Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:32:58 GMT

سد سازی بر اساس ظرفیت مناطق و رعایت مسائل زیست محیطی است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۵۱۰۲

سد سازی بر اساس ظرفیت مناطق و رعایت مسائل زیست محیطی است

رضا اردکانیان در حاشیه سفر به استان قزوین برای افتتاح بزرگترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاهپوش طارم سفلی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که ایا سدسازی های غیر ضروری و غیر کارشناسی متوقف خواهد شد یا نه گفت: سد سازی یک دورانی دارد که باید در آن زمان طرح ها مطالعه و اجرا شود و بعد از آن تمرکز روی کیفیت بهره برداری و بهره وری از آب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سدهایی داریم که توجیه دارد اما تاکید بیشتر ما روی بهره وری از آب است تا هم جوابگوی تامین غذای مردم باشیم و هم کیفی تولید کنیم هر چند مهمترین دغدغه و اولویت ما تامین آب شرب پایدار و با کیفیت برای مردم است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی سد در کشور دست ساخت است اما تاکید ما روی کیفیت بهره برداری و بهره وری آب است.
 
اردکانیان یادآورشئد: هر جا ظرفیت باشد با رعایت مسائل زیست محیطی سد را می سازیم واگر مشکلی داشته باشد صلاح کشور در نظر گرفته می شود و از اجرا خودداری می کنیم.

بزرگترین نیروگاه بادی در قزوین افتتاح شد

اردکانیان در خصوص افتتاح طرح های نیروگاهی در کشور در هفته دولت اظهارداشت: در هفته دولت ۱۱ نیروگاه تجدید پذیر به بهره برداری خواهد رسید که ۵ نیروگاه در استان فارس، دو نیروگاه خورشیدی در تهران و نیروگاههای خورشیدی دیگری هم در یزد و سیستان و بلوچستان و قم  داریم که قزوین بزرگترین طرح را دارد.

وی بیان کرد: ظرفیت تاسیس نیروگاههای تجدید پذیر در کشور بیش از ۳۰ هزار مگاوات است که در حال حاضر ۶۴۰ مگاوات تجدید پذیر در دست بهره برداری و ۴۵۰ مگاوات هم در دست ساخت است.

اردکانیان تصریح کرد: تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت نیروگههای تجدید پذیر را به ۴ هزار مگاوات خواهیم رساند.

وی بیان کرد: خوشبختانه بخش خصوصی سرمایه گذاری خوبی در این زمینه کرده است و با این کار ضمن صرفه جویی قابل توجه در سوخت و مصرف آب با توجه به پاک بودن این صنعت شاهد کاهش قابل ملاحضه آلاینده ها خواهیم بود.

کد خبر 4386761

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان قزوین وزارت نیرو مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شهرکرد احتکار شیراز عید سعید قربان خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان سانحه تصادف بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی