Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:28:03 GMT

480 میلیارد تومان در طرح گندله بافق هزینه شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۶۷۳۲

480 میلیارد تومان در طرح گندله بافق هزینه شد

محمد جواد عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بافق اظهار داشت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون تن در دست ساخت است و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 500نفر به طور مستقیم فراهم می شود.
وی ابراز امیدواری کرد این طرح مهمِ تامین خوراک فولاد سازی، اوایل سال 98 به بهره برداری برسد تا از خام فروشی سنگ آهن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل صندوق بازنشتگی فولاد کشور، گندله را یکی از طرح های مهم جوار معدنی و صنایع کم آبخواه اعلام کرد و افزود: این طرح با 50 درصد پیشرفت در دست اجراست و نقش مهمی در تامین خوراک کارخانه فولاد بافق خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ادامه داد: سنگ آهن استخراج شده از معادن بافق در واحد گندله سازی تبدیل به گندله شده و در واحد تولید به روش احیاء مستقیم، به آهن اسفنجی تبدیل می شود.
وی افزود: سپس این ماده معدنی در کوره های قوس الکتریکی مربوط به واحد فولاد سازی ذوب می شود.
مدیرعامل ضندوق فولاد کشور گفت: گندله سازی و ماده اولیه برای فرآیندهای تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش های متعدد احیای مستقیم نقش مهمی ایفا می کند.
عسکری اضافه کرد: گندله تولید شده در بافق به صورت خوراک در کارخانه آهن به روش احیاء مستقیم که در جنب کارخانه گندله سازی در حال ساخت است استفاده می شود.
این مسوول معدنی خاطرنشان کرد: حجم تولید فعلی کشور در بخش فولاد خام حدود 18 میلیون تن برآورد می شود و بر اساس شاخص‌های توسعه کشور در افق 1404، رسیدن به تولید سالیانه 55 میلیون تن پیش بینی شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور تصریح کرد: ضریب نهایی تبدیل سنگ آهن به فولاد حدود 2.56 است یعنی بمنظور تولید یک میلیون تن فولاد، نیاز به 2.560 میلیون تن سنگ آهن داریم که این ضرایب برای تبدیل کنسانتره و یا گندله به فولاد 1.66 و برای تبدیل آهن اسفنجی به فولاد 1.14 است.
نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی که نخست خام و سپس پخته شده و سخت می‌شود و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود و 'گندله' نامیده می شود.
بیش از پنجهزار و 600 نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق به کار اشتغال دارند که با احتساب خانواده آنها و افراد بازنشسته تقریبا بیش از 75 درصد جمعیت شهرستان بافق به این شرکت وابسته هستند.
از سال 91 معادل 71.5 درصد شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به صندوق بازنشستگی فولاد ایران واگذار شده و 18.5 درصد آن نیز هنوز در اختیار شرکت سنگ آهن است.
معدن سنگ آهن چغارت، بزرگترین واحد گندله سازی کشور و کارخانه آگلومراسیون در فاصله 13 کیلومتری شهر بافق واقع شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اشتغال جنوب شرقی خانواده خوراک سنگ آهن رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی

فولاد مبارکه تنها تولیدکننده دارای زنجیره کامل ورق کامل قلع‌اندود در کشور به‌حساب می‌آید. - اخبار بازار -

این شرکت همواره برای تأمین تمام نیازهای کشور در حوزه فولاد اهتمام ویژه داشته و ازآنجا‌که استفاده از ورق قلع‌اندود در صنایع غذایی و سایر صنایع کاربردهای مختلفی دارد، افزایش کمّی و کیفی این محصول که تولید آن از حساسیت بسیاری برخوردار است در اولویت این شرکت قرار داشته و دارد.

استقلال و خودکفایی در صنعت فولاد و تأمین نیاز کشور در حوزه‌های مختلف، دغدغه اصلی شرکت فولاد مبارکه از زمان راه‌اندازی این شرکت تا امروز بوده و در مسیر پرچالش پیشرفت، افزایش کمّی و کیفی محصولات و تأمین نیاز بازار، جلب رضایت مشتریان و ایجاد تنوع در تولید محصولات برای خلق دانش و ثروت، همواره در سیاست‌های راهبردی این شرکت قرار داشته است.

از دیرباز تولید ورق قلع‌اندود در صنعت فولاد موردتوجه بوده و با توجه به مصرف زیاد این محصولات در صنایع غذایی و دیگر زمینه‌های پرکاربرد، شکل‌گیری زنجیره تولید آن در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت تا سرانجام از اواسط اردیبهشت‌ماه سال 1384، تولید این محصول در فولاد مبارکه طی زنجیره‌ای از فعالیت‌ها شامل اسیدشویی، نورد دوقفسه‌ای، شست‌و‌شوی الکترولیتی، آنیل شماره 3، تمپرمیل و خط قلع‌اندود و خطوط برش صورت گرفت و درنهایت محصولی باکیفیت و قابل‌رقابت با شرکت‌های معتبر فولادی دنیا به بازار عرضه شد.

در حال حاضر محصولات قلع‌اندود فولاد مبارکه در 4 گرید تولید می‌شود و هرساله، ضمن ثبت رکوردهای تازه‌ در تولید این محصول، زمینۀ ارتقای کیفیت و رضایت مشتریان بیش‌ازپیش فراهم می‌آید تا علاوه‌بر افزایش سهم بازار، ارزش‌آفرینی بیشتری برای شرکت و درنهایت اقتصاد کشور حاصل شود.

در حال حاضر، فولاد مبارکه مهم‌ترین کارخانه تولید ورق در کشور است که سهم عظیمی از عرضه انواع ورق فولادی را به خود اختصاص داده است. کیفیت مطلوب ورق‌های تولیدی این مجموعه باعث شده بازار صادراتی مناسبی برای این محصولات ایجاد شود و این امر، ضمن ارزآوری برای کشور، موجب افزایش اعتبار صنعت فولاد ایران در جهان و ارتقای فولاد مبارکه به‌عنوان شرکتی موفق در این زمینه می‌شود.

توفیقات حاصل‌شده درزمینه تولید ورق‌های فولادی تنها یکی از دستاوردهای فولاد مبارکه است و این شرکت تنها در سال گذشته با تولید 12 محصول ویژه، ازجمله تختال‌های فولاد زنگ‌نزن و فولادهای مورداستفاده در محیط نفت و گازترش، کارنامه درخشانی در زمینه مدیریت بهره‌وری و ارتقای توان فنی و مهندسی از خود بر جای گذاشته است و بدون شک تمامی این اقدامات و گسترده شدن سبد محصولات شرکت نشان از آن دارد که این شرکت در عمل به وظایف و مسئولیت‌های خود و دست‌یابی به اهداف و چشم‌اندازهایش موفق عمل کرده است.

اجرای پروژه‌های عظیم توسعه متوازن و هماهنگ گروه فولاد مبارکه در اقصی نقاط ایران و اجرای پروژه نورد گرم شماره 2 و پروژه‌های زیرساختی در حوزه‌های انرژی و راه، به‌طورقطع آینده روشنی را از جهات مختلف برای کشور رقم می‌زند؛ بنابراین با توجه به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، پیش‌بینی می‌شود با مشارکت و همدلی کلیه همکاران، تأمین‌کنندگان و پیمانکاران این گروه، شاهد دستاوردهای کمّی و کیفی بیشتری در سال جاری باشیم. فراموش نمی‌کنیم که شرکت فولاد مبارکه همواره خود را متعهد به ساخت ایران اسلامی و خلق آینده‌ای بهتر برای ایرانیان می‌داند و می‌کوشد در این مسیر، حفاظت از محیط‌زیست و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در تمامی حوزه‌های مرتبط موردتوجه و اهتمام ویژه این شرکت بوده و خواهد بود.

دیگر خبرها

  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • امیدواریم مسیر مجموعه فولاد اکسین در جهت تولید به بهترین شکل طی شود
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد