Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@01:06:59 GMT

آتش سوزی در هورالعظیم مهار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۲۶۸۵

آتش سوزی در هورالعظیم مهار شد

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان  اظهار داشت: با اعزام نیروهای امدادی و محیط زیست در عصر جمعه آتش سوزی عمدی در این تالاب مهار شد.

کیامرث حاجی زاده با اشاره به ادامه آتش سوزی تالاب هورالعظیم در بخش عراقی نیز گفت: دود سفید و شدید ناشی از آتش سوزی تالاب در بخش عراقی نیز مجددا بلند شده اما با توجه به جهت وزش باد، دود به سمت کشور عراق انتشار یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۲ هزار هکتار از بخش ایرانی تالاب هورالعظیم نیز در ماه های اخیر دچار آتش سوزی شد.

هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب های بین النهرین در جنوب غربی کشور در خوزستان قرار دارد. یک سوم این تالاب در ایران و دو سوم در عراق واقع شده است. تابستان امسال هیچ آبی از کرخه وارد هورالعظیم نشده است.

***دشت گل اندیکا همچنان می سوزد

حاجی زاده در ادامه به آتش سوزی در منطقه دشت گل اندیکا اشاره کرد و توضیح داد: آتش سوزی در این منطقه از شامگاه دیشب آغاز شده که صبح امروز مهار شد اما دوباره مشتعل شد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: به فرمانداری اندیکا و مسجدسلیمان برای مهار مجدد آتش سوزی اعلام آماده باش شد و در صورت نیاز نیرو به منطقه اعزام می شود.

وی گفت: در لحظه مخابره خبر آتش سوزی در 2 منطقه دشت گل اندیکا و شیمبار ادامه داشته و تمامی نیروها کنترل و اطفاء حریق در حال انجام وظیفه هستند.

کیامرث حاجی زاده اظهار داشت: اولین آتش سوزی در حدود ساعت ۱۵ روز جاری در منطقه دشت گل شهرستان به وقوع پیوست و جنگلها و مراتع آن منطقه دچار حریق گسترده شدند.

وی افزود: دومین آتش‌سوزی حدود 2 ساعت بعد و در حدود ساعت ۱۷ روز جاری در منطقه حفاظت شده شیرین بهار (شیمبار) و در تالاب شیمبار به وقوع پیوست که بلافاصله پس از وقوع حریق نخست ستاد مدیریت بحران شهرستانها اندیکا، لالی و مسجدسلیمان در حالت آماده باش کامل قرار گرفته و نیروها و امکانات دستگاه‌های مرتبط از شهرستان‌های لالی و مسجدسلیمان به عنوان شهرستان های معین به شهرستان اندیکا اعزام و به همراه جوامع محلی، دوستداران طبیعت و محیط زیست در هر دو منطقه در حال اطفاء حریق هستند.

همچنین ماشین آتش نشانی نفت و 2 تیم هلال احمر نیز به منطقه اعزام شده است.

منطقه دشت گل در بخش مرکزی اندیکا و جزو عرصه های منابع طبیعی به شمار می‌رود. تالاب شیمبار نیز در شمال اندیکا در منطقه حفاظت شده شیمبار واقع شده، پوشش گیاهی منطقه مرتعی و گونه درختی جنگلی آن بلوط است.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هورالعظیم آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،موسی جسور افزود: متخلفین برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

جسور با اشاره کاهش تخلف قطع درختان که از عمده‌ترین تخلفات محیط زیستی منطقه بود، گفت: با پیگیری‌ها و انجام گشت‌های مکرر، متخلفین قطع درختان در منطقه حفاظت شده نوروزلو شناسائی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده اند و با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت شهرستان، تخلف چوب بری در منطقه حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان یادآور شد: قسمتی از منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با وسعت ۱۱۵۰ هکتار در شهرستان میاندوآب واقع شده و از مناطق چهارگانه با ارزش تنوع زیستی بالا در استان به شمار می‌رود و برابر ضوابط قانونی هرگونه قطع درختان و برداشت مصالح رودخانه‌ای در این محدوده ممنوع بوده و مامورین یگان حفاظت محیط زیست با متخلفین بصورت قاطع و قانونی برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم