Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین بدرقه کاروان پویایی، شادابی و سلامتی که به صورت نمادین و همزمان با سراسر کشور در کرج برگزارشد،  با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا اظهار کرد: فعالیت‌های تربیت بدنی با هدف تقویت نشاط و شادابی در مدرسه  از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است که با جدیت پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مسیر توسعه گام برداریم باید فعالیت تربیت‌بدنی را تقویت کنیم تا افراد با فیزیک مناسب وارد جامعه شوند، تصریح کرد: امسال نودمین سالی است که درس تربیت‌بدنی به عنوان درسی اجباری در برنامه درسی مدارس قرار گرفته است.

بطحایی افزود: در سال جاری با عنایتی که  سازمان برنامه و بودجه داشته است حدود ۳۳ میلیارد تومان برای تجهیز اقلام ورزشی اعتبار گذاشته شده است که همزمان در ۳۲ استان کشور توزیع می‌شود.

وی از ایجاد چمن مصنوعی در مدارس خبر داد و گفت: امکانات موجود آموزش و پرورش با نیازها فاصله دارد لذا اگر دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به کمک دانش‌آموزان نیایند و امکانات خود را در اختیار دانش‌آموزان قرار ندهند، این عدد و رقم‌ها خیلی تأثیرگذار نیست و مشکلات قامتی در بچه‌ها وجود خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نوع شهرسازی و بنای ساختمان‌ها بیان کرد: متأسفانه زمین‌های خاکی که در گذشته در محله‌ها وجود داشت و بچه‌ها فعالیت‌های ورزشی خود را در آن انجام می‌دادند امروز وجود ندارد لذا محیط مناسب برای انجام تحرک و انجام حرکات ورزشی وجود ندارد و ما شاهد مشکلاتی در ساختار قامتی دانش‌آموزان هستیم و این مشکل در دختران بسیار بیشتر است و آنها در انجام فعالیت‌های ورزشی محدویت بیشتری دارند.

وی اضافه کرد: برگزاری این مراسم نمادین است و ما نباید دلمان به این مقدار از اقدامات خوش باشد زیرا اگر نهادها به کمک دانش‌آموزان نیایند، مشکلات ورزشی حل نمی‌شود و اولیا باید برای تأمین امکانات ورزشی از سازمان‌ها مطالبه‌گر باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری