Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@00:19:09 GMT

آغاز روند تشکیل «نیروی فضایی» آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۷۰۹۱۱

«جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا و «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه رسماً تشکیل نیروی فضایی آمریکا را اعلام کردند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۸ خردادماه سال جاری اعلام کرد به پنتاگون دستور تشکیل نیروی فضایی به عنوان یکی از شاخه‌های نیروی مسلح آمریکا را داده است.

نیروی فضایی آمریکا قرار است در کنار ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی، ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه در این باره به آمریکا هشدار داده و با بیان اینکه رویارویی نظامی در فضا می‌تواند به اندازه مسابقه تسلیحات هسته‌ای خطرناک باشد،  از واشنگتن خواسته اشتباهات گذشته را تکرار نکند. (جزئیات بیشتر)

«متیس» در ابتدای این جلسه در مقر وزارت دفاع آمریکا امروز را «روزی مهم» توصیف کرد و حوزه فضا را یکی از «حوزه‌های مهم» برای رقابت نظامی عنوان کرد. او گفت که عرصه فضایی دیگر عرصه جدیدی نیست و کشورهای مختلف در این حوزه رقابت می‌کنند. 

«مایک پنس» بعد از متیس سخنرانی را آغاز کرد و مدعی شد که روسای جمهوری قبلی آمریکا امنیت آمریکا در عرصه فضا را نادیده گرفته‌اند، اما ترامپ، «به روشنی و قاطعانه» اعلام کرده که فضا، همانند «زمین، هوا و دریا»، یک «آوردگاه جنگ» محسوب می‌شد. 

پنس گفت: «با آنکه دولت‌های قبلی تقریباً به کل تهدیدهایِ امنیتیِ در حال ظهور در فضا را نادیده گرفته‌اند، رئیس‌جمهور ترامپ به روشنی و قاطعانه اظهار کرده که فضا، به سخن خود ایشان، "یک آوردگاه جنگ، درست همانند زمین، هوا و دریا" محسوب می‌شود.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در عین حال در ادامه سخنانش مدعی شد که یکی از اهداف تشکیل نیروی فضایی انتقال «نهضت صلح و آزادی» به دیگر جبهه بزرگ آمریکا است. 

او گفت: «ایالات متحده آمریکا در دوران رهبری او (ترامپ) با نبوغ و قدرت آمریکا مقابل تهدیدهای نوظهور در این آوردگاه جدید خواهد ایستاد تا از کشورمان دفاع و از مردممان محافظت کنیم و نهضت صلح و آزادی را به دیگر جبهه بزرگ آمریکا منتقل کنیم.»

پنس پس از با بیان اینکه آمریکا بعد از پیروزی در جنگ جهانی دوم منابعش را به سمت تشکیل نیروی هوایی پیش برده گفت: «اکنون وقت نوشتن یک فصل بزرگ دیگر در تاریخ نیروی مسلحمان فرا رسیده تا برای آوردگاه دیگر آماده باشیم.» 

او در ادامه گفت: «وقت تشکیل نیروی فضایی ایالات متحده فرا رسیده است و به این دلیل است که به اینجا آمده‌ایم.»

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه با نقل سخنان ترامپ گفت که او علاوه بر حضور آمریکا در فضا خواستار برتری‌اش در این عرصه است. او گفت: «همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ گفته، کافی نیست آمریکا تنها در فضا حضور داشته باشته باشد، ما باید در فضا، برتری داشته باشیم؛ بنابراین، همین‌طور خواهد شد.»

او در ادامه گفت: «محیط فضا در نسل گذشته، دستخوش تغییرات بنیادین شده است. جایی که زمانی مسالمت‌آمیز و دور از رقابت بود، اکنون پرازدحام و آکنده از ستیزه‌جویی است.»

وی گفت: «امروز کشورهای دیگر به نحو بی‌سابقه‌ای به دنبال مختل کردن سامانه‌های ما که در فضا مستقرند و به چالش کشیدن استیلای آمریکا در فضا هستند. از سال‌ها پیش، کشورهای دیگر از روسیه گرفته تا چین، کره شمالی و ایران در صدد دستیابی به تسلیحاتی برای پارازیت انداختن، کورکردن و از کار انداختن ماهواره‌های ناوبری و ارتباطی ما-یعنی حملات الکترونیکی از زمین به آنها- برآمده‌اند.»

پنس در ادامه مدعی شد که «دشمنان» آمریکا در سال‌های اخیر به دنبال آن برآمده‌اند که سلاح‌های جدید جنگی را به فضا بیاورند: «در سال‌های اخیر دشمنان ما در تلاش بوده‌اند سلاح‌های جنگی جدید را به خود فضا بیاورند. در سال ۲۰۰۷، چین موشکی را پرتاب کرد که یکی از ماهواره‌های خودش را ردیابی و نابود کرد. این مانور بسیار تحریک‌آمیزی از توان فزاینده چین برای نظامی کردن فضا است.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد روسیه هم در حال طراحی یک سامانه لیزری هوایی است که هدف آن اخلال در سامانه‌های فضایی آمریکا است. پنس همچنین مدعی شد روسیه برای نابود کردن ماهواره‌های آمریکا در حال توسعه موشک‌هایی است که قادر به پرتاب از هواپیما، در حین پرواز هستند.

 او همچنین روسیه و چین را به تلاش برای مانور دادن با ماهواره‌هایشان در نزدیکی ماهواره‌های آمریکا متهم کرده و آن را «تهدیدی بی‌سابقه» علیه سامانه‌های فضایی آمریکا توصیف کرد.

پنس گفت روسیه و چین همچنین در حال سرمایه‌گذاری‌های عظیم برای توسعه موشک‌های مافوق صوت هستند که قادرند با سرعت ۵ مایل در ثانیه پرواز کنند و ارتفاع پرواز آنها به قدری پایین است که می‌توانند از رادارهای دفاع موشکی آمریکا بگریزند.

او مدعی شد که چین و روسیه در تلاش هستند حملات علیه ماهواره‌ها را در دکترین نبرد نظامی‌شان بگنجانند. پنس گفت چین سال ۲۰۱۵، نهادی را با هدف اولویت دادن به قابلیت‌های نبرد در فضا تأسیس کرده است.

پنس گفت: «همان‌طور که اقدامات دشمنان ما روشن کرده آنها همین حالا فضا را به یک میدان نبرد جنگی تبدیل کرده‌اند و ایالات متحده از این چالش، پا پس نمی‌کشد.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از این سخنرانی به شکست نیروهای آمریکایی در عملیات پنجه عقاب برای نجات گروگان‌های لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۹ هم اشاره کرد.

او گفت: «همه ما درس سختی که در اوایل دهه ۱۹۸۰ یاد گرفتیم را به خاطر داریم: زمانی که شکست غم‌انگیز "صحرای یک" (موقعیت عملیاتی طبس) اتفاق افتاد. هشت نیروی میهن‌پرست آمریکایی حین انجام وظیفه برای آزادسازی آمریکایی‌های هم‌وطنشان که در ایران گروگان گرفته شده بودند، جان باختند.»

وی اضافه کرد: «در پرتو آن مأموریت شکست‌خورده، آمریکا مصمم شد اطمینان حاصل کند که نظامیان ما همیشه از هماهنگی آموزشی و رهبری لازم برای انجام مأموریت‌هایشان برخوردار خواهند بود. گام‌هایی که کشورمان در سال‌های بعد برداشت، مسیر را برای تشکیل ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده آمریکا هموار کرد.»

پنس در ادامه هدف از تشکیل نیروی فضایی آمریکا را هم پیگیری اهداف مشابه دانست و گفت: «در همین راستا، گزارش امروز خواستار تشکیل یک ستاد فرماندهی یکپارچه، یعنی ستاد فرماندهی فضایی ایالات متحده آمریکا است.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پنتاگون نیروهای مسلح واشنگتن وزارت دفاع رقابت جنگ جهانی دوم ایالات متحده روسیه کره شمالی ایران زمین چین جاسوسی ایالات متحده آمریکا آمریکا فضایی تشکیل نیروی فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: اگر کارفرمایان بتوانند اعتماد نیروهای خود در محیط کار را فراهم کنند، به بهره‌وری بیشتری دست می‌یابیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ به مناسبت فرارسیدن هفته کار و کارگر در جمع کارگران شرکت نفیس‌نخ اظهار کرد: اگر کارفرمایان بتوانند اعتماد نیروهای خود در محیط کار را فراهم کنند، به بهره‌وری بیشتری دست می‌یابیم.

وی تصریح کرد: ایجاد حس اعتماد، انتشار و ترویج روحیه اعتماد و صیانت از این اعتماد اصل کار است که این فضای صمیمی و اعتمادبخش در شرکت نفیس‌نخ مشهود است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: موشک‌های ایران که راهی سرزمین‌های اشغالی شد به اقتدار کشور کمک کرد و امروز با عزت می‌توانیم حرف زیادی در عرصه جهانی داشته باشیم.

رفیعی آتانی افزود: جنگ که تمام شد برخی از سپاهیان به امام (ره) گفتند که دشمنی استکبار پایانی نخواهد داشت و باید خود را تقویت کنیم و ایشان به سپاه اعتماد کردند. در ادامه به دنبال ساخت تسلیحات نظامی افتادیم تا وابسته نباشیم و گروه شهید طهرانی‌مقدم وارد عرصه شدند و وارد تولید تسلیحات دفاعی شدیم و امروز این خلاقیت و ابتکار موجب اقتدار کشور شده است.

وی ادامه داد: به تدریج ظرفیت بسیار خوبی در سپاه ایجاد شد و در صنعت موشکی با حضور طهرانی‌مقدم‌ها به استقلال رسیدیم و امروز باید از این فرصت استفاده کرده و اسرائیل غاصب را سرجایش بنشانیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به قدرت‌نمایی نظامی ایران در در عملیات وعده صادق گفت: در این عملیات همه پایگاه‌های دشمن فعال، قدرت رهگیری و ماهواره‌ها روشن بود تا بتوانند از خود دفاع کنند؛ اما با همه دستگاه‌های پیشرفته که آسمان‌ها را رصد می‌کردند، نتوانستند با پهپادهای ما مقابله کنند.

رفیعی آتانی افزود: همین آمریکا که با جنگ آشنا است، به رژیم اسرائیل گفته بود ایران از خاک خودش به شما حمله نمی‌کند؛ اما تصور درستی از ما نداشت و امروز بر همگان اثبات شده که آنچه در ظاهر از آمریکا گفته می‌شود، با آنچه در میدان نبرد و واقعیت هست فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در اوج قدرت قرار داریم و آمریکا تصور درستی از قدرت ایران ندارد و هر چه‌قدر تلاش می‌کند روی پاهایش بایستد تا اوج قدرت ما را ببیند، باز هم از دیدن و درک واقعیت عاجز است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین وعده صادق را اخلاقی‌ترین جنگ در پیچیده‌ترین شرایط صحنه نبرد دانست و گفت: به این ترتیب در پیچیده‌ترین نبرد دنیا پیروز شدیم و در حالی که به بیمارستان، کودک، زن و سالمند حمله نکردیم و فقط مقر نظامی و ایستگاه جاسوسی را زدیم، دشمن مستأصل شد.

رفیعی آتانی با بیان اینکه قدرت دشمن برای ما قابل اندازه‌گیری است، اضافه کرد: با تسلیحات ته‌انباری خود دشمن را زدیم و گنبد آهنین ناکارآمد شد و در گام بعدی سرعت موشک‌های بالستیک را به رخ کشیدیم. رژیم اسرائیل برای اقناع افکار داخلی خود گفت ایران را می‌زنیم، اما آمریکا ترسید و پیام داد که اسرائیل این کار را نکن و همه این‌ها نمایانگر اقتدار ایران اسلامی است.

کد خبر 748903

دیگر خبرها

  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود