Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@03:20:21 GMT

نقاشی‌های "بدون عنوان" به نمایشگاه آمد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۴۸۹۶

نقاشی‌های 'بدون عنوان' به نمایشگاه آمد

رویداد۲۴ مونا خوش اقبال، مدیر گالری کاما درباره برپایی نمایشگاه نقاشی "بدون عنوان" در گالری کاما گفت: در این نمایشگاه 19 اثر از هنرمندان مدرنیست ناشناس از سال 1300 تا 1365 به نمایش درمی آید، آثار این نمایشگاه را معین نوتاش از مجموعه‌داران جمع آوری کرده است، اغلب این آثار قدمتشان ثابت شده است و برخی امضا دارند و برخی بدون امضا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوش اقبال درباره عنوان نمایشگاه "بدون عنوان" توضیح داد: هنرمندان خیلی خوبی وجود دارند که در مارکت هنر بنا به هر دلیلی شناخته نشدند ؛ این نمایشگاه یک پیام دارد و آن اینکه اگر اثر هنرمند دیده و نمایش داده نشود و مردم نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند همواره ناشناخته خواهد ماند مگر اینکه در اتفاق یا حادثه‌ای دیده شود. هر هنرمندی باید الزاما یک مدیر هنری داشته و با یک گالری ارتباط داشته باشد تا وارد مارکت هنری شود.

مدیر گالری کاما اظهار کرد: نمایشگاه نقاشی "بدون عنوان" می‌تواند لایه‌های خاموش هنر ایران را به نمایش بگذارد و در واقع این نمایشگاه، نمایشگاهی پژوهشی بر آثار نقاشان ناشناس در سال های 1300 تا 1365 باشد.

مونا خوش اقبال از نمایش اثری از "بی بی گوهر بختیار" متعلق به سال 1304 خورشیدی در نمایشگاه نقاشی "بدون عنوان" خبر داد و گفت: این اثر را بی بی گوهر بختیار همزمان با دوره هنر روز اروپا خلق کرده است؛ این اثر کاملا تحت تاثیر "پیکاسو" و "جرج براک" است و نشانه‌هایی از سبک کوبیسم در آن دیده می‌شود و این بسیار عجیب است که در همان دوره زمانی هنرمندان بزرگ ما از نقاشان رئالیسم اروپایی کپی می‌کردند در حالی که مدت‌ها از دوره نقاشی رئال در اروپا گذشته بوده است. نکته جالب اینجاست که بی بی گوهر بختیار با هنر روز اروپا نقاشی می‌کرده است.

معین نوتاش، مجموعه‌داری که آثار نمایشگاه نقاشی "بدون عنوان" را جمع‌آوری کرده است، گفت: این آثار توسط پدربزرگ و پدر من که از مجموعه‌داران قدیمی هستند، جمع آوری شده است؛ من تعدادی از این آثار را از این مجموعه‌ها و تعدادی را هم از مجموعه خودم به نمایشگاه آورده‌ام.

وی درباره سبک آثار به نمایش درآمده در "بدون عنوان" گفت: در این آثار همه سبک ها از سقاخانه های سورئال، انتزاعی دیده می‌شود.

نوتاش خاطرنشان کرد: 90 درصد آثار نمایشگاه نقاشی "بدون عنوان" آثار درجه یک هنری هستند که متاسفانه به هر دلیلی هنرمندان خالق آنها اسم‌شان در مارکت هنری وجود ندارد.

گفتنی است، نمایشگاه نقاشی "بدون عنوان" از 12 تا 22 مرداد در گالری کاما برپا می‌شود، علاقمندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند به آدرس خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک 44 طبقه دوم مراجعه کنند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تجسمی هنر نقاشی نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز

 سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) و با هدف رونق بخشی به جریان نمایش‌های مردمی و تکریم مردمی‌ترین نمایش‌ها و آیین‌های مذهبی برگزار می‌شود.

آثار تا ۱۵ خردادماه جمع آوری و تا ۲۵ خردادماه بازبینی خواهند شد و شروع اجرا‌های عمومی از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجرا‌های داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی