Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - مسابقه استقلال و تراکتورسازی معیار خوبی است که مشخص شود قانون 90 به 10 تماشاگران در دربی پایتخت اجرا می‌شود یا خیر. 

به گزارش وبسایت نود، تا به حال بارها این استدلال را از مسئولان در شهرهای مختلف کشور شنیده‌ایم که ورزشگاه خالی بود و نمی‌توانستیم جلوی ورود تماشاگران مهمان را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرهایی که سرخابی‌ها هوادار داشته باشند، این قانون اجرا نمی‌شود. حالا که برای این فصل قول اجرای قانون 90 به 10 درصد در دربی را داده‌اند، مسابقه استقلال و تراکتورسازی معیار خوبی است که مشخص شود برای دربی 87 این قانون اجرا می‌شود یا همچنان در حد شعار باقی می‌ماند. با زیرساخت فعلی، برای اجرای این قانون، مشکلات زیادی وجود دارد.

تشخیص از رنگ لباس!

اولین معضل چگونگی شناسایی تماشاگران میزبان و مهمان است. این مسئله تا امروز به روش ابتدایی بررسی لباس و پرچم تماشاگران اجرا شده است! اما تماشاگری که یک فصل منتظر چنین مسابقه‌ای بوده و احتمالا صدها کیلومتر راه هم آمده نمی‌تواند پنهان کردن رنگ لباس تیمش را به جان بخرد و با لباس عادی به سکوهای تیم مقابل برود؟ نتیجه چنین رفتاری چه خواهد بود، اگر تیم خودی گل بزند و او میان تماشاگران رقیب شادی کند، نیروهای امنیتی می‌توانند تبعات این رفتار را کنترل و امنیت جانی او را تضمین کنند؟

بلیت‌ رقیب را بخر!

مسئله بعدی بلیت فروشی است. هیچ ساز و کار تدوین شده‌ای برای بلیت فروشی به هواداران یک تیم خاص تا به حال در کشور ما وجود نداشته است و هر باشگاهی اقدام به بلیت فروشی کرده از خود فرد سوال کرده طرفدار چه تیمی است و طبیعتا پاسخ آن به اقتضای نیاز متغیر است! همین دو فصل قبل بود که بلیت فروشی دربی رفت به صورت الکترونیکی انجام شد و با وجود اینکه اعلام شد همه بلیت‌های مسابقه به فروش رفته است ده‌ها هزار سکوی خالی در جایگاه تماشاگران استقلال دیده شد اما هزاران پرسپولیسی بلیت‌های استقلالی‌ها را خریده و به صورت فشرده سکوها و پله‌های سمت خود را پر کرده بودند!

 صدور کارت هواداری

صدور کارت هواداری و شناسایی و ساماندهی رسمی هواداران یکی از راه‌هایی است که در فوتبال دنیا برای حل بسیاری از مشکلات پیش‌بینی شده است. طرحی که بارها در سنوات گذشته در کشور اجرا شده و هیچ وقت با استقبال قابل توجه هواداران روبرو نشده است.

امنیت 10 درصدی

این یکی شاید کمی بدبینانه باشد اما تامین امنیت اقلیت ۱۰ درصدی حاضر در ورزشگاه هم نکته‌ای است که نباید فراموش شود. در دربی ۸۶ آمار عجیب و قابل توجه ۳۳۵ مصدوم به جا گذاشته شد. جمعیت ۷۰ هزار نفری حامیان میزبان اگر از کوره در بروند فضا را برای حامیان کم‌تعداد رقیب تیره و تار می‌کنند و پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از اتفاقات تلخ باید فراتر از رویه‌های مرسوم باشد.

هیچ کدام از این مسائل نباید مانع اجرای طرح شود و قانون رعایت میزبان و مهمان باید اجرا شود. اما رفتن به سمت اجرای این قانون نباید صرفا شکل رفع تکلیف به خود بگیرد و قبل از این بازی باید تمام جوانب مختلف آن و چالش‌های پیش رو بررسی شده و برای هرکدام چاره مناسب پیش‌بینی شود. جوانبی که در فاصله 24 ساعت مانده به شروع دیدار بزرگ هفته یعنی استقلال و تراکتورسازی، هنوز رعایت نشده و بعید به نظر می‌رسد که در مسابقه فردا فقط ده درصد از تراکتوری‌ها راهی آزادی شوند. اتفاقی که اگر رخ دهد، ادعای رعایت این قانون در دربی چیزی شبیه به طنز و باورنکردنی است.

 

14001

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال داخلی اختصاصی تراکتورسازی لیگ برتر ایران ویژه جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور

تیم فوتبال استقلال تهران در حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر چهارشنبه در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور خواهد بود.

به گزارش ورزش سه، دیداری که می‌تواند ساعتی قبل از بازی پرسپولیس برابر سپاهان تا حدود بسیار زیادی سرنوشت قهرمانی در لیگ برتر را مشخص کند، به خصوص اگر نتیجه بازی بعدی چیزی به جز برتری پرسپولیس مقابل سپاهان باشد.

استقلالی‌ها که حالا باید به مصاف تراکتور متحول شده بدون پاکو خمس بروند، تمرینات خود برای این مسابقه را در زمین چمن و سالن وزنه دنبال کرده و صفحه رسمی باشگاه استقلال تصاویری از این تمرین را روی خروجی خود قرار داده است.

یکی از نکات جالب توجه این تصاویر عکس ژست گروهی بازیکنان استقلال مقابل دوربین عکاس باشگاه است که خبر از آمادگی و سرحال بودن بازیکنان این تیم برای رویارویی با بازیکنان تراکتور در مصاف مرگ و زندگی آخر هفته دارد.

tags # استقلال ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • خواسته استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور چیست؟
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • پرش شش‌گام؛ آخرین قدم‌های استقلال برای قهرمانی، زیر ذره‌بین
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت کاپیتان خود
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد
  • روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود