Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما شب گذشته به همراه جمعی از مدیران قرآنی با حضور در بیت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با وی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به ظرفیت برجسته و پایدار رسانه ملی در نشر معارف قرآنی، شبکه قرآن را بستری مناسب برای توسعه فعالیت های قرآنی و تکریم جایگاه آموزش علوم قرآنی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حضور 4 هزار طلبه خواهر و برادر و 5 هزار دانش آموز پیش حوزوی در استان مرکزی خبر داد و گفت: نیروهای فعال قرآنی این استان می تواند ظرفیت مناسبی برای پیشبرد اهداف شبکه قرآن و معارف سیما باشند.

محمدحسین محمدزاده نیز در ادامه این دیدار ضمن تکریم جایگاه علمی و آموزشی آیت الله دری نجف آبادی، از ایجاد فرصت مناسب برای پخش آموزش مباحث قرآنی ایشان با محوریت تفسیر و همچنین تولید برنامه هایی با موضوع نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور ایشان در رسانه ملی خبر داد.

در انتها نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تازه ترین آثار مطالعاتی و پژوهشی و قرآنی خود را معرفی کرد.

نقش آموزش ادبیات عرب در عرصه های تبلیغ بسیار مؤثر است

همچنین مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به اتفاق آیت الله دری نجف آبادی و حجت الاسلام حمید محمدی از حوزه علمیه ی خاتم الانبیاء اراک بازدید کردند.

محمدزاده در جمع طلاب این حوزه نقش آموزش ادبیات عرب را در عرصه های تبلیغ بسیار مؤثر خواند و به سلاح تلاوت قرآن با لحن مناسب بر پایه ی نغمات آئینی در راستای تبلیغ و همچنین صحت قرائت نماز برای مبلغین دین تاکید کرد .

محمدزاده آراستن قرآن به صوت دلنشین را توفیق برجسته در مسیر رسیدن به اهداف مهم تبلیغ و نشر معارف دینی در جهان اسلام دانست و گفت : از برکات قرائت اساتید قرآن باید بهره های فراوان جست.

آیت الله دری نجف آبادی نیز با اشاره به وحدت جهان اسلام، این حوزه ی علمیه را محل همدلی و همبستگی بین طلاب علوم دینی از اقساء نقاط جهان اسلام معرفی کرد و نقش طلاب علوم دینی را در خدمت اهداف قرآنی و اسلامی بسیار مؤثر دانست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی حوزه علمیه دین قرآن نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد