Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از پرداخت ۴۲ میلیارد تومان مطالبات به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در استان خبر داد و گفت:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، علی اربابی ظهر امروز ( 25 شهریور) در در نشست خبری در راستای اطلاع رسانی کارآمد به بیمه شدگان اظهار کرد: در حال حاضر 62 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به اینکه مجموع جمعیت بیمه شده سازمان بیمه سلامت در استان 472 هزار 500 نفر است، افزود: از این تعداد در صندوق کارکنان دولت 65 هزار و 500 نفر، سایر اقشار 11هزار و 900 نفر، صندوق بیمه همگانی 51هزار و 650نفر، بیمه روستاییان و عشایر 334 هزار نفر و صندوق بیمه ایرانیان 2هزار و 100 نفر تحت پوشش بیمه هستند.

 

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از پرداخت 42 میلیارد تومان مطالبات به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در استان خبر داد و گفت: آخرین پرداختی به داروخانه ها، پزشکان طرف قرارداد بخش خصوصی و موسسات خصوصی پاراکلینیک، بیمارستان های غیردولتی، آزمایشگاه و تصویربرداری خصوصی و توانبخشی غیردانشگاهی تا خردادماه 97 بوده است.

 

 

اربابی با بیان اینکه بدهی بیمه سلامت به سطح یک روستاییان در خراسان جنوبی تا پایان تیرماه 97 پرداخت شده، ادامه داد: بدهی به بیمارستان‌های دانشگاهی استان در فروردین و اردیبهشت 97 کامل پرداخت شده و برای خرداد و تیرماه نیز 70 درصد بدهی‌ها به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در حال حاضر 602 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند، بیان کرد: از این تعداد 104 بیمار هموفیلی، 223 بیمار دیالیزی، 60 بیمار تالاسمی، 100 بیمار پیوندی و 115 بیمار ام اس هستند.

 

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 90 هزار همپوشانی بیمه ای در استان شناسایی شده است، گفت: تاکنون 56 هزار مورد از هم پوشانی بیمه شدگان و یا دفترچه فاقد اعتبار در سیستم بیمه سلامت استان ابطال شدند.

 

 

اربابی با اشاره بر لزوم الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه های بیمه، افزود: با این امر عدالت در درمان صورت می‌گیرد و هزینه‌های بی‌مورد کاهش می‌یابد و این امر یکی از راهکارها برای اطلاع روزانه از وضعیت عملکردی موسسات و مراجعات مردمی به آن است.

 

 

وی با بیان اینکه با دفترچه بیمه سلامت ایرانیان افراد می‌توانند خدمات از بخش خصوصی دریافت کنند، عنوان کرد: محرومین و افراد نیازمند حتما باید از بیمه رایگان برخوردار باشند اما کسانی که توانایی مالی دارند باید در پرداخت حق بیمه مشارکت کنند.

 

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: افرادی که دارای تملک مالی بهتری هستند و می‌خواهند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند می توانند 50 درصد حق بیمه خود را پرداخت کرده ودفترچه بیمه سلامت ایرانیان را دریافت کنند.

 

 

اربابی با تاکید بر اینکه خدمات بخش دولتی در استان توسعه کمی و کیفی خوبی داشته است، خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند با پرداخت حق بیمه‌ای سالانه معادل 265 هزار تومان به تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مراجعه کرده و از خدمات بیمه استفاده کنند.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم شیرخوارگان حسینی محرم شیرخوارگان خبرگزاری شبستان عاشورا عزاداری محرم عزاداری امام حسین ع عزاداری تعزیه خوانی صندوق بیمه ایرانیان پرداخت مطالبات همپوشانی بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی در اولویت سازمان بیمه سلامت است و مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

وی گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

وی گفت: تأمین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

کد خبر 6091489 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!