Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بدری روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دادگاه بخش «زز و ماهرو» ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار داشت: هر تحولی که در ایران رخ داده الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) است؛  عدالت خواهی، ظلم ستیزی و جلوه های ویژه اخلاقی مردم ایران برگرفته از درس هایی است که قیام امام حسین(ع) به ما داد و امیدوارم پیروان واقعی این امام راستین باشیم که همه زندگی خود را فدا کرد تا اسلام زنده بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت فقر و بیکاری شایسته کشور پرآوازه ایران نیست

وی با اشاره به اینکه امنیتی که امروز می بینید، حاصل تلاش همه عزیزان در دستگاه های قضایی،  امنیتی و انتظامی و دستگاه های اجرایی است، این دستگاه ها نیز باید پشتیبانی کنند از یکدیگر اظهار داشت: همانطور که تاکنون با حضور به موقع مردم توانستیم کشور را از خطرهای جدی عبور دهیم، باید با پشتیبانی شما و همکاری دستگاه ها بتوانیم خدماتی که لازم است را ارائه دهیم، مردم توقع و انتظار دارند به خواسته های آن ها توجه شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه این وضعیت فقر و بیکاری شایسته کشور پرآوازه ایران نیست، تصریح کرد: ایران با کشورهای منطقه فرق می کند، تمدن طولانی دارد، اینجا مرکز فرهنگ بوده است، الان هم توقع و انتظار این است که کرامت مردم حفظ شود، حقوق شهروندی رعایت شود.

بدری با تاکید بر اینکه از یک طرف انتظار دارید مردم در مناطق روستایی بمانند و مهاجرت کم شود و از یک طرف باید خدمات بدهید به مردم افزود: باید کاری بکنیم که رفت و آمد مردم به ادارات کم شود؛  دولت الکترونیک تاسیس شده تا مردم در محل زندگی خود بدون رفت و آمد به دستگاه های دولتی مسائل اداری را پیگیری کنند؛  توقع این است که این سیستم گسترش یابد و آسان شود.

دفاتر خدمات قضایی، رسیدگی به امور قضایی مردم را آسان کرده است

وی با اشاره به اینکه باید روش های پیچیده اداری کمتر شود تا مردم راحت تر به امورات جاری خود برسند، اظهار داشت: دستگاه قضایی هم این رویکرد را در دستور کار خود قرار داده است؛ دفاتر خدمات قضایی تاسیس شده تا اشخاص در این دفاتر تقاضای خود را بدهند،  هم شکایت کیفری هم پرونده حقوقی را از طریق این دفاتر دنبال کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: سیستم ثبت «سنا» را داریم که هر ایرانی یک کد کاربری دارد و از طریق موبایل و رایانه امکان دسترسی به سوابق قضایی خود را دارد، این طرح هنوز هنوز در ابتدای کار است و کامل نشده اما در خرم آباد و بروجرد و برخی دیگر از شهرها اجرایی شده و سعی بر این است که توسعه یابد تا مراجعه مامور به درب خانه کمتر شود و کرامت انسانی را رعایت کنیم.

فعالیت شوراهای حل اختلاف نباید تضعیف شود

بدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دادگاه بخش «زز و ماهرو» همه اختیارات را دارد و دیگر مردم نیاز به مراجعه به شهرهای همجوار را ندارند، افزود: قاضی دادگاه بخش صلاحیت دار همه مسائل است به جز پرونده های مهم مثل پرونده های قتل که باید در مرکز استان رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه ما فعالیت های شوراهای حل اختلاف را نباید تضعیف کنیم، افزود: دادگاه امروز شروع به کار می کند اما معنی آن این نیست که راه های صلح و سازش و راه های ختم دعاوی از طریق مسالمت آمیز را کنار بگذاریم.

پرونده سازی و اختلاف ایجاد کردن و راه افتادن به سمت دادگاه ها روش درستی نیست

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه بسیاری از پرونده های مهم و اختلاف برانگیز که ممکن بود باعث فتنه ای در منطقه شود در شورای حل اختلاف با کدخدا منشی حل شد، تصریح کرد: شورای حل اختلاف کار خود را ادامه می دهد و در راستای صلح و سازش و رفع اختلافات مردمی قدم برمی دارد.

بدری با اشاره به اینکه پرونده سازی و اختلاف ایجاد کردن و راه افتادن به سمت دادگاه ها روش درستی نیست،  گفت: اول از طریق مسالمت آمیز و توافق طرفین کار دنبال شود؛ به ویژه در مناطقی که طایفه ای و عشیره ای هستند؛  بزرگان و ریش سفیدان کمک کنند اختلافات برطرف شود.

اختلافات زن و شوهری راه حل قضایی ندارد

وی با تاکید بر اینکه اختلافات خانوادگی را مردم باید حل کنند، اختلافات زن و شوهری راه حل قضایی ندارد، مهریه و نفقه و عدم سازش بین زن و شوهر راه حل قضایی ندارد، باید صحبت کنند و مسائل را کدخدا منشی حل کنند، افزود: انتظار داریم به ویژه در مسائل خانوادگی، شوراهای حل اختلاف و ریش سفیدان وارد کار شوند؛ زندان و دادگاه مسائل این بخش را حل نمی کند؛ مواردی وجود دارد که شخص به دلیل مهریه زندانی شده و دیگر راه برگشت به زندگی مشترک را از دست داده و خانواده از هم پاشیده است.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: به هر روی صرف وجود دستگاه ها نظامی و امنیتی و دادگاه ها در یک منطقه احساس امنیت ایجاد می کند؛ الحمدلله پیگیری های خوبی به عمل آمده تا امنیت پایدار بماند در استان و همکاری ها هم ادامه می یابد.

کد خبر 4401892

منبع: مهر

کلیدواژه: الیگودرز دادگستری لرستان مردم علیه احتکار کرمانشاه بوشهر خبرگزاری مهر ماه محرم گرگان مشهد شهرکرد شیراز بیرجند یاسوج مجلس شورای اسلامی احتکار خرم آباد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود

حجت‌الاسلام حسینی در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحد‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ضرورت تکریم مراجعین به دستگاه قضایی، گفت : یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است. 

حسینی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند. 

وی اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه نمودن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی