Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@04:13:35 GMT

پنتاگون با ایده تشکیل نیروی فضایی موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۸۴۴۳

پنتاگون با ایده تشکیل نیروی فضایی موافقت کرد

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) با برنامه تشکیل «نیروی فضایی» و در نظر گرفتن فضا به عنوان یک میدان مبارزه ممکن، که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور مطرح شد، موافق است و در نظر دارد تا پیش از شکل‌گیری نیروی فضایی یک فرماندهی رزمی مربوط به آن را ایجاد کند.

ایران آنلاین /وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: لازم است فضا را به عنوان یک میدان مبارزاتی در حال توسعه در نظر بگیریم و یک فرماندهی رزمی قطعا یکی از چیزهایی است که ما قادر به ایجاد آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متیس افزود: پنتاگون نگرانی‌های ترامپ درباره حفاظت از دارایی‌های آمریکا در فضا را کاملا درک می‌کند. قصد داریم این مسئله را مورد توجه قرار دهیم زیرا دیگر کشورها نشان داده‌اند توانایی حمله به این دارایی‌ها را دارند.

وی همچنین در این باره اعلام کرد:  ما روزانه در حال بحث و گفتگو با حامیان این طرح در کنگره و نیز کمیته‌های مربوطه هستیم.

رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن دستورالعملی را درباره فراهم کردن مقدمات تشکیل نیروی فضایی به عنوان یک شاخه جداگانه در ارتش آمریکا و در کنار ارتش، نیروی دریایی، هوایی، تفنگداران دریای و گارد ساحلی  صادر کرد. با این حال انجام این کار در نهایت مستلزم عمل از سوی کنگره آمریکا است. اگرچه وزیر دفاع آمریکا سال گذشته با ایجاد نیروی فضایی مخالف بود ولی به نظر می‌رسد این روزها با دیدگاه ترامپ درباره اینکه فضا هم می‌توانند مانند هوا، زمین و دریا یک قلمرو مبارزاتی در جنگ باشد، همسو شده است.

جیم برایدنستاین، مسئول سازمان ملی هوا و فضای آمریکا (ناسا) ماه گذشته به سی بی اس نیوز اعلام کرد روش زندگی در آمریکا به فضا وابسته است. اگر ما سیگنال‌های دستگاه جی پی اس را از دست بدهیم هیچ انتقال بانکی داخلی صورت نمی‌گیرد و این بدان معنا است که هیچ مواد غذایی در فروشگاه‌ها نخواهد بود و زندگی ما از بین می‌رود و به همین دلیل است که کشورهای متخاصم در سراسر جهان اقداماتی را برای آسیب زدن به این قابلیت‌های آمریکا در پیش گرفته‌اند.

آمریکا در حال حاضر شش فرماندهی مبارزاتی جغرافیایی (آفریقا، اروپا، مرکزی، شمالی، جنوبی و اقیانوس آرام) و چهار فرماندهی رزمی( سایبری، راهبردی، عملیات ویژه و ترابری) دارد. فرماندهی مبارزاتی واحدی تحت فرماندهی وزارت دفاع آمریکا است که هدف آن هدایت نیروی نظامی این کشور در جهان و بدون توجه به واحد و رسته نظامی آنها است.  / باشگاه خبرنگاران

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ

نیروی دریایی آمریکا از عقب نشینی یک ناوهواپیمابر و یک ناوشکن خود از دریای سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی ناو هواپیمابر یوس اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی را از  دریای سرخ به شرق دریای مدیترانه اعلام کرد.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

این دو کشتی جنگی آمریکایی پس از عبور از کانال سوئز وارد شرق دریای مدیترانه شدند.

سایت USNI News وابسته نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو آمریکایی، منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا را بدون مجموعه ناو هواپیمابر ضربتی یا گروه آبی خاکی برای اولین بار از ماه اکتبر ترک کرده است.

نیروی دریایی آمریکا به عقب نشینی ناوشکن یو اس اس میسون و یو اس اس فلپین از دریای سرخ اشاره نکرده است.

عقب نشینی این کشتی های جنگی آمریکا در پی ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

 

سازمان تجارت دریایی انگلیس: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

متلاشی شدن یک پهپاد آمریکایی در سواحل یمن

یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد