Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده مستقر در واشنگتن بر این باور است که کره شمالی کار برچیدن تاسیسات یک سایت آزمایش موتور موشک را متوقف کرده است. ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اندیشکده موسوم به "نورث 38 " روز چهارشنبه اعلام کرده است که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد کره شمالی فعالیت های مربوط به برچیدن یک سایت آزمایش موتور موشک را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ، اندیشکده آمریکایی نورث 38 افزود: تصاویر ماهواره ای که اواسط اوت از سایت موشکی سوهائه کره شمالی گرفته شده است، حاکی است که از اوایل اوت تا کنون هیچ گونه فعالیت عمده و مهمی برای برچیدن تاسیسات این سایت آزمایش موتور موشک انجام نشده است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که کره شمالی برچیدن تاسیسات در این سایت موشکی را آغاز کرده است.

این اندیشکده آمریکایی افزود: پیشرفت های مهم و بزرگی در برچیدن تاسیسات سایت موشکی سوهائه طی جولای تا اوایل اوت مشاهده شده است ولی تجهیزات و تاسیساتی که برچیده شده همچنان در این سایت وجود دارد.

گزارش اندیشکده نورث 38 در شرایطی منتشر شده است که شک و تردیدهای گسترده ای درباره عزم کره شمالی برای عمل به درخواست های آمریکا و تسلیم تسلیحات هسته ای وجود دارد. کاخ سفید هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است: علی رغم تعهدات کره شمالی برای همکاری در راستای خلع سلاح اتمی، هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد فعالیت های اتمی این کشور متوقف شده است.

انتهای پیام /

R1036247/P36439/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "کره شمالی" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کره شمالی اخبار آمریکا اخبار کره شمالی اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران