Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، گفت: سنت «اقراء» یک سنت متداول اسلامی و دینی در جهان اسلام است و این سنت در ایران بوده اما از سال 1395 توسط شورای عالی قرآن به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و تا کنون اساتیدی از مصر، عراق و سوریه در کشور ما به این مهم اهتمام داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر شیخ محمد فهمی عبدالسید العصفور از استادان مصری با اقامت در ایران به امر اقراء می‌پردازد، افزود: تا کنون 51 نفر از قاریان و حافظان ممتاز از 11 استان کشور دوره اقرا را با موفقیت گذراندند.

میرزاجانی با اشاره به اثربخشی سنت اقراء، تصریح کرد: به گفته افرادی که در نزد استاد شیخ عصفور سنت اقراء را تلمذ کردند این آموزش‌ها برای آنان بسیار مورد توجه و اثربخش بوده است.

وی در ادامه به اهمیت خبرگزاری ایکنا اشاره کرد و افزود: معتقدیم این خبرگزاری یکی از نهادهای ثمربخش در حوزه قرآن است و انصافا مولود مبارکی است.

معاون شورای عالی قرآن با بیان اینکه تا کنون مسئولانی در صدر این خبرگزاری بودند تلاش وافری در توسعه این خبرگراری داشتند، اظهار کرد: در حال حضر آقای شوشتری مسئولیت این خبرگزاری را برعهده دارد و امیدواریم که با تجربیات و انگیزه‌ خوبی که دارد بتواند تحولی را در ایکنا ایجاد کند. 

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش بیشتر جهاد دانشگاهی و مجموعه‌هایی همچون شورای توسعه قرآن که به نوعی می‌توانند پشتیبانی از ایکنا داشته باشند  شاهد رشد همه جانبه در خبرگزاری ایکنا باشیم.

میرزاجانی اظهار کرد: خبرگزاری بین‌المللی قرآن در پیشرفت و توسعه قرآن در کشور نقش قابل توجهی داشته است و انتظار داریم از این پس نیز با سرعت بیشتری به پیش برود.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی عصر یکشنبه در نشست شهردار، مدیران و معاونین شهرداری سنندج که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: این گردهمایی‌ها باید موجب ایجاد همدلی و همبستگی هرچه بیشتر بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری سنندج برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان شود.

وی از تمام تلاش‌های شهردار و تیم مدیریتی شهرداری و پرسنل این مجموعه در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال با سرعت هرچه بیشتر شاهد انجام کارها و اقدامات هرچه بهتر در خدمت شهر و شهروندان باشیم.

رضایی گفت: خدمت فرصتی است که در اختیار تک تک ما به عنوان اعضای شورای شهر و مدیران شهری قرار گرفته باید با خلوص نیت و خدمت صادقانه قدردان این فرصت‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش دارد و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تمام توان و تلاش خود را در مسیر انجام وظایف بکار گیرد و از ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها هراسی به دل راه ندهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: زدن برخی تیترهای زرد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دلسوزی برای شهر نیست اما مجموعه شورا و شهرداری از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه خود نیز همواره از منتقدان برخی مشکلات در شهر بوده‌ام و در جلسات تذکرهای لازم را داده‌ایم، اظهار کرد: همواره سعی کرده‌ام در انتقادها واقعیت‌ها را بیان کنیم چرا که انتقاد سازنده موجب مسیر درست برای خدمت شایسته مدیران است.

وی ساماندهی وانت‌های میوه فروشی و استمرار نهضت آسفالت در شهر سنندج را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروشی تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری باشیم.

دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک روز شورا به تمام شوراهای اسلامی شهر و روستا به بیان برخی مسائل و مطالبات مردم پرداختند و بر تلاش هرچه بیشتر مدیریت شهری در مسیر خدمت به شهر و شهروندان تاکید کردند.

کد خبر 6091376

دیگر خبرها

  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات