Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@02:40:42 GMT

مصر از کشف مجسمه جدید «ابوالهول» خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۷۹۱۶

مصر از کشف مجسمه جدید «ابوالهول» خبر داد

 در اطلاعیه‌ای که وزارت آثار باستانی مصر منتشر کرد، یک هیات باستانی مصری روز یکشنبه موفق شدند، این مجسمه را در معبد «کوم آمبو» واقع در شهری به همین نام در استان اسوان کشف کنند.
وزارت آثار باستانی مصر همچنین اعلام کرد، جنس این مجسمه از «ماسه سنگ» است، در عملیات کاوش باستان شناسی به دست آمده است.
«مصطفی وزیری» دبیرکل شورای عالی وزارت آثار باستانی مصر گفت که این مجسمه به دوران 'بطلمیوس' و حدود ۳۰۵ سال پیش از میلاد باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجسمه ابوالهول غول افسانه‌های مصر باستان و اسطوره‌ی ادیپ، مخلوطی از انسان و حیوان با پیکری از شیر، مزیّن به بال‌های عقاب و دارای سری شبیه سر زنان است.
معروف‌ترین مجسمه ابوالهول در منطقه اهرامات الجیزه در غرب قاهره واقع است که طول آن بالغ بر ۷۳.۵ و عرض آن ۶ متر است و ارتفاعی در حدود ۲۰.۲۲ متر دارد و به دوران فرعون خفرع (۲۵۵۸ – ۲۵۳۲ قبل از میلاد) باز می‌گردد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجسمه ابوالهول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه باستانی نقش رستم دچار آبگرفتگی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسکری چاوردی گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب‌گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان‌شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است، اظهار کرد: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده باروهای خشتی نقش رستم برمی‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش باروها و آوارهای رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

عسکری گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 6096292

دیگر خبرها

  • طرح هایی برای مجسمه آزادی
  • مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم
  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • مجسمه‌ها هم سلفی می‌گیرند؛ متفاوت و فناورانه! (+تصاویر)
  • بازگشت مجسمه سر فرعون به مصر
  • محوطه باستانی نقش رستم دچار آبگرفتگی شد