Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مرعشی گفت: با حضور زائران ایرانی در صحرای عرفات و سرزمین منا، خدمات مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر به شکل وسیع تری ارائه می شود.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور بیش از 570 نفر کادر درمانی برای پوشش مراسم حج تمتع امسال گفت: از چند روز گذشته بیمارستان صحرایی در عرفات و منا آماده بهره‌برداری شد و از دو روز پیش با توجه به حضور زائران اهل تسنن که حدود 10 هزار نفر هستند بیمارستان منا آغاز به کار کرد و همزمان با حضور زائران در صحرای عرفات این بیمارستان آماده پذیرش بیماران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر شرایطی را فراهم کرده است که زائران ایرانی با کمترین اتفاق و بهترین کیفیت بتوانند اعمال خود را انجام دهند افزود: خوشبختانه مشکل خاص یا بیماری شایعی در میان زائران وجود ندارد و بیشترین حجم حضور زائران در درمانگاه تخصصی ما که شامل متخصصان قلب، داخلی، ریه، چشم پزشک، دندان، زنان، قلب Heart و عروق و... است؛ مربوط به گرمازدگی‌های شدید، افت فشار، مشکلات تنفسی، سرما خوردگی‌های مزمن بود.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر یا تاکید بر اینکه تیم‌های اصلی ما در سرزمین منا حضور دارند افزود: خدمات درمانی تا شب گذشته در عرفات ادامه داشته و تیم‌های درمانی تا شب گذشته در عرفات بوده و امروز در منا به سایر تیم های درمانی می پیوندند تا ارائه خدمات به شکل وسیع تری ادامه پیدا کند.
مرعشی با اشاره به استقرار دو آمبولانس مجهز در مشعر خاطر نشان کرد: پزشکان ایرانی نیز با کوله پشتی های مجهز به لوازم پزشکی در میان زائران هستند تا اگر مشکلی برای زائران ایرانی ایجاد شد بتواند در کمترین زمان ممکن، خدمات را به آنها ارائه دهند.
بنابراین گزارش ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت نیز در بازدیدی که شب گذشته از بیمارستان صحرایی مرکز پزشکی جمعیت هلال‌احمر در عرفات، اظهار داشت: در شرایط سخت وضعیت آب و هوایی و ازدحام جمعیت خدمات ارائه شده بی‌نظیر است و تلاش شده خدمات جامعی به حجاج ارائه شود.
سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امسال با تمهیدات انجام گرفته بار مراجعات حجاج برای دریافت خدمات درمانی کمتر شده همچنین با کاهش گرمازدگی و بیماری‌های عفونی همراه بوده‌ایم که امیدواریم با اقدامات جهادی و تدابیر صورت گرفته وضعیت به همین منوال پیش رود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پزشکی قلب Heart جمعیت هلال احمر ایرانی پزشکان پزشکی زائران ایرانی عکس زن زندگی ازدواج مرد زنان یک زن زن جوان ایران تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر