Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:03:25 GMT

امام حسین(ع) برای مبارزه با بی عدالتی جانش را تقدیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۳۰۱

امام حسین(ع) برای مبارزه با بی عدالتی جانش را تقدیم کرد

یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه توسعه در سایه عدالت حسینی به دست می آید، گفت: مبارزه با بی‌عدالتی یکی از پیام‌های عاشورا است.

محسن رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کربلا را باید با یک نگاه دقیق و هوشمند نگریست، اظهار کرد: کربلا یک روح پرماجرا و پردرس برای تاریخ بود، حادثه ای که تکلیف زندگی را تا پایان دنیا مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیام های عاشورا ما را به سوی پیشرفت سوق می دهد، تصریح کرد: یکی از پیام های عاشورا مبارزه با بی عدالتی است، امام حسین(ع) برای مبارزه با بی عدالتی، جان خود، فرزندان و اصحابش را تقدیم کرد تا نشان دهد جامعه ای که در آن عدالت نیست چیزی در جای اصلی اش قرار نمی گیرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین عوامل پایداری و استمرار حیات هر سیستم اجتماعی، عدالت است، گفت: بقا و توسعه هر حکومتی در پرتو عدالت محقق می شود.

رفیعی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه پیامبر فرمود «هرگز پاک و مقدس نمی گردد امتی که در میان آن، فرد ضعیف نتواند بدون لکنت زبان حق خود را از افراد قوی بازستاند»، اظهار کرد: جامعه‌ای پاک و مقدس است که در آن ضعیف ترین اعضا قاطعانه حق خود را از قوی ترین افراد بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی بی عدالتی در جامعه ای باشد نتیجه مطلوب محقق نمی شود و هیچ عاملی نیز توسعه نمی یابد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) جنگید چون کسی سرجای خود نبود که اگر بود، جامعه آن زمان توسعه پیدا می کرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه هر جامعه ای که در آن عدالتی مانند عدالت مدنظر امام حسین(ع) برقرار شود، افراد سرجای خود قرار می گیرد و افسرده نمی شود، اظهار کرد: زمانی جامعه افسرده می شود که هر کسی از کار خود لذت نبرد و روحیه ادامه تلاش نداشته باشد بنابراین عدالت بحث مهمی است که امام حسین(ع) بر روی آن دست گذاشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام امام حسين ع عزاداری محرم منطقه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد