوست انار در ناحیه پوسته سفید دانه‌های انار قرار دارند که اثر بخشی بیشتری دارد. این مسئله مورد توجه پیامبر(ص) و ائمه معصوم نیز قرار گرفته است چنان که حضرت محمد (ص) می فرمایند: انار را با پیه آن بخورید چرا که شست‌وشو دهنده معده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی از نتیجه تحقیقات بر بیماران دیابتی خبر داد و گفت: به مدت ۳ ماه آب انار خالص به بیماران دیابتی دادیم که در این مدت که بیماران روزی یک لیوان آب انار خوردند نه تنها قند آن‌ها بالا نرفت بلکه ظرفیت آنتی اکسیدان این بیماران افزایش یافت و عوامل مربوط به التهاب عروق و سیستماتیک بدن آن‌ها کاهش پیدا کرد.

سهرابی تأکید کرد: به بیماران دیابتی توصیه می‌کنیم که در رژیم غذایی که دارند میوه انار را فراموش نکنند و البته توصیه ما این است که بی رویه هم مصرف نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرص و شربت انار جایگزین مناسبی برای آب انار می‌تواند باشد، اظهار کرد: در کمپانی‌های کالیفرنیا محققان قرص انار تولید ‌اند که ارزش آن معادل یک لیوان آب انار تخمین زده شده است اما با بررسی‌هایی که صورت گرفت، همچنان آب انار اثربخشی بیشتری نسبت به قرص و کپسول انار دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جواب بله دختر 19 ساله تبریزی برای صیغه شدن / 100 جوان به دام افتادند!

تجاوز گروهی وحشیانه به دختر 17 ساله در استخر خصوصی

دار زدن کبری رضایی 14 ساله با چادر در مقابل خانه اش + عکس

حادثه ناگوار برای دختر چاق تهرانی که عمل زیبایی کرد!

تجاوز وحشیانه برادر شوهر به عروس جوان / این زن در جنوب تهران قتل عام به راه انداخت + عکس

روش خنده‌دار یک زندانی برای فرار از زندان + تصویر

پارتی شبانه در شمال تهران میهمانان عجیبی داشت!+ عکس

مادر و 2 کودک مشهدی زنده زنده در آتش سوختند + عکس اجساد 16+

زن جوان رقصید تا کودکش زنده بمانند! + عکس

مچ دخترم را در اتاقش گرفتم / پسر جوان ناچار شد به خواستگاری بیاید!

نقشه زن بیوه برای پسر پولدار مشهدی / نیمه شب بود که راز تلخ زندگی او را فهمیدم!

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

ازدواج اجباری زن شوهر دار ایرانی با شیخ سعودی در مکه + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پزشکی دیابت Diabetes پوست هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی پیشگیری قرص سرطانی انار عکس حوادث دستگیر شد زن دختر جوان مرد فیلم تصاویر حوادث تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد

خارش پوست یکی از علائمی است که ممکن است در بسیاری از بیماری‌های مختلف بروز کند.

به گزارش ایسنا، خارش یکی از علائم شایع عارضه‌های پوستی است.

در این مطلب به نقل از بی بی سی، به چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد، می‌پردازیم:

۱. برآورد تقریبی نشان می‌دهد که ما حدود ۹۷ بار در روز خودمان را می‌خارانیم.

۲. احساس خارش بر اثر تماس با حشرات و گیاهان به دلیل سمومی است که بر پوست ما به‌جا می‌گذارند. مواد سمی باعث آزاد شدن هیستامین‌ها در بدن می‌شوند که نوعی واکنش ایمنی بدن است. در این واکنش بافت‌های عصبی پیام‌های احساس خارش را به مغز ما می‌فرستند.

۳. احساس خارش، شبکه عصبی ویژه خود را دارد. تاکنون تصور می‌شد احساس خارش و درد، مسیرهای دریافت یکسانی دارند اما در سال ۱۹۹۷ مشخص شد احساس خارش، بافت‌های عصبی ویژه‌ خود را دارد.

۴. پیام‌های خارش بسیار به کندی منتقل می‌شوند. بافت‌های عصبی سرعت‌های گوناگونی دارند. پیام‌های لمس با سرعتی حدود ۳۰۰ کیلومتر ‌در ‌ثانیه انتقال پیدا می‌کنند. «درد ناگهانی» (برای مثال وقتی به‌طور اتفاقی دست روی شعله گاز قرار می‌گیرد)‌ با سرعتی حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت منتقل می‌شود. احساس خارش با سرعتی حدود سه کیلومتر در ساعت انتقال پیدا می‌کند که کمی آهسته‌تر از سرعت راه‌ رفتن انسان است.

۵. احساس خارش مانند خمیازه کشیدن مسری است. دانشمندان با نمایش فیلم موش‌هایی که خود را می‌خارانند به گروه دیگری از موش‌ها به این موضوع پی‌بردند. پس از نمایش فیلم، موش‌های تماشاگر هم شروع به خاراندن خود کردند.

۶. احساس مسری خارش بخش کوچکی از مغز به نام هسته سوپراکیاسماتیک (بخش قدامی هیپوتالاموس) را فعال می‌کند. عصب‌شناسان هنوز به‌ طور دقیق عملکرد این بخش از مغز را در چگونگی مشاهده و تکرار عمل خاراندن درنیافته‌اند.

۷. خاراندن بهترین راه برای خلاص شدن از مهاجمان خارش‌آور است. خاراندن، به دور کردن حشرات موذی یا دفع اثر گیاهان سمی کمک می‌کند. همچنین باعث گشادی رگ‌های خونی و در نتیجه جریان بیشتر گلبول‌های سفید و پلاسمای خون برای از بین بردن اثرات سمی می‌شود. به همین دلیل است که با خاراندن، پوست سرخ و لکه‌لکه می‌شود.

۸. خاراندن احساس خوشایندی است چون باعث ترشح سروتونین در مغز می‌شود.

۹. خوشایندترین نقطه برای خاراندن در بدن مچ پاست. پژوهش‌ها این موضوع را نشان داده است.

۱۰. هرچه بیشتر خود را بخارانید احساس خارش بیشتر می‌شود. خاراندن پوست باعث آزاد شدن هیستامین بیشتر می‌شود و پیام‌های خارش بیشتری به مغز فرستاده می‌شود. اگر این کار را ادامه دهید باعث آسیب دیدن پوست و ایجاد زخم و عفونت می‌شوید.

۱۱. در بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس (صدفک) یا اگزما (درماتیت) چرخه خارش آزاردهنده می‌شود. در چنین مواردی آنتی‌هیستامین‌ تجویز می‌شود تا اثرات هیستامین را خنثی کند و احساس خارش را کاهش دهد.

۱۲. پژوهش‌ نشان داده است که خارش مداوم و مزمن به اندازه درد مزمن ناتوان‌کننده است. خارش مزمن از اثرات جانبی بیماری‌های گوناگونی مانند بیماری‌های کبدی و لنفوم است.

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند