Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، مصاحبه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با خبرگزاری بلومبرگ بسیاری از نقاط ضعف سیاسی و اقتصادی وی را در برابر دولت آمریکا نشان داد. 

شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی که با پخش قسمتی از سخنان اهانت آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره رژیم حاکم بر عربستان سعودی و بخصوص سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور آغاز شد گفت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نه تنها این سخنان را اهانت ندانست بلکه رویکردی کاملا برعکس در پیش گرفت و تلاش کرد سخنان اهانت آمیز ترامپ را توجیه کند و از علاقه خود به تعامل با ترامپ سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسام مطر کارشناس مسائل بین المللی گفت: پادشاه عربستان سعودی و ولیعهد وی می دانند به حمایت عربستان نیاز دارند و نمی توانند موضعی را که مثلا در قبال کانادا اتخاذ کردند در برابر آمریکا نیز اتخاذ کنند. آنها باید متواضعانه با آمریکا برخورد کنند.
سخنان بن سلمان نیاز شدید وی به ترامپ را نشان داد زیرا عربستان سعودی در عرصه های مختلف از یمن گرفته تا موضوعات داخلی دچار سردرگمی شده است.
حسام مطر در ادامه سخنان خود گفت: (حضور ترامپ در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا) و سیاست های متهورانه وی و نیز همکاری وی با جناح راست افراطی در آمریکا فرصت های خوبی برای عربستان سعودی به شمار می روند. علاوه بر این حمایت گروه اطراف ترامپ از منافع اسرائیل نیز فرصت بزرگی برای عربستان است. با توجه به چالش های بزرگ داخلی و خارجی که عربستان در داخل و خارج با آنها روبروست، ریاض بیش از هر زمان دیگری به واشنگتن نیاز دارد. بر همین اساس بسیاری از سخنان و اظهارنظرها را نادیده می گیرد و مسئله حق حاکمیت از نظر عربستان یک اصل ثابت نیست.
در ادامه گزارش آمده است: مصاحبه کنندگان بلومبرگ با محمد بن سلمان بیش از همه توجه خود را بر اوضاع اقتصادی عربستان متمرکز کردند و نتایج تحقیقات و همچنین آمار و ارقامی ارائه کردند که نشان می دهد ولیعهد عربستان در بسیاری از موضوعات ناکام بوده است.
استفانی فلاندرز خبرنگار بلومبرگ که در مصاحبه با بن سلمان حضور داشت گفت: وی در این مصاحبه از مسئله فروش شرکت آرامکو که ارزش آن در بازار به یکصد میلیارد دلار می رسد، سخن می گفت حال آن که برخی گزارش ها قیمت آن را بسیار بیشتر از این مقدار می دانند. بر همین اساس شاید این مصاحبه را انجام داد تا نظر خود را درباره این موضوع بگوید. به نظر می رسد وی زمینه را برای فروش شرکت های دیگر هم فراهم می کند تا اموال بیشتری (به اقتصاد کشورش) تزریق کند اما مسئله بیش از آن که به نظر می رسد، پیچیده است.
گزارشگر المنار ادامه داد: خبرنگاران بلومبرگ در این مصاحبه همچنین مسئله آزادی ها در عربستان را مطرح و تاکید کردند ترس و نگرانی بین شهروندان عربستانی همچنان وجود دارد. اما آنگونه که برخی از کارشناسان می گویند، محمد بن سلمان تلاش کرد از پاسخ به این سوالات طفره برود و در ادامه به گفتن این که سیاست های او در این خصوص، در چارچوب اقدامات طبیعی کشور قرار دارد، اکتفا کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عربستان بن سلمان مصاحبه بلومبرگ ضعف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان