Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با با بیان اینکه این استان برای احداث طرح‌های اشتغالزا محدودیت سرزمینی دارد گفت: ما معتقد به تغییر کاربری جنگل‌ها برای احداث طرح‌های اشتغالزا نیستیم. ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه استان گیلان در رشت اظهار داشت: میزان پرونده‌هایی که در حوزه اشتغالزایی به بانک‌ها معرفی شده است به پیش‌بینی‌های انجام شده ما نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم فعالیت سریعتر و جدی‌تر بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان گفت: مدیران استانی بانک‌های عامل باید شخصاً به این مسئله ورود کرده و فعالیت شعب شهرستان‌ها را قوی‌تر کنند.

سالاری با بیان اینکه کیفیت ارائه پرداخت تسهیلات اشتغالزا از کمیت پرداخت این تسهیلات مهم‌تر است خاطرنشان کرد: باید دقیق بررسی شود که آیا تسهیلات پرداخت شده واقعاً سبب اشتغالزایی می‌شود یا خیر.

وی با بیان اینکه استان گیلان با محدودیت سرزمینی مواجه است که باعث می‌شود هر طرحی را نتوان اجرایی کرد ابراز داشت: ما معتقد به تغییر کاربری جنگل‌ها برای احداث طرح‌های اشتغالزا نیستیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مناسب‌سازی طرح‌های اشتغالزا با محیط شهری استان گیلان تصریح کرد: ضریب اشتغالزایی طرح‌های ارائه شده برای ما بسیار مهم است.

سالاری با بیان اینکه حوزه خدمات بیشترین میزان تسهیلات را در استان گیلان به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم به مردم تسهیلاتی پرداخت کنیم تا آن‌ها را بدهکارتر و گرفتارتر کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به رایزنی‌های انجام شده بانک کشاورزی از این به بعد می‌تواند در تمامی حوزه‌های اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت کند زیرا در گذشته تنها می‌توانست در حوزه کشاورزی ورود کند.

مازیار سیدنژاد با بیان اینکه 10 روستای بدون بیکار در استان گیلان شناسایی شده است ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ارائه تسهیلات و امکانات لازم بخ این روستاها انجام شده است.

فرماندار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون 114 طرح به بانک کشاورزی معرفی شده که تنها 22 طرح به مرحله عقد قرارداد رسیده است عنوان داشت: مشکل بانک‌ها مدیران نیستند بلکه اراده کاری لازم در زیردستان آن‌ها وجود ندارد.

سیدمحمد احمدی با بیان اینکه مدیران بانک‌ها می‌بایست زیرمجموعه‌های خود را به طور کامل توجیه کنند خاطرنشان کرد: مشکلات موجود باعث شده است تا شهرستان عملکرد مناسبی در حوزه ارائه تسهیلات اشتغالزایی نداشته باشد.

فرماندار شفت نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکلات پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان در تمامی شهرستان‌های استان گیلان یکسان است اظهار داشت: روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در بانک کشاورزی بسیار کند است.

محمدرضا محسنی با انتقاد از عدم وجود وحدت رویه در شیوه کاری بانک کشاورزی عنوان داشت: در حال حاضر 4 پرونده به ارزش یک میلیارد تومان در کارگروه اشتغال شهرستان شفت مطرح شده اما پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است.

فرماندار تالش نیز در این جلسه با اعلام اینکه ضوابط بانک‌ها در پرداخت تسهیلات متفاوت است خاطرنشان کرد: این تفاوت‌ها بعضاً متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی را دچار مشکل می‌کند.

عیسی مهدوی با تاکید بر اینکه برخی از طرح‌های اشتغالزایی تالش برای دریافت تسهیلات به بانک‌های آستارا معرفی می‌شوند تصریح کرد: باید اقدامی انجام شود تا طرح‌ها به بانک‌های شهرستان تالش معرفی شود تا مردم مشکلات کمتری داشته باشند.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک مرکزی آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها را در موضوع نهضت ملی مسکن اعلام کرد که بر اساس آن تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از تعداد یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۷۸ نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر متقاضی به‌منظور اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (در حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲،۶۷۸ هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مد نظر به تعداد ۶۲۴ هزار و ۴۶۸ نفر و به مبلغ یک‌هزار و ۳۳۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

سهم صفر درصدی ۱۸ بانک

در این میان سهم مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است که شامل بانک‌های شهر، کارآفرین، ملل، گردشگری، ایران‌زمین، اقتصاد نوین، آینده، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، سامان، سینا، سرمایه، خاورمیانه، کشاورزی، دی، توسعه تعاون و رفاه کارگران است.

همچنین نگاهی به میزان مشارکت بانک‌های شاخص نشان می‌دهد بانک مسکن بیشترین مشارکت را با ۸۵۱ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال داشته است.

پس از آن بانک ملت با ۲۸ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال، بانک سپه با ۱۹ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال، بانک ملی با ۱۳ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، بانک تجارت با ۱۱ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال، بانک توسعه صادرات با یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، بانک صنعت و معدن با ۷۵۰ میلیارد ریال و بانک صادرات با ۱۵ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی مشارکت در این طرح عظیم ملی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد