Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@07:19:00 GMT

بازگشت پرستوها به رادیو تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۵۵۵۰

بازگشت پرستوها به رادیو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آزادگان سرافراز در ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹ پس از سال ها رنج و مرارت در زندان های رژیم بعث، به ایران اسلامی بازگشتند و قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. شبکه رادیویی تهران با تدارک برنامه «بازگشت پرستوها» این روز را گرامی می دارد.

آرزو مددی تهیه کننده این برنامه گفت: برنامه «بازگشت پرستوها» ویژه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی تدارک دیده شده است و جمعه ۲۶ مرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ دقیقه پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرباز کوچک امام، آزاده سرافراز مهدی طحانیان که در ۱۳ سالگی به میدان جنگ رفته است و سپس به اسارت رژیِم بعثی گرفته شده است، مهمان حضوری این برنامه است. با وی درباره سرگذشتش در اردوگاه و اسارت و خاطراتش گفتگو می شود.

فاطمه دوست کامی مستندنویس دفاع مقدس، کتاب «سرباز کوچک امام (رحمه الله)» خاطرات دوران اسارت آزاده سرافراز مهدی طحانیان در سنین نوجوانی در زندان های رژیم بعث عراق (۱۳۶۱ تا ۱۳۶۹) را توسط انتشارات پیام آزادگان منتشر کرده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. در این برنامه آیتم های متنوع از بازگشت آزاده ها به وطن تهیه شده است، از تبادل آزاده ها در قصر شیرین در مرز خسروی و روایت از خاطرات آزاده ها.

فیلم هایی که در این حوزه در سینما اکران یا از تلویزیون پخش شده است در برنامه «بازگشت پرستوها» از رادیو تهران معرفی و به شیوه رادیویی بازخوانی می شود، فیلم های «پرواز از اردوگاه»، «یک قدم تا مرگ»، «مردی شبیه باران»، «نفوذی»، «کیمیا» معرفی می شود.

معرفی فیلمسازان و سایر عوامل از دیگر بخش های این برنامه است و در ادامه سکانس های نوستالژیک فیلم پخش خواهد شد.

گفتگو با براری اولین گزارشگری که از ورود آزادگان به کشور گزارش تهیه کرده است، از دیگر بخش های این برنامه است.

«بازگشت پرستوها» برنامه ای مستند ترکیبی است که گروه تهران و رویدادهای شبکه رادیویی تهران تهیه آن را بر عهده دارد. این برنامه به تهیه کنندگی آرزو مددی، نویسندگی مریم چوپانی و گویندگی فاطمه نیرومند روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

خبرنگار: فاطمه زاهد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رادیو تهران بازگشت پرستوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بهروز افخمی کارگردان پرحاشیه ایران به آنتن تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی که در ایام چهل و دومین جشنواره فجر روی آنتن رفته بود؛ با وقفه‌ای کوتاه از فردا شب جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقدسینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقدسینمای جهان» با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و همچنین با پخش میان‌برنامه‌های متنوع روی آنتن می‌رود.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • بازگشت بهروز افخمی کارگردان پرحاشیه ایران به آنتن تلویزیون
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد