Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلا الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا سبب دوری از رذلایل اخلاقی است و امام حسین(ع) می فرماید شیعیان ما کسانی هستند که از سه خصلت دور هستند و آن خصلت ها تقلب و ناخالصی، مکر و حیله و فریب و همچنین نفاق و خیانت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادگان پیام رسانان و اسطوره مقاومت هستند

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت امام سجاد(ع) و همچنین اسارت اهل بیت امام حسین(ع)، عنوان کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا رسالت سنگین رساندن پیام عاشورا را بر دوش گرفتند و در دوران اسارت هر فرصتی برای افشاگری، روسیاه کردن بین امیه و یزیدیان استفاده کردند و مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش را بازگو کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اهل بیت امام حسین(ع) با صبر و استقامت اسارت را تحمل کردند و عزت نفس و عظمت خود را حفظ کردند، افزود: این سختی ها باعث نشد که اهل بیت امام حسین(ع) ذلیل و خار شوند و پیام عاشورا را ابلاغ کردند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه اگر حضور حضرت زینب(ع) نبود عظمت عاشورا به فراموشی سپرده می شد، گفت: اسرا و آزادگان ایران اسلامی نیز از اسرای نهضت امام حسین(ع) الگو گرفتند و آزادگان هشت سال دفاع مقدس با الگو گیری از اسرای اهل بیت امام حسین(ع) زندان رژیم بعثی عراق را با صبر و مقاومت تحمل کردند و عظمت انقلاب اسلامی ایران را ثابت کردند.

وی با تاکید بر اینکه اسرا پیام رسانان انقلاب بودند و اسطوره مقاومت بودند، تصریح کرد: اسرا توانستند سخت ترین شکنجه ها را تحمل کنند و پای انقلاب، ولایت و رهبری ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، تاکید کرد: مبارزات غرور آفرین آزادگان در تاریخ ثبت و ماندگار شده و صبر، ایستادگی و مقاومت ویژگی آزادگان است.

تشریح دستاوردهای دفاع مقدس

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: ۳۸ سال از جنگ تحمیلی می گذرد و در این مدت آنچه که مهم بوده تاثیرگذاری دستاوردهای دفاع مقدس در تداوم انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی داشته که یکی از آنها تحکیم موقعیت مردمی انقلاب بوده و انقلاب اسلامی ایران مردمی بود و مردم دفاع مقدس و جنگ را اداره کردند، افزود: تداوم انقلاب به حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوران یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس بوده است، افزود: امروز این ایستادگی باعث تداوم مبارزه علیه نظام سلطه و استکبار جهانی است.

آیت الله میرعمادی همچنین تقویت قدرت و موقعیت برتر ایران در منطقه را یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: امروز حزب الله لبنان، حماس، گروههای زینبیون، فاطمیون و ... با الگو گیری از دفاع مقدس در برابر تروریست ها و تکفیری ها مبارزه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای دفاع مقدس استفاده از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات بوده است، عنوان کرد: امروز نیز ما باید از همه ظرفیت ها بر مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی غلبه پیدا کنیم و مشکلات را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، بیان داشت: دوران دفاع مقدس گنجینه پرثمری است که برای تداوم انقلاب می توان از آن بهره برد.

امروز تنها تولید مدرک داریم

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانش آموزان، دانشجویان و حوزه های علمیه، عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی آغاز بهار آموزش، تربیت و حضور نسل جوان برای فراگیری علم و دانش و تربیت دینی است.

وی با تاکید بر اینکه معلمان رسالت سنگین تعلیم و تربیت را بر عهده دارند و آینده سازان این مملکت توسط معلمان تربیت می شوند، تصریح کرد: در این راستا تربیت نیروی انسانی توانمند، متخصص و دارای مهارت باید از سوی دانشگاهها و آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه متاسفانه امروز تنها تولید مدرک داریم، افزود: امروز با نسل جوان فارغ التحصیل دارای مدرک اما بیکار مواجه هستیم.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور روسیه عنوان کرد: رهبری در این دیدار نکته بسیار دقیقی را در رابطه با مهار آمریکا مطرح کردند که باید تحلیل و تبیین شود.

خطر قدرت طلبی آمریکا باید مهار شود

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا انسانی مغرور، خودخواه و عهد شکن است، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا به هیچ یک از قوانین بین المللی پایبند نیست و به راحتی از معاهدات و قوانین بین المللی خارج می شود، زورگویی می کند و منطق زورگویی بر رئیس جمهور آمریکا حاکم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه این منطق زورگویی نه تنها برای ایران بلکه برای همه بشریت خطر است، گفت: رئیس جمهور آمریکا به راحتی از معاهده آب و هوا، پاریس، برجام و ... خارج می شود و این عهد شکنی ها و تجاوزگری ها خطر بسیار بزرگی برای بشریت و همه کشورها است.

آیت الله میرعمادی، تاکید کرد: باید تمام کشورهای مستقل آزادی خواه همکاری کنند و جلوی تعدی گری آمریکا را بگیرند و قدرت ظالمانه آمریکا را مهار کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا طی ۴۰ سال گذشته شکست های پی در پی از ایران اسلامی خورده است، گفت: طرح خاورمیانه بزرگ، کدخدا بودن دهکده جهانی و اهداف آمریکا در کشورهای سوریه، ایجاد داعش و تروریست همه با شکست مواجه شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه آمریکا می خواهد با زورگویی نقش آفرینی کند، افزود: باید این خطر فزونی خوانی و قدرت طلبی آمریکا مهار شود و این امر نیز به زودی عملی خواهد شد.

کد خبر 4408147

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماینده ولی فقیه در لرستان ماه محرم کرمانشاه بوشهر خبرگزاری مهر مشهد عاشورا مراسم عزاداری شهرکرد گرگان سانحه تصادف شیراز تاسوعا و عاشورا خرم آباد احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری ) از شهدای ۸ سال دفاع مقدس در بوشهر تشییع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام شامگاه جمعه و صبح امروز مراسم سوگواری و عزاداری در نقاط مختلف استان بوشهر برپا شده است.

در این روز مردم ولایت‌مدار استان بوشهر با نصب پرچم عزا و برگزاری مراسم‌ سوگواری ارادت خود را به خاندان ائمه طهارت علیه‌السلام ابراز می‌کنند.

در مراسم سوگواری که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر برگزار شد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی امام جمعه موقت بوشهر با تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام ویژگی‌های این امام بزرگوار را برشمرد و اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف در بخش‌های مختلف است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام فرهنگ ناب محمدی (ص) و شیعه را در جامعه ترویج داد گفت: تعلیم و ترویج مکتب اهل بیت علیه‌السلام از مأموریت‌های مهم مسلمانان و مؤمنان است.

وی مکتب امام صادق علیه‌السلام را ترویج دهنده ارزش‌های انسانی و اسلامی دانست و بیان کرد: غیرت دینی یکی از ویژگی‌های مهم شیعیان پیرو مکتب امام صادق علیه‌السلام است.

تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی دشتی نظری

همچنین همزمان با مراسم سوگواری حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام و پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی دشتی نظری از میدان قدس تا حوزه علمیه بوشهر تشییع شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه این رزمنده دفاع مقدس در اسفند ماه سال 1363 در منطقه شرق دجله به شهادت رسیده است اظهار داشت: پیکر مطهر این شهید به‌عنوان رزمنده گمنام که در سال 1388 تفحص شد در نجف آباد اصفهان به خاک سپرده شد.

نعمت اله غلامپور با بیان اینکه این شهید والامقام در آذر ماه سال 1400 تعیین هویت شد گفت: پیکر این شهید که همجوار مزار شهید محسن حُجَجی در نجف آباد دفن شده بود پس از تصمیم‌گیری خانواده شهید پیکر مطهر آن برای دفن در گناوه به استان بوشهر منتقل شد.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر شهید والامقام مرتضی غلامی دشتی نظری امروز بر روی دستان مردم قدرشناس بوشهر تشییع شد گفت بعد از ظهر امروز پیکر مطهر این شهید بر روی دستان مردم گناوه تشییع و بعد از آن در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر