Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@05:17:37 GMT

ساخت ناوهواپیمابر هسته ای با چاپگر سه بعدی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۹۲۰۶

استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای تولید محصولات و ابزار مورد استفاده در حوزه حمل و نقل تازگی ندارد، اما برای اولین بار برخی قطعات یک ناو هواپیمابر هسته ای به این شکل تولید شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهر به نقل از نیواطلس، تولید این قطعات توسط شرکت Huntington Ingalls Industries صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعات یادشده پس از بررسی های نهایی بر روی ناو هواپیمابر هسته ای USS Harry S. Truman (CVN ۷۵) نصب خواهند شد.

  انتظار می رود نصب این قطعات در اوایل سال ۲۰۱۹ نهایی شود و پس از آن ۱۲ ماه آزمایش عملیاتی برای کسب اطمینان از کارآیی قطعات یادشده انجام شود.   استفاده از چاپگرهای سه بعدی به منظور تولید برخی قطعات مورد نیاز در صنعت دریانوردی محبوبیت خاص خود را دارد، زیرا این کار هزینه طراحی نمونه های اولیه را کاهش می دهد و به ساده سازی فرایند تولید و نصب قطعات مذکور نیز می انجامد.   علاوه بر این می توان چاپگرهای سه بعدی را به داخل ناوها حمل کرد و از آنها در دریا برای تولید اضطراری قطعات مورد نیاز استفاده کرد. این در حالی است که تولید قطعات یادشده در حالت عادی نیازمند استفاده از تجهیزات بزرگ و پیشرفته ای است که نمی توان آنها را به درون کشتی ها منتقل کرد.   به بیان دیگر کارکنان یک کشتی با دریافت تنها یک فایل دیجیتال می توانند از چاپگرهای سه بعدی برای تولید قطعات مورد نیاز استفاده کنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی

تعداد بازدید : 2 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 69 موشک ضدکشتی «خلیج فارس»، یک موشک شبه‌بالستیک تک‌مرحله‌ای سوخت جامد با بردی تقریباً ۳۰۰ کیلومتری است و می‌تواند سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند. «خلیج فارس» که بر پایه‌ موشک «فاتح-۱۱۰» ساخته شده، به سامانه‌ هدایت با قابلیت «گریز از رهگیری» مجهز است. لحظه تست این موشک برای هدف قرار گرفتن مدل ناو هواپیمابر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال