Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز محمد نفریه با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۱۵ هزار مهدکودک مشغول فعالیت هستند، گفت: این تعداد مهدکودک، بیش از ۶۰۰ هزار کودک را از ۶ ماه تا سن قبل از دبستان تحت پوشش قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۶۵۰۰ مهد روستایی در کشور مشغول فعالیت هستند،گفت: ۱۴۰۰ مهد کودک نیز در حاشیه شهرها کودکان را تحت پوشش دارند که برای ارائه خدمات یارانه و تسهیلاتی نیز به آنها پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت یارانه به این مراکز با هدف توسعه متوازن و گسترش عدالت انجام می‌شود به طوری که این کودکان نسبت به کودکان مناطق شهری از کمبودی رنج نبرند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توزیع ۱۰۰ درصدی یک وعده غذای گرم در همه مهدکودک‌های مناطق روستایی تصریح کرد: امسال ۲۲۷ هزار کودک روستایی از یک وعده غذای گرم در مهدکودک بهره‌مند می‌شوند. همچنین بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از مهدهای مناطق حاشیه شهری نیز با اولویت شهرهای دارای سوء تغذیه، یک وعده غذای گرم دریافت می‌کنند. همچنین ۷ استانی که بنا به اعلام وزارت بهداشت در معرض سوء تغذیه قرار دارند به طور ۱۰۰ درصدی پوشش داده خواهند شد.

به گزارش ایسنا، زهرا عبداللهی رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در اردیبهشت ماه سال جاری با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای هفت استان در معرض خطر ناامنی غذایی، از برنامه‌های وزارت بهداشت برای حمایت از این استان‌ها خبر داده و گفته بود که در راس این برنامه‌ها شناسایی خانوارهای ناامن غذایی و پیدا کردن علت آن است. به گفته عبداللهی، این استان‌ها شامل سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، کرمان، بندرعباس و ایلام هستند.

انتهای پیام/

20 / 20 مهد کودک یک وعده غذای گرم محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور فعالیت بیش از ۱۵ هزار مهدکودک مهدکودک‌های مناطق روستایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مهد کودک یک وعده غذای گرم مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ٢ میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۵٠ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خوزستان تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رضایی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند. وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های عزیز اشاره کرد که به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم است

رضایی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شدند و آن دسته از افرادی که قبلا بیمه بودند به صورت اتوماتیک بیمه آنها تا پایان فروردین ١۴٠۴ تمدید شدند.

رضایی گفت: افرادی که جز دهک‌های ۶ تا ٩ هستند نیز از تخفیفات ویژه‌ای بین ۵٠ تا ٨٠ درصد بعد از استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اعلام دهک به سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شده و افرادی که جز دهک ١٠ می‌باشند با پرداخت کل حق بیمه مصوب می‌توانند از خود را بیمه نمایند.

دیگر خبرها

  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند