Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یورونیوز - امروز یازدهم نوامبر روز جهانی دختر است. صندوق حمایت از کودکان می‌گوید آمار ازدواج کودکان در جهان نگران کننده است.

صندوق حمایت از کودکان می‌گوید: اگر دختران تحصیل در دبیرستان را به پایان برسانند، تا سال ۲۰۳۰ از ۵۰ میلیون ازدواج کودکان جلوگیری خواهد شد.

کارشناسان می‌گویند کودکان مدرسه‌ای برای فرار از درس و مدرسه گاهی هم به دست آوردن فرصت‌های اقتصادی ولو محدود ازدواج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ازدواج‌ها موجبات خشونت، سو استفاده و پدید آمدن مشکلات روانی برای این کودکانی که زودتر را فراهم می‌آورد.

طبق گزارش صندوق حمایت از کودکان شاخص‌های نگران کننده‌ای برای کودکان دختر دیده می‌شود.

به مناسبت روز دختر نگاهی به برخی آمارها در خصوص وضعیت ناخوشایند دختران در سراسر جهان بیندازیم.

در سراسر جهان حدود ۱۵ میلیون دختر ۱۵ تا ۱۹ ساله تجربه رابطه جنسی اجباری و ناخواسته داشته‌اند.

در بریتانیا دو سوم دخترانی که از سوی نهاد مستقل «برنامه بین‌الملل» مورد پرسش قرار گرفته‌اند رابطه جنسی ناخواسته داشته‌اند یا دستکم در اماکن عمومی مورد تماس جسمی ناخواسته قرار گرفته‌اند.

هر هفته حدود ۷ هزار دختر بین ۱۵ تا ۲۴ سال به ایدز مبتلا می‌شوند.

بیش از ۲۰۰ میلیون دختر و زن در سراسر جهان زخم‌های تناسلی را در زندگی خود تجربه کرده‌اند.

حدود ۳ میلیون دختر در سراسر جهان تبعید به خاطر جنگ را تجربه کرده‌اند.

دخترانی که در منطقه بحرانی و جنگی زندگی می‌کنند، دو برابر بیشتر از کسانی که در مناطق آرام هستند در معرض خطر ترک تحصیل قرار دارند.

حدود ۶۲ میلیون دختر که در سن مدرسه رفتند هستند، به مدرسه نمی‌روند.

بر اساس روند فعلی در سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ میلیون دختر ازدواج خواهند کرد که از این میان بیشتر از ۲ میلیون نفر از این عروس‌ها زیر ۱۵ سال خواهد داشت.

سالانه ۱۲ میلیون دختر پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی ازدواج می‌کنند و یک پنجم آنها پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مادر می‌شوند.

۱۱ اکتبر روز جهانی دختر است و به همین مناسبت تلاش‌ها برای آگاه سازی در سراسر جهان نسبت به حقوق دختران صورت می‌پذیرد.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دختر آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست