Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل حقوقی معاونت حقوقی قوه قضاییه گفت: تهیه، تنظیم و ارائه­ نظریه­‌های مشورتی صادر شده توسط این اداره کل تا پایان سال ۱۳۹۶ و بر اساس موضوعات شورا‌های حل اختلاف، حقوق خانواده، قاچاق کالا و ارز و اجرای احکام مدنی، محور تدوین کتاب­های منتشر شده قرار گرفته است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی قوه قضاییه محمدعلی شاه­‌حیدری‌پور مدیرکل حقوقی معاونت حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه اجرای این برنامه‌های عملیاتی در راستای تحقق چهارمین برنامه توسعه قضایی صورت گرفته است افزود: تهیه، تنظیم و ارائه­ نظریه­‌های مشورتی صادر شده توسط این اداره کل تا پایان سال ۱۳۹۶ و بر اساس موضوعات شورا‌های حل اختلاف، حقوق خانواده، قاچاق کالا و ارز و اجرای احکام مدنی، محور تدوین کتاب­های منتشر شده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به معرفی آثار منتشر شده پرداخت و اظهار کرد: در راستای تحقق برنامه عملیاتی، «تهیه، تنظیم و ارائه­ نظریه‌های مشورتی در خصوص شورا‌های حل اختلاف» نظریه‌های صادره این اداره کل تا پایان نخستین سال از اجرای برنامه توسعه قضایی (سال ۱۳۹۶) در ذیل مواد مربوط قرار گرفت و به همراه سایر قوانین و مقررات مربوط از جمله آیین نامه­ اجرایی آن و آرای وحدت رویه دیوان عالی کشور، کتابی تحت عنوان «قانون شورای حل اختلاف مصوب ۱۶/ ۹/ ۱۳۹۴ و نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه» تدوین شد.

مدیرکل حقوقی معاونت حقوقی قوه قضاییه  تهیه، تنظیم و ارائه­ نظریه­‌های مشورتی در زمینه­ حقوق خانواده را از دیگر برنامه‌های عملیاتی این اداره کل در سال ۹۶ برشمرد و گفت: نظریه­‌های مشورتی صادره­ این اداره کل تا پایان سال مذکور با اعمال اصلاحات ذیل مواد مربوط قرار داده شد و به همراه سایر قوانین ومقررات مربوط از جمله آرای وحدت رویه و آیین نامه­‌ اجرایی و نیز دستورالعمل نحوه­ تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده، تحت عنوان کتاب «قانون حمایت خانواده مصوب ۱/۱۲/۱۳۹۱ و نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه» تدوین، چاپ و منتشر شده است.

شاه‌حیدری‌پور تدوین و انتشار کتاب «قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۳/۱۰/۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی و نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه» را از دیگر نتایج اهتمام این اداره کل در اجرای برنامه‌های عملیاتی پیش­ بینی شده­‌ سال ۹۶ خواند و اضافه کرد: این کتاب حاصل اجرای برنامه عملیاتی تهیه، تنظیم و ارائه نظریه‌های مشورتی در زمینه قاچاق کالا و ارز به شمار می­‌رود و در راستای اجرای آن نظریه­ های صادره­ این اداره کل تا پایان سال ۱۳۹۶ با اعمال اصلاحات ذیل موارد مربوط گرفت و به همراه سایر قوانین و مقررات مربوط از جمله آرای وحدت رویه و آیین نامه­ ها و دستورالعمل­ های مربوط در قالب کتاب یادشده منتشر شده است.

مدیرکل حقوقی معاونت حقوقی قوه قضاییه در پایان با اشاره به اینکه مساعی و اهتمام جمعی در این اداره کل در تحقق برنامه­‌های عملیاتی این حوزه از جمله «تهیه تنظیم و ارائه نظریه­ های مشورتی در زمینه­ اجرای احکام مدنی» نیز اثر بخش بوده گفت: در نتیجه­ اجرای این برنامه، نظریه‌های صادره­ اداره کل حقوقی تا پایان سال ۱۳۹۶ در ذیل مواد مربوط و با اعمال اصلاحات قرارداده شد و به همراه سایر قوانین ومقررات مربوط کتابی تحت عنوان «قوانین اجرای احکام مدنی ۱۳۵۶ ونحوه اجرای محکومیت‌های مالی ۱۳۹۴ و نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه» تدوین و منتشر شده است.

شایان ذکر است چاپ و انتشار ۴ عنوان کتاب مذکور در خرداد و تیرماه سال جاری با همکاری روزنامه رسمی کشور انجام شد و آثار حقوقی مذکور در اختیار جامعه حقوقی قضایی کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاونت حقوقی قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران

 

به گزارش تابناک از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان همزمان با نشست شورای معاونان این شرکت با بیان این که ضروری است افزایش بهره وری به عنوان مهم ترین رکن در تدوین طرح های فنی کارشناسان مورد نظر قرار گیرد تصریح کرد: پرهیز از فعالیت های کم اثر و هزینه ساز، گامی مهم در حفظ بیت المال است و انتظار می رود تمامی بخش های فنی و مهندسی در تدوین طرح های مرتبط با توسعه و بهبود شبکه به شیوه ای عمل کنند که از فعالیت های کم اثر، جلوگیری شده و اقدامات انجام شده، منجر به تاثیراتی ملموس و شاخص در بهبود کیفیت ارائه خدمات به هموطنان تهرانی شود.

ناظریان با یادآوری این که اقدامات موثری طی سال های اخیر در حوزه برق پایتخت انجام شده است افزود: خوشبختانه امروز شاهد اثرات مثبت ناشی از این اقدامات هستیم و شهروندان تهرانی می توانند نتایج حاصله در حوزه ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری، کاهش حوادث و خاموشی، افزایش پایداری و ضریب اطمینان و بهبود روشنایی معابر را به وضوح مشاهده کنند و ارزیابی های انجام شده نیز نشان دهنده رضایت شهروندان در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری علاوه بر تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی با هدف گذر از پیک تابستانه مصرف برق و همچنین ۷۰ برنامه ویژه تحولی که منجر به تغییرات بنیادین در روند خدمت رسانی به مردم خواهد شد در نظر داریم اقدامات موثری در حوزه استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای نظارتی و اجرایی انجام داده و خدمات خود را بیش از گذشته با فناوری های نوین روز در دنیا، منطبق و همسو سازیم.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد