Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از quran.imamali.net؛ صالح دریعی، رئیس اتحادیه تشکل‌ها و انجمن‌های قرآنی عراق در این باره تصریح کرد: 30 استراحتگاه قرآنی در استان واسط راه‌اندازی شده که 12 ايستگاه به بانوان اختصاص دارد.

وی افزود: این استراحت‌گاه‌های قرآنی به مناسبت اربعین حسینی و با همکاری موسسات قرآنی این استان و کسانی که از تجربه کافی برای تعامل با زائران و آموزش قرائت صحیح سوره حمد و سوره‎های کوتاه قرآن به آن‌ها برخوردار هستند، برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، دارالقرآن آستان علوی در چارچوب طرح برپایی استراحتگاه‌های قرآنی ویژه زائران حسینی اربعین، اقدام به برگزاری محفلی قرآنی در استان واسط با همکاری اتحادیه تشکل‌ها و انجمن‌های قرآنی عراق کرد.

در همین رابطه، محمد آل محبوبة، امام و خطیب مسجد جامع  و حسینیه المصطفی استان واسط در این باره گفت: محفل قرآنی که در مسجد المصطفی برگزار شد، نخستین محفل  در چارچوب طرح استراحتگاه‌های قرآنی اربعین بود و امیدواریم این محافل و فعالیت‎های قرآنی در همه عراق و به‌ویژه استان واسط ادامه یابد.

گفتنی است؛ طرح برپایی اسراحتگاه‌های قرآنی اربعین شامل مجموعه‌ای متنوعی از برنامه‌های قرآنی شامل آموزش قرائت سوره فاتحه،  سوره‌های کوتاه قرآن،  اذکار نماز و برگزاری محافل انس با قرآن و مراسم گفتن اذان است.

یادآوری می‌شود، استان واسط در شرق عراق قرار دارد که هم‌مرز استان ایلام است و جمع زیادی از زائران اربعین جمهوری اسلامی ایران از این استان روانه نجف و کربلا می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا بین الملل اربعین عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است