Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت که 6 هزار نفر از آسيب ديدگان سيل در 18 شهرستان استان از خدمات امدادي اين جمعيت بهره مند شدند.

به گزارش ايرنا، بارندگي شديد شبانه روز جمعه و شنبه گذشته در مناطق مختلف مازندران افزون بر خسارت به واحدهاي مسکوني به بخش هاي کشاورزي و زيربنايي استان نيز آسيب زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتبي اکبري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سه روز گذشته امداد رساني به يک هزار و 500 خانوار آسيب ديده از سيلاب در مناطق مختلف مازندران انجام شده است.
وي اسکان اضطراري 312 خانوار، تخليه آب از 393 خانه با به کارگيري 100 دستگاه لجن کش، انتقال 14مصدوم به مراکز درماني، رهاسازي 102 دستگاه خودروي زمين گير در سيلاب را از کمک هاي امدادي به سيل زدگان برشمرد.
اکبري گفت که سه هزار و 400 قوطي کنسرو ، دو هزار و 800 کيلو برنج، 950 کيلو نايلون، يک هزار و 177تخته موکت، دو هزار و 424 تخته پتو، يک هزار و 350 کيلو حبوبات، يک هزار و 300 کيلو قند و شکر، يک هزار و 500 بسته نان،570 کيلو چاي،640 کيلو روغن نباتي، دو هزار و 800 بسته آب معدني و 330 کيلو خرما هم در ميان سيل زدگان توزيع شد.
وي از توزيع دهها بسته بهداشتي و مواد شوينده، پوشاک، ست ظروف، چادر امدادي، چراغ والور و کلمن آب نيز در ميان سيل زدگان خبر داد و افزود: نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر همچنان در مناطق آسيب ديده حضور دارند و به نيازهاي امدادي هم استاني هاي متاثر از سيلاب در اسرع وقت پاسخ مي دهند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: در اين عمليات بيش از 570 نفر از نجاتگران و امدادگران و عوامل امدادي جمعيت هلال احمر مازندران با استفاده از 17 دستگاه آمبولانس و 80 دستگاه انواع خودروي پشتيباني مشارکت داشتند و در يک مرحله نيز از ظرفيت بالگرد امدادي هلال احمر استان نيز استفاده شد.
با توجه به خسارت شديد سيل به بخش هاي مختلف استان مازندران، محمد اسلامي استاندار مازندران به همراه محمد باقر نوبخت معاون رئيس جمهوري به عنوان بازرس ويژه از سوي دولت روز گذشته به صورت ميداني از مناطق سيل زده ديدن کردند.
استاندار مازندران گفت که بزودي اولين پشتيباني مالي براي سيل زدگان استان با تخصيص اعتبارات از سوي دولت عملياتي مي شود.
بر پايه گزارش هواشناسي مازندران، در کمتر از 24 ساعت نخست بارندگي اخير حدود 280 ميليمتر باران در رامسر باريد که در 25 سال اخير بي سابقه بود و سيل و سيلاب نيز نتيجه شدت بارندگي و تداوم آن بوده است.
6990/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از پیدا شدن کوهنورد نوجوان ۱۶ ساله در منطقه قله بند رامسر خبر داد.

غلامعلی فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مازندران با اشاره به گم شدن نوجوان ۱۶ ساله در جنگل‌های رامسر اظهار کرد: این حادثه امروز، پنجشنبه ششم اردیبهشت اتفاق افتاد که مراتب مفقود شدن این نوجوان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مازندران اعلام شد.

وی افزود: تیم هلال‌احمر رامسر بعد از اعزام تیم امدادی و حضور در منطقه پس از دو ساعت جست‌وجو، این نوجوان را پیدا کردند و به محل امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران خاطرنشان کرد: این کوهنورد نوجوان ۱۶ ساله در منطقه قله بند رامسر پیدا شد.

کد خبر 747956

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری