Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رسانه های روسی از احتمال خالی شدن ایستگاه فضایی بین المللی از فضانوردان پس از بروز سانحه برای فضاپیمای سایوز خبر دادند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روز گذشته پس از بروز حادثه برای فضاپیمای حامل فضانوردان روس و آمریکایی با هواپیمای سایوز، روسیه اعلام کرد که فعلا اعزام فضانوردان به فضا را به مدت نامشخصی به حالت تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فعالیت ایستگاه بین المللی فضایی در صورتی که خدمه کنونی آن ایستگاه را ترک و به کره زمین بازگردند و خدمه جدیدی جایگزین نشوند، عملا متوقف خواهد شد.
سردبیر نشریه روسی «اخبار فضایی» در این باره گفت: ایستگاه فضایی بین المللی تاکنون هیچگاه فعالیت خود را متوقف نکرده است اما در صورت ترک فضانوردان، برق و سیستم حرارتی مرکز فضایی از کار می افتد.
«ایگور مارینین» اضافه کرده است: این وضعیت (توقف فعالیت ایستگاه) پیشتر برای ایستگاه فضایی میر و ایستگاه «سالیوت-7» شوروی رخ داده و از کنترل خارج شدند، بنابراین ممکن است این اتفاق این بار برای ایستگاه بین المللی فضایی نیز رخ دهد.
به گزارش ایرنا، روز گذشته یک فروند فضاپیمای سایوز حامل یک فضانورد روس و یک آمریکایی از بایکانور قزاقستان پرتاب شد اما پس از 165 ثانیه دچار سانحه شد و فضانوردان داخل آن با محفظه ویژه به زمین بازگشتند.
ایستگاه فضایی بین المللی سازه ای فضایی به ارزش حدود 100 میلیارد دلار است که در آن چند کشور ازجمله روسیه و آمریکا مشارکت دارند و اکنون سه فضانورد در آن مستقر هستند.
ایستگاه فضایی میر نیز نخستین ایستگاه پژوهشی بشر در فضا بود که انسان به طور طولانی مدت در آن استقرار داشت که طراحی آن به اوسط دهه 70 میلادی باز می گردد.
ساخت ایستگاه فضایی میر در سال 1986 آغاز شد و در مدت 10 سال به تدریج تبدیل به بزرگترین سازه فضایی ساخت بشر شد و این رکورد را تا سال 2001 در اختیار داشت.
این ایستگاه فضایی برای تحقیق در حوزه های گوناگون مانند زیست شناسی، فیزیک، ستاره شناسی و هواشناسی مورد استفاده قرار گرفت و سرانجام در سال 2001 پس از اینکه در فعالیت این ایستگاه اختلالاتی ایجاد شد، از سوی روسیه نابود شد.
شبد**اروپام*391* 1346**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي روسيه فضانوردان ايستگاه فضايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی یرلی کایا وزیر کشورترکیه عملکرد ۱۰ ماهه نیرو‌های امنیتی این کشور در مبارزه با شبکه‌های تبهکاری را اعلام کرد.
علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد در نتیجه هزار و ۲۰۱ عملیات نیرو‌های امنیتی در ده ماه گذشته، ۴۵۴ شبکه تبهکاری متلاشی و هشت هزار و ۲۶۰ مجرم در بازداشت شده اند.
به گفته یرلی کایا سه هزار و ۵۸ تن از بازداشت شدگان روانه زندان شده و محاکمه افراد دیگر ادامه دارد.
در گزارش وزیر کشور ترکیه، زورگیری با سلاح گرم، باجگیری، سرقت، کلاهبرداری، اخاذی، تهدید، قاچاق سلاح، ضرب و شتم و ... از جمله فعالیت‌های این باند تبهکاری اعلام شده است.
بیشترین میزان تحرک پلیس و اجرای حکم دستگیری، به منظور مهار فعالیت باند‌های مافیا، مواد مخدر، پولشویی و فساد مالی است
گفتنی است در چند ماه گذشته، وزارت کشور ترکیه با نیرو‌های تحت امر خود یعنی پلیس، ژاندارمری و گارد ساحلی، به طور جدی و وسیع، به جان باند‌های تبهکار افتاده و تاکنون صد‌ها مجرم و فراری، از باند‌های شرط بندی غیرقانونی گرفته تا قاچاقچیان انسان، از مافیای مواد مخدر گرفته تا سازمان‌های جنایتکار بین المللی و سلاح فروشان و ... را دستگیر و روانه زندان کرده است.
علاوه بر فعالیت شبکه‌های ارتکاب جرم داخلی، ترکیه در سال‌های گذشته بدلیل افزایش جرائم پولشویی، حضور سرکرده‌های مافیایی بین المللی این کشور در فهرست خاکستری قرار گرفته و بسیاری از موسسات مالی معتبر جهان، از فعالیت در ترکیه منصرف شده اند.
کارشناسان معتقدند ترکیه بدلیل داشتن اقتصاد شکننده و وابستگی مالی به منابع بین المللی، برای فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی، برخورد دولت ترکیه با شبکه‌های تبهکاری و ارتکاب جرم داخلی و بین المللی با شدت و وسعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب