Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@03:05:47 GMT

کمیته مقابله با بحران در صنعت خودرو تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۷۲۷۶

کمیته مقابله با بحران در صنعت خودرو تشکیل شود

   




رویداد۲۴ آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: ما از ورود دادستانی و قوه قضاییه به مشکلات و بحران صنعت خودرو و قطعه استقبال می‌کنیم و همان طور که دادستان تهران اعلام کرد، موافق برخورد با قطعه‌سازان و خودروسازان متخلف هستیم.
وی با بیان اینکه با این حال وجود چند متخلف در صنعت خودرو و قطعه به معنای یافتن سرمنشاء مشکلات فعلی این صنایع نیست، خاطرنشان کرد: در این زمینه نباید فراموش شود که علت مشکل فعلی صنعت خودرو و قطعه، عدم تحویل عمدی قطعات از سوی یک یا دو قطعه‌ساز نیست بلکه سرمنشاء مشکلات، بحران ایجاد شده در این صنایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: در حال حاضر عدم تناسب قیمت قطعات تولیدی با نرخ فعلی ارز و مواد اولیه، نیاز سه برابری به سرمایه در گردش در صنعت خودرو و قطعه‌سازی با توجه به رشد قیمت نهاده‌های تولید و نرخ ارز و همچنین مشکلات تامین و تخصیص ارز، سه مشکل اصلی صنایع خودرو و قطعه‌سازی است که باعث ایجاد اختلال در فرایند تولید و تامین قطعات و در نتیجه افت تولید خودرو شده است.
وی افزود: اگر این سه مشکل اصلی حل شود ۹۵ درصد بحران و مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی حل خواهد شد؛ ضمن آن که ممکن است پنج درصد مشکلات فعلی نیز ناشی از تخلف چند نفر در صنایع خودرو و قطعه‌سازی باشد که از برخورد با آن ها نیز حمایت می‌کنیم.
محبی‌نژاد با بیان اینکه ما از ورود دادستانی به مشکلات گریبانگیر صنعت خودرو و قطعه استقبال می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد که دادستانی بررسی کند که اشکال کار کجاست که وضعیت فعلی پیش آمده است و در راه رفع مشکلات کمک کند.
وی ادامه داد: در این شرایط که هم دولت، هم مجلس، هم شورای عالی امنیت ملی و اخیرا نیز قوه قضاییه به مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی ورود کرده‌اند پیشنهاد می‌کنیم کمیته مقابله با بحران در صنعت خودرو و قطعه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار سه قوه تشکیل شود تا این کمیته مشکلات اصلی را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کند.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خاطرنشان کرد: در این زمینه نکته مهم این است که تخلف یک یا دو قطعه‌ساز یا چند مدیر خودروسازی را نباید به کل این صنایع تعمیم داد و راه را اشتباه رفت ضمن‌ آنکه امنیتی کردن فضا نیز راهکار حل مشکلات این صنایع نیست بلکه راهکار اصلی، بررسی ریشه‌های شکل‌گیری این وضعیت و برطرف کردن آنها است.
به گزارش ایسنا، دو روز پیش جلسه دادستان تهران با مدیران عامل شرکتهای خودروسازی با هدف بررسی و رفع مشکلات صنعت خودرو برگزار شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اقتصاد صنعت خودرو قطعه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار

                                                         

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مجید بگلریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران در بخش سراب میمه، اظهار داشت: برآورد میزان خسارات وارد شده به روستای تختان و رفع مشکلات زیرساختی وارد فاز عملیاتی شده است.

وی با قدردانی از حضور جهادی دستگاه‌های خدمات رسان و بررسی میدانی از روستای تختان دهلران، افزود: رفع سریع آسیب‌های زیرساختی در حوزه‌های آب، برق و گاز در این روستا بسیار ضروری بوده و تامین آب ۲ روستای تختان و خربزان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به بررسی‌های مسئولان استان و شهرستان از روستای تختان، عنوان کرد: اقدامات عمرانی روستای تختان بایستی در کوتاه مدت از منابع داخلی بنیاد مسکن و در دراز مدت از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران، عملیاتی شود.

بگلریان با اشاره به بارش بالای ۱۰۰میلیمتر بارندگی در پنج شهرستان استان، تصریح کرد: آمار دقیق خسارات باید هر چه سریعیتر برآورد شود و بر اساس شاخص‌های ۱۸ گانه با مختصات یو. تی. ام، جمع بندی و به وزارت کشور ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در پایان با تاکید بر لزوم ترویج بیمه در بین روستائیان و کشاورزان، اعلام کرد: بیمه نقش مهمی در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل دارد.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به خسارات سیل و بارندگی به روستای تختان، گفت: در هنگام وقوع حادثه، نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان به منطقه اعزام شده و اقدامات اولیه برای اهالی روستا انجام و در ادامه نیز پیگیری برای رفع مشکلات اهالی این روستا در دستور کار قرار گرفت.

لطیف صادقی افزود: با تشکیل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران موضوع بررسی زیرساخت‌های روستا از جمله آب، برق، گاز، طرح هادی، خسارات وارده به معابر روستا و برخی منازل مسکونی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تصمیمات لازم در راستای رفع مشکلات این روستا، در اسرع وقت با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، جانشین مدیر عامل آبفای استان و سایر مسئولان شهرستان و بخش در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان باید جهت رفع مشکل این روستا به سرعت وارد عمل شوند، ابراز کرد: رفع مشکلات معابر روستا توسط بنیاد مسکن و حل مشکل راه دسترسی باید به سرعت انجام شود و در درازمدت از بنیاد مسکن توقع داریم که در خصوص احداث دیوار حائل این روستا پیگیری و بررسی لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات