Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - استاندار ايلام گفت: در ارزيابي طرح هاي اشتغالزايي و متاثر شدن طرح ها از افزايش قيمت ها بايد اين موضوع مورد توجه قرار گيرد تا از بدهکاري متقاضيان جلوگيري شود.

به گزارش ايرنا، قاسم سليماني دشتکي روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان اظهار داشت: سرمايه گذاراني که به دنبال توليد، اشتغال و توسعه هستند اگر براي آنها اين تغييرات قيمت مد نظر قرار نگيرد، به يک بدهکار بانکي تبديل شده و نمي توانند به اهداف خود دست يابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بايد در ارزيابي ميزان سرمايه ثابت و جاري با توجه به افزايش قيمت ها تغييراتي ايجاد شود تا طرح ها به توليد و اشتغال برسند.
استاندار ايلام خواستار ابلاغ سريع مرحله دوم طرح تسهيلات اشتغالزايي شد و گفت: استان هايي که جذب بالايي در بحث تسهيلات اشتغالزايي داشته اند بايد سهم آنها در مرحله دوم افزايش يافته و تشويق شوند.
سليماني دشتکي به موضوع رسته طرح هاي اشتغالزايي اشاره کرد و يادآور شد: در اين خصوص نيز بايد اختيارات استان ها افزايش يابد و 20 تا 30 درصد به نسبت مزيت ها قابل تغيير باشند و استان ها بتوانند با توجه به مزيت ها و پتانسيل هاي منطقه خود نسبت به تغيير اين رسته ها اقدام کنند.
وي ادامه داد: 10 درصد تسهيلات در سطح ملي به بخش معدن اختصاص يافته و اين ظرفيت يکي از مزيت هاي اقتصادي در استان ايلام است که بايد اعتبار و تسهيلات بيشتري به آن اختصاص يابد.
سليماني دشتکي به اختصاص تسهيلات اشتغال روستايي به شهرک هاي صنعتي مستقر در شهرهاي زير 20 هزار نفر اشاره کرد و گفت: بيشتر شهرهاي استان ايلام داراي جمعيت زير 20 هزار نفر هستند و با توجه به زيرساخت هاي مناسب براي اجراي طرح هاي توليدي و اشتغالزايي اگر اين شهرک ها در زمره روستاها به حساب آيند و شامل تسهيلات اشتغال زايي روستايي باشند امکان تعريف طرح هاي بسياري در آنها وجود خواهد داشت.
وي تاکيد کرد: برخي از بانک هاي تخصصي از ارائه تسهيلات محرومند و شايسته است اين بانک ها به بحث ارائه تسهيلات اشتغال زايي وارد شوند و از ظرفيت آنها نيز استفاده شود.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز در اين نشست گفت: مجموع اعتبارات ابلاغي مرحله اول تسهيلات اشتغال روستايي، يک هزار و 211 ميليارد ريال است و تا هجدهم مهرماه جاري 2 هزار و 30 پرونده در بانک ها با اعتبار يک هزار و 319 ميليارد ريال و اشتغالزايي سه هزار و 841 نفر مصوب شده اند.
شکراله شيرخاني افزود: تاکنون بر اساس سهم ابلاغي مرحله اول استان، يک هزار و 912 قرارداد با اعتبار يک هزار و 233 ميليارد ريال و اشتغالزايي 3 هزار و 492 نفر منعقد شده و کل پرداختي هاي استان با توجه به يک هزار و 740 پرونده 580 ميليارد ريال بوده است.
وي يادآور شد: بانک هاي عامل نيز تاکنون بر اساس يک هزار و 211 ميليارد ريال اعتبار تخصيصي استان، پست بانک 124 طرح مصوب با اعتبار 221 ميليارد ريال و 122 عقد قرارداد با اعتبار 218 ميليارد ريال و بانک کشاورزي 949 طرح مصوب با 654 ميليارد ريال اعتبار و 895 طرح و اعتبار 620 ميليارد ريال قرارداد منعقد شده است.
به گفته شيرخاني صندوق کارآفريني اميد با 751 طرح مصوب و اعتبار 182 ميليارد ريال، 693 عقد قرارداد با اعتبار 16 ميليارد ريال و بانک توسعه تعاون با 230 طرح مصوب و 266 ميليارد ريال اعتبار و205 قرارداد با اعتبار 238 ميليارد ريال منعقد شده است.
به گزارش ايرنا، نشست کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان ايلام روز چهارشنبه با حضور استاندار، مشاور وزير و مديرکل اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در سالن جلسات استانداري برگزار شد.
7180/6119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند