Web Analytics Made Easy - Statcounter

برند نبودن واقعی محصولات تولیدی و صنعتی استان یزد سبب شده که بازارهای این محصولات به صورت موقتی و با تزلزل همراه باشد که برای رفع این مشکل برای نخستین بار مدیریت برند وارد چرخه آموزشی استان یزد شد. ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، بر‌اساس اعلام رسمی مسئولان یزد، این استان دارای بیش از 800 نوع کالا است که برخی از این کالاها دارای بازارهای پراکنده ملی و بین‌المللی هم هستند اما بازارهای موجود دائمی و ثابت نیستند و بدتر از آن برخی از کالاهای تولیدی استان یزد در خارج کشور با برندهای خارجی به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که یزد به ویژه در حوزه صنعت دارای یک برند به نام و شناخته شده‌ای نیست که به عنوان مثال در صنعت محصولات خوراکی هر کجا از محصولی سوال شد نام این برند در اذهان جامعه شکل بگیرد.

این موضوع سبب شده که در وضعیت فعلی اقتصاد کشور شاهد ایجاد مشکلات بسیاری به ویژه در حوزه فروش محصولات تولیدی استان یزد باشیم و بازار مناسبی برای این محصولات وجود نداشته باشد.

عدم فروش، ایجاد مشکل اقتصادی برای واحد تولیدی و به دنبال آن تعدیل نیرو و بیکار شدن افراد مختلفی سبب می‌شود که نه تنها مدیر یک کارخانه و واحد صنعتی و تولیدی با مشکل مواجه شود بلکه تعداد قابل توجهی از کارگران و کارمندان وی هم به دلیل بیکاری با مشکلات بسیاری مواجه گردند.

ریشه همه این مشکلات را پیش از آنکه در تحریم و مشکلات فعلی اقتصاد کشور پیدا کرد باید در برندسازی محصول بیابیم، موضوعی که اگر به درستی به آن توجه شده بود قطعا محصولات با کیفیت فروش خود را همچنان حفظ می‌کردند و چه بسا با توجه به اینکه دیگر تولیدکنندگان مشابه در نقاط دیگر کشور با مشکل مواجه می‌شدند فروش این محصول تولیدی یزد افزایش هم پیدا می‌کرد.

روندی که در طول سال‌های گذشته در صنایع استان یزد به صورت گسترده وجود داشت، تولید، انبار و فروش بود و همه محصولات پیش از اینکه مشتری خود را داشته باشند تولید می‌شدند تا بتوانند مشتری به دست آورند، علت این موضوع هم کاملا مشخص و واضح است، عدم شناخته شدن برند محصولات، این علت سبب می‌شود که مشتری از استان‌ها و کشورهای دیگر به واحد تولیدی مراجعه نکنند و پیش فروش و سفارش برای تولید به این واحدها ارائه نشود.

در حالی که یک واحد تولیدی زمانی یک واحد موفق به حساب می‌آید که تولیدش بر اساس سفارش‌هایی باشد که از پیش به وی ارائه شده و حتی یک واحد از محصولات تولیدی‌اش هم بدون مشتری نباشد.

موضوعی که سیدعلی اکبر کلانتری رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد در نشست خبری خود در تیرماه امسال در ارتباط با قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و در مقابل آن چالش‌های پیش رو مورد اشاره قرار داد با تأکید بر اینکه 800 نوع محصول در استان یزد تولید می‌شود اظهار داشت: این محصولات گسترده قابلیت برند شدن در سطح کشور و بین‌الملل را دارند که امیدواریم بتوانیم در راستای معرفی این محصولات گام برداریم.

وی به شرایط متفاوت بازار و اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران در شرایطی هستند که قیمت‌ها ثبات ندارد و این شرایط سبب افزایش قیمت‌های مواد اولیه در زمان‌های کوتاه می‌شود که کار را برای فعالیت آنها سخت کرده است.

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یزد، مردمان این شهر و استان دارند روحیه تعهد و انصاف آنها بوده که در تمام کشور به عنوان یک ویژگی بارز شناخته می‌شود، همین موضوع هم سبب شده که عمده محصولات تولیدی این استان دارای کیفیت بسیار خوبی باشد اما با توجه به اینکه این محصولات نتوانستند خود را به عنوان یک برند در جامعه معرفی کنند، با مشکلات بسیاری روبرو شده‌اند.

داود احمدی کارشناس حوزه برند و برندسازی استان یزد و نویسنده کتاب "مدیرندگی" در ارتباط با بحث برند در صنایع یزد، تکنولوژی، طراحی و کیفیت را از جمله عوامل مکمل برند در معرفی و فروش محصولات داخلی در بازارهای خارجی دانست و بیان کرد: یزد و ایران سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی است که متأسفانه فعلاً با نام کمپانی‌های خارجی در بازارهای جهانی مطرح است.

وی آموزش علم برند به صورت گسترده را یکی از ضرورت‌های اجرایی در توسعه اقتصادی امروز کشور عنوان کرد و افزود: حقیر شماردن کسب و کارهای داخلی برای عرضه در بازارهای جهانی از دیگر معضلات جدی در مسیر توسعه اقتصادی و معرفی برندهای ایرانی در جهان است.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که هویت برند به مشابه ریشه آن است، اظهار کرد: مواردی نظیر شخصیت برند، ارزش‌های آن، داستان برند، جایگاه و تمایز برند تحت عنوان هویت برند معرفی می‌شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: بعد از اجزای هویت برند و یکپارچه‌سازی آنها، ذهنیتی جدید تشکیل می‌شود که هدف از برندسازی انتقال هویت بدست آمده به ذهن مخاطب یا مشتری است.

اهمیت موضوع برند به حدی است که بسیاری از کمپانی‌ها و شرکت‌های بین‌المللی به صورت بسیار گسترده در راستای معرفی نام و برند خود به دیگران تبلیغات وسیعی انجام می‌دهند و فعالیت‌های مختلفی در این راستا به اجرا می‌گذارند.

نکته مهم در این زمینه این است که با توجه به فعالیت چندین واحد تولیدی و صنعتی در هر یک از انواع کالاهای تولیدی استان یزد، قطعا ظرفیت بسیار انبوه و گسترده‌ای در یزد و در حوزه توسعه اقتصادی کشور وجود دارد که تاکنون به آن توجه مناسبی صورت نگرفته و برندسازی خاصی انجام نشده است و برای نخستین بار در یزد بحث آموزش مدیریت برند به صورت عملی وارد عرصه آموزش شده است.

نخستین فعالیت در این زمینه برگزاری دوره مدیریت برند تحت عنوان "برند پلاس" است که به بررسی نقاط قوت و ضعف صنایع و واحدهای تولیدی استان در حوزه برندسازی، ارائه راهکار و مشاوره در راستای برندسازی به مدیران صنایع و همچنین ارائه نقشه راه در جهت رفع مشکلات موجود و رسیدن به نقطه پیشرفت و توسعه اقتصادی می‌پردازد.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024

عصر ایران؛ مسعود طاهری - برند اکسید با حضور در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن 2024، نوآوری‌ها و چشم‌انداز استراتژیک خود در زمینه خودروهای لوکس را به نمایش می‌گذارد. این رویداد، نقطه شروعی برای مجموعه فعالیت‌های کلیدی اکسید از جمله رونمایی از محصولات جدید، نمایش مدل‌های سازگار با محیط زیست و ترسیم چشم‌اندازی روشن برای آینده این برند خواهد بود.     محصولات نوآورانه و لوکس در صدر توجهات:   اکسید در غرفه خود در نمایشگاه پکن 2024، از جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای لوکس انرژی جدید رونمایی خواهد کرد. این محصولات، حاصل تلاش‌های بی‌وقفه برند انرژی‌های جدید EXLANTiX در بیش از یک سال گذشته هستند و نوآوری و کیفیت را به طور همزمان به ارمغان می‌آورند.   عرضه مدل‌های ES و RX PHEV در این نمایشگاه، نشان‌دهنده تعهد اکسید به ارائه طیف وسیعی از گزینه‌های انرژی جدید برای مشتریان رده بالا است.     حرکتی عمیق به سوی آینده‌ای پایدار:   اکسید در ادامه این مسیر، در 26 آوریل سفری یک روزه به پکن خواهد داشت و در 29 آوریل با برگزاری نمایشگاهی از محصولات زیست‌محیطی در ووهو، به اوج خود خواهد رسید. این رویداد، ترکیبی بی‌نظیر از محصولات سطح بالا، فناوری و پایداری را به نمایش می‌گذارد که توسط مجموعه محصولات Eco-Products اکسید ارائه شده‌اند.   در این نمایشگاه، شاهد تعدادی از محصولات انرژی جدید خواهیم بود که هر کدام نشان‌دهنده تعهد این برند به تولید محصولاتی رده بالا با رویکردی پایدار است.     نشست سالانه فروشندگان: ترسیم نقشه راه آینده:   نقطه اوج رویدادهای اکسید در ماه آوریل، نشست سالانه فروشندگان خواهد بود که در 29 آوریل در ووهو برگزار می‌شود. در این گردهمایی، جهت استراتژیک برند و نوآوری‌های آینده با سهامداران کلیدی به اشتراک گذاشته خواهد شد.   علاوه بر تجلیل از دستاوردهای سال گذشته، در این نشست بحث‌هایی پیرامون استراتژی نام تجاری، توسعه محصول و گسترش بازار انجام خواهد شد که بر نقش اکسید به عنوان یک پیشگام در عصر انرژی جدید تأکید می‌کند.   حضور اکسید در نمایشگاه پکن 2024 و مجموعه رویدادهای متعاقب آن در ووهو، نشان‌دهنده جایگاه این برند به عنوان یک بازیگر فعال و پیشرو در صنعت خودروهای لوکس است. اکسید با تمرکز بر تجملات پایدار، فناوری پیشرفته و تعهد به فراتر رفتن از انتظارات، آماده است تا معنای واقعی یک برند ممتاز را در این صنعت به نمایش بگذارد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024