Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:21:02 GMT

«زنان بلیط‌فروش» با «چوپانی» به بازار نشر آمدند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۸۷۲۷

«زنان بلیط‌فروش» با «چوپانی» به بازار نشر آمدند

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات هنر پارینه به تازگی دو عنوان از آثار ادبیات معاصر جهان را منتشر و راهی بازار نشر کرده است. یکی از این دو کتاب، «دختران بلیط‌فروش» نوشته مارگارت دیکنسون است که توسط سالومه خدابخشی ترجمه شده است.

از این نویسنده پیش‌تر چند عنوان توسط نشر آموت منتشر شده اما اولین ترجمه «دختران بلیط‌فروش» در حال حاضر توسط هنر پارینه عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان این رمان درباره خانواده‌ای است که از جنگ عبور کرده و همه مردانش کشته شده‌اند. به عبارت دیگر مردی در این خانواده باقی نمانده است. بنابراین اعضای باقی‌مانده باید دوباره و این‌بار با شرایط بجنگند.

این رمان ۵ شخصیت زن دارد و هرکدام به فراخور حال و روزشان باید بجنگند. این شخصیت‌ها ویژگی‌های مشترک و متفاوتی با هم دارند؛ یکی در تب و تاب است که مبادا از اعتقادات و باورهای خود پا فراتر بگذارد و دیگری از خط قرمزها عبور می‌کند. نام زنان حاضر در داستان این رمان به این ترتیب است: گریس، مری، پگی، رز و میرتل.

این کتاب با ۴۴۸ صفحه و قیمت ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کتاب بعدی رمان «چوپانی» نوشته آندره آلکسیس است که حاصل همکاری مشترک نشر ماهابه و هنر پارینه بوده و ترجمه‌اش توسط نجمه برومندی انجام شده است. توزیع این کتاب از امروز یکشنبه ۱۱ شهریور در بازار نشر آغاز شده است.

آلکسیس یک پنج‌گانه ادبی دارد که رمان «پانزده‌سگ» او پیش‌تر توسط همین ناشر چاپ شده است. «چوپانی» دومین کتاب پنج‌گانه اوست. سومین کتاب هم توسط همین مترجم در حال ترجمه است. این نویسنده در پنج‌گانه مذکور از ایمان، منزلت، عشق و نفرت و قدرت نوشته است. عنوان «چوپانی» از یک سمفونی بتهوون با همین نام الهام گرفته شده است. البته آلکسیس در انتخاب این نام، اشاره به واژه «شبان» را نیز در نظر داشته که یکی از واژه‌های مورد استفاده درباره مقامات معنوی و عرفان است.

یکی از شخصیت‌های این داستان، کشیشی به نام پدر پننت است که در هر بار با ماجرایی شگفت‌زده می شود و با پیش‌روی داستان، توضیحی منطقی ارائه می‌شود که حیرت او از بین می‌رود. در طول این رمان، اتفاقاتی می‌افتد که پدر پننت می‌تواند با آن‌ها ایمان و اعتقاد خود را امتحان کرده و محک بزند.

این کتاب هم با ۲۲۶ صفحه و قیمت ۲۶ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

کد خبر 4391770 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات جهان ترجمه مردم علیه احتکار ادبیات کتاب و کتابخوانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ترجمه ادبیات کودک و نوجوان بازار نشر مد و لباس ادبیات جهان صنایع فرهنگی گردشگری انقلاب اسلامی ایران مطبوعات معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» اثر باقر شریف القرشی به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد.

این اثر ذکر گوشه هایی از فضایل و مناقب اخلاقی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان است.

نگارنده در این کتاب در چهارده بخش جداگانه هر یک از معصومین علیهم السلام را محور بحث قرار داده و درباره آن بزرگواران به ویژگی‌های بارز اخلاق و رفتاری اهتمام ورزیده و تلاش نموده تا خوانندگان را با این زاویه از شخصیت آنان آشنا سازد.

استفاده از کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام، رفتار ایشان در برابر دوستان و مواضعشان در مقابل مخالفان و توصیف‌های دیگران درباره آنان از جمله منابعی بوده که مصنف از لابه لای آن‌ها، به دنبال تحقق هدف خود بوده است.

همچنین صبر، ورع، زهد، ارشاد، کرامت ورزیدن، مخالفت با جهل و بخل، و نیکی به دوست و دشمن از برجسته ترین شاخصه های مشترک اخلاق در میان این نورهای پاک معرفی شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02532131307 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • سهم سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • ۴ رمان مریلین رابینسون، نویسنده محبوب داریوش مهرجویی در نمایشگاه کتاب
  • سهم انجمن سینمای جوانان ایران از نمایشگاه کتاب
  • کتاب «آقاسید محمود» به نمایشگاه کتاب می آید
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت