Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@08:46:38 GMT

طلب 15 هزار میلیاردی قطعه سازان از خودروسازان

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۵۴۲۴

دبيرانجمن قطعه سازان كشور گفت: متاسفانه بيش از 15 هزار ميليارد تومان طلب توليد كنندگان قطعات خودرو از خودروسازان كشور است كه با وضعيت موجود امكان وصول آن وجود ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­آرش محبي نژاد در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما افزود: امروز قطعه سازان كشور سه مشكل اصلي دارند اول بحث قيمت قطعات است كه هنوز با ارز 3200 توماني حساب و كتاب مي شود و از طرفي هم خودروسازان هنوز نتوانسته اند افزايش قيمت بدهند و تمام فشار بر روي قطعه سازان و توليدكنندگان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: هزينه هاي در گردش ما نسبت به قيمت نهاده هاي توليد دو برابر شده و قيمت مواد اوليه هم دوبرابر شده است .
محبي نژاد افزود: خريد مواد اوليه امروز فقط نقدي است و اين با وضع موجود اصلا همخواني ندارد اول پول مي گيرند بعد مواد اوليه را مي دهند چه آنها كه دولتي هستند و چه غير دولتي ها ، مشكل بعدي ما تامين ارز است، ارزي را كه مورد نياز است به ما نمي دهند، مثلاً يورو اروپا مي خواهيم اما به ما مي گويند يوآن چين مي دهيم يا لير تركيه مي دهند و هزينه هاي نقل و انتقالي بين اين ارزها بسيار سنگين است تا حدي كه حدود ده درصد كل هزينه صرف اين امر مي شود.
وي گفت : پروسه تامين ارز در كشور واقعاً پيچيده است از مقررات داخلي تا گمركات كار توليد كنندگان را فلج كرده است اميدواريم با مصوبات جديد دولت در جهت ترخيص كالا از گمرك مشكلات حل شود اما خيلي از مايحتاج ما همچنان در گمرك مانده است.
محبي نژاد افزود: مشكل بعدي ما در زمينه كالاهاي اعتباري است كه با اسناد بلند مدت تهيه شده و بخشي از پول را قبلاً داده ايم و حالا بايد الباقي پول را با نرخ جديد حساب و كتاب كنيم و اين تفاوت قيمت به 300 درصد رسيده كه بانكها هم زير بار كم كردن آن نمي روند .
وي گفت: بعضي از خريدهاي اعتباري انجام شده هنوز با طرفهاي خارجي حساب باز دارند و امروز اگر بخواهند كالاها را از گمرك خارج كنند بايد پول طرف مقابل را بدهند و براي گمرك تسويه حساب بياورند تا بتوانند مجدد ثبت سفارش كنند كه با قيمت ارز فعلي اين كار ممكن نيست بنابراين مشكلات ارزي و گمركي كاملاً به هم مرتبط و پيچيده هستند .
وي افزود : الان قطعه سازاني داريم كه بيش از يك سال است پولي از خودروسازان دريافت نكردند و پول امروز با پول يكسال پيش ارزشش تفاوت بسيار دارد و اگر اين سرمايه در گردش جان تازه اي نگيرد و اين خون در رگهاي صنعت خودرو و كشور جريان پيدا نكند مانند پيكري است كه جان در آن متوقف مي شود و كم كم از بين مي رود .
محبي نژاد گفت : به مسئولين و سياستمداران هشدار مي دهم كه بيش از 550 هزار شاغل مستقيم در قطعه سازي در معرض بيكاري هستند كه اگر فكر عاجل نشود متاسفانه با يك فاجعه ملي و بحران بزرگي روبرو هستيم .
وي افزود : امروز به هر كجا كه مراجعه مي كنيم براي حل مشكلاتمان ديگر كسي حوصله ما را ندارد و مسئولين به ما مي گويند چقدرغرغر مي كنيد !
وي گفت: حدود 17 درصد ارزش افزوده در بخش صنعت را قطعه سازي خودرو به خود اختصاص داده و بالاي سه درصد توليد ناخالص كشور، نقش اين صنعت به قدري مهم است كه دشمن مستقيم آن را هدف گرفته اما مسئولين ما همچنان در خواب بسر مي برند.
محبي نژاد افزود: ما تجربه تحريم اول را داريم و بايد از اين تجربه در تحريم هاي جديد استفاده كنيم سرعت عكس العملها از سمت مسئولين براي حل مشكلات بسيار ضعيف است و عدم هماهنگي بين ارگانهاي مختلف مخصوصاً مجلس و دولت بسيار مشهود است دشمن براي تحريم هاي ما كارگروه ويژه و يك مسئول مشخص كرده اما ما در داخل همچنان هيچ برنامه اي براي مقابله با اين تحريم ها نداريم .
وي گفت : متاسفانه بيش از 100 واحد قطعه سازي در مرحله تعطيلي و تعليق هستند كه در حدود 100 هزار نفر را در بر مي گيرد كه از اين تعداد حدود 20 هزار نفر تسويه حساب كرده و رفته اند و 80 هزار نفر در خانه نشسته و به مرخصي اجباري رفته اند ، بايد گفت همان 80 هزار نفر هم با اين وضع بايد تسويه حساب كنند اما هنوز اين صنعت اميد دارد تا مسئولان ذيربط تصميمي عاجل گرفته و به كمك آنها بيايند تا دوباره كارها رونق و كارخانه ها فعال شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قطعه سازان تولیدکنندگان خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن سلیمانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی همچنین اظهار کرد: در این عملیات بیش از ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی و مروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی و عصر اسلام کشف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اشیا بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیا عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6092174

دیگر خبرها

  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول