Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در آئین بازگشایی مدرسه فرزانگان شهر بوشهر اظهار داشت: یکی از ارکان مهم در توسعه هر کشور حوزه دانش و علم و فناوری است.

وی اضافه کرد: شاید بتوان گفت که یکی از محدود ارکان زیرساخت پیشرفت یک کشور عرصه دانش در مقاطع مختلف به ویژه حوزه خودکفایی و مرجعیت علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کشوری حوزه علم را مدیریت کند آن کشور می‌تواند با دستیابی به دانش و فناوری‌های مورد نیاز به ویژه علوم و فناوری‌های استراتژیک می‌تواند این کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد اما اگر کشوری در مسیری دانش نگاه آن رسیدن به مرجعیت و خودکفایی و تولید نباشد آن کشور دچار استعمار علمی و وابستگی علمی می‌شود و دچار استعمار در مهمترین رکن و زیرساخت توسعه و پیشرفت می‌شود.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: به همین جهت اسلام بر روی دانش و دانش‌آموزی و تولید علم بسیار تاکید دارد. بسیاری از کشورها که دارای دارای تمدن هم بوده‌اند، به خاطر عدم توجه به علم و دانش تمدنشان از بین رفته است.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز در قرن‌هایی علم و دانش باعث شکوفایی شده بود ولی به خاطر بی‌توجهی برخی پادشاهان به موضوع علم این تمدن از بین رفت. دانش در عرصه تمدن و نظم پیشرفت‌زا و تعادل‌افزا نقش اساسی ایفا می‌کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم کشور ما در نظم نوین جهانی نقش ایفا کند و پیشرفت جامع و پایدار و همه‌جانبه داشته باشیم باید به حوزه دانش از همان ابتدا یعنی پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها تا انتهای حوزه آموزش و پرورش و آموز عالی توجه ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: هم در زمینه نیروی انسانی و هم سخت‌افزار و نرم‌افزار و نوع نگرش‌ها باید کار کنیم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید هر چه زودتر اجرایی شود.

وی ادامه داد: استان بوشهر از دیرباز جوانان مستعد و آماده رشد در عرصه‌های علمی داشته است و در تاریخ استان بوشهر دختران و پسرانی وجود داشتند که در عرصه علم و دانش دارای نبوغ بودند ولی به خاطر بی‌توجهی به این جوانان این عزیزان به پیشرفت لازم دست نیافتند.

آیت‌الله صفایی بوشهری به آثار تولیدی جوانان و نخبگان استان بوشهر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: شایسته استان توانمند و مستعد بوشهر نیست که دانش‌اموزان در هزار و ۲۰۰ کلاس تخریبی به تحصیل مشغول باشند.

وی بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که حتی یک کلاس تخریبی و فرسوده نباشیم و باید کلاس‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای کودکان و نوجوانان و جوانان این استان فراهم شود و امیدواریم این استان به زودی به جایگاه درخور خود دست یابد.

کد خبر 4409855

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر بوشهر ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس شهرکرد گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه با ۴۲ هزار دانش‌آموز در این شهرستان فعال است، ادامه داد: نگاه عدالت‌محوری در روستای دردوی خواف که تنها ۲ دانش‌آموز دارد نیز وجود دارد.

روح اله غلام‌پور سدهی افزود: در آموزش و پرورش شهرستان خواف بعد از ۱۰ سال شیر رایگان به دانش‌آموزان ارائه شد و این طرح که با استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها روبرو شده است، در راستای ارتقای سلامت و تغذیه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه در دوسال گذشته ۱۵۷ کلاس درس در قالب ۴۰ مدرسه به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: در این شهرستان ۲۳۳ تفاهم نامه خیران مردمی و ۶۰ تفاهم نامه شرکت‌های صنعتی و معدنی به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • فیلم رقص و‌ شادمانی معلم در کلاس در روز معلم
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید
  • کلاس دانش افزایی مربیان کشتی در مازندران
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی