Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@07:04:52 GMT

بزرگترین نیروگاه بادی کشور وارد مدار شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۴۷۰۹

به گزارش خرداد و به نقل از مهر، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت صبح روز دوشنبه در مراسمی با حضوراردکانیان وزیر نیرو و زاهدی استاندار قزوین بهره برداری از بزرگترین نیروگاه بادی کشوردر منطقه طارم سفلی قزوین به بهره برداری رسید.این نیروگاه به ظرفیت ۶۱.۲ مگاوات در منطقه طارم قزوین در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای اجرای این طرح ۸۹ میلیون یورو معادل ۸۰۰ میلیارد تومان است که با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.


ایستگاههای نیروگاه بادی سیاهپوش هرکدام ۳.۴ مگاوات برق تولید می کند که با افتتاح آن بستر تامین انرژی مورد نیاز منطقه برای سالهای اینده تامین شده است.
این نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث شده و از تسهیلات صندوق توسعه ملی هم برای اجرای آن اختصاص یافته است.
بزرگترین نیروگاه بادی کشور در سیاهپوش طارم سفلی استان قزوین شامل ۱۸ توربین ۳.۴ مگاواتی است که در مدت یک سال احداث شده است.


نصب پست برق ۳۳ به ۲۳۰ کیلو ولت به ظرفیت ۲۴۰ مگاوات آمپر و توربین های بادی سنکرون با اهن ربای دایم بدون گیربکس با برترین تکنولوژی روز دنیا از دیگر امکانات این نیروگاه است.
جلوگیری از انتشار سالانه ۱۱۰ هزار تن گازهای گلخانه و کاهش آلودگی محیط زیست معادل کاشت ۱۱۰۰ هکتار جنگل و الودگی ۲۲ هزار خودرو و نیز تولید انرژی پاک الکتریکی برای بیش از ۷۵ هزار خانوار و یا ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از دیگر ویژگیهای نیروگاه بادی در سیاهپوش قزوین است. برچسب ها: نیروگاه ، نیروگاه بادی ، برق

منبع: خرداد

کلیدواژه: نیروگاه نیروگاه بادی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • نفت در مدار رشد؟
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود