Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، امروز (شنبه)  ضمن سخنرانی در هفتاد و سومین دوره از نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت مبارزه با تروریسم در سوریه تقریبا تمام شده است و امنیت و ثبات در این کشور بیشتر از گذشته است.

وی همچنین از ادامه مبارزه با تروریسم تا آزادسازی کامل سوریه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولید المعلم ضمن انتقاد از حضور ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا در سوریه اظهار داشت ائتلاف آمریکایی به طور مستقیم از تروریست ها در سوریه حمایت کرده است. وی گفت: اقدامات این ائتلاف به اصطلاح ضد داعش علاوه بر آنکه شهر رقه را نابود کرد، زیر ساخت‌ها را نیز از بین برد. این ائتلاف در برخی مواقع به طور مستقیم تروریست ها را با کمک های نظامی حمایت و از جنایت‌های آن ها نیز دفاع کرد.

وزیر امور خارجه  سوریه با اشاره به این که آنچه در این کشور رخ داد درسی برای سایر ملت‌هاست گفت: بسیاری از کشورها نمی خواهند [این درس] را بیاموزند و ترجیح می دهند نسبت به آن بی تفاوت باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه کشورهای غربی از حضور آوارگان سوری برای اهداف سیاسی خود استفاده می کنند، اعلام کرد شرایط برای بازگشت آوارگان سوری مهیاست و بسیاری از مردم سوریه در صدد بازگشت به کشورشان هستند. بازگشت مردم سوریه برای این کشور یک اولویت است.

ولید المعلم هرگونه ادعا مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را رد و کاربرد این سلاح ها در هر زمان و مکانی را محکوم کرد. او همچنین گروه موسوم به کلاه سفیدها را که توسط انگلیس رهبری می شوند، عامل اصلی استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه و بهانه حمله غرب به این کشور معرفی کرد.

وزیر امور خارجه سوریه در انتهای اظهاراتش ضمن اعلام همبستگی با ایران، خروج یکجانه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه آمریکا برجام نشست مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرف دانشجویان آمریکایی از خادمان حرم‌های شریف بیشتر است

محمد جواد ظریف نوشت: دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می‌شوند در دفاع از مردم فلسطین بر خادمان حرم‌های شریف، شرف دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد جواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می‌شوند در دفاع از مردم فلسطین بر خادمان حرم‌های شریف، شرف دارند. دولت‌ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.»

کد خبر 750945

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • شرف دانشجویان آمریکایی از خادمان حرم‌های شریف بیشتر است
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه