Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب،‌ آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که با دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به عنوان یکی از دو نماینده جهان اسلام برای شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس بین‌المللی رهبران ادیان و مذاهب سنتی در آستانه به کشور قزاقستان سفر کرده بود. محور سخنرانی خود در این اجلاس بزرگ را  موضوع تروریسم قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت تعریف و تبیین واژه تروریسم افزود: عدم خلط میان تروریسم حقیقی و جنبش‌های آزادی بخش مردمی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه تروریسم تنها یک شکل ندارد به بررسی انواع و اقسام تروریسم پرداخت و گفت: تروریسم مسلح تنها یک نوع از انواع تروریسم است و در کنار آن امروز در دنیا تروریسم فرهنگی و اقتصادی و سیاسی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: ما امروز با تروریسم فرهنگی مواجهیم. تروریسمی که تلاش دارد به هویت ملت‌ها تهاجم فرهنگی کرده و فرهنگ جوامع مختلف را به نابودی بکشاند. این نوعی از تروریسم است که باید در برابر آن ایستاد.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه امروز تروریسم اقتصادی از خطرناک ترین انواع تروریسم است، ابراز داشت: برخی کشورها به ویژه آمریکا اقدام به تحریم سایر کشورها می‌کنند و این اختصاص به ایران ندارد، سایر ملت‌ها هم دچار این تروریسم اقتصادی شده‌اند.

وی افزود: هر کشوری که با سیاست‌های این دولت‌های تروریستی هماهنگ نباشد، تهدید به مقابله و تحریم اقتصادی می‌شود. تحریمی که نه تنها مسأله نقل و انتقال پول را بلکه انتقال غذا و دارو را نیز را برای کشورهای آزادی‌خواه و استقلال‌طلب محدود و مسدود می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: نوعی دیگر از تروریسم، تروریسم سیاسی است که کشوری اقدام به تحریک سایر کشورها برای قطع ارتباط سیاسی و بین المللی با کشوری دیگر می‌کند و آن‌ها را مجبور می‌کند که ارتباط خود را با کشور معینی قطع کنند. به این دلیل که سیاست‌های آن کشور محاصره شده با سیاست‌های استکباری سازگار نیست.

وی ادامه داد: به صرف اینکه یک ملت دیدگاه متفاوتی دارد، سایر ملت‌ها را مجبور به قطع ارتباط سیاسی با آن می‌کنند. این یک خطر بزرگ است و یک تروریسم سیاسی است که باید جلوی آن را گرفت.

آیت‌الله اراکی اظهار داشت: البته یک تروریسم هم تروریسم نظامی و مسلح است که جمهوری اسلامی برای مقابله با این موضوع بزرگترین گام‌ها را برداشته و بزرگترین دستاوردها را نیز داشته است.

وی با اشاره به اهمیت عملیاتی کردن برنامه‌ها و پیشنهادهای مطرح شده در این اجلاسیه، به ارائه پیشنهادات خود پرداخت و گفت: باید یک کمیته دائمی تشکیل شود تا با استفاده از نفوذ رهبران مذهبی جهان که در این اجلاس شرکت کرده بودند به پیگیری و کمک برای کاهش تنش‌های مذهبی در نقاط مختلف جهان بپردازد.

این عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: با توجه به حضور شخصیت‌های طراز اول ادیان و مذاهب مختلف جهان در این اجلاس، می‌توان از این ظرفیت برای حل معضلات مذهبی جهان استفاده خوبی کرد.

وی در پایان مساله میانمار را به عنوان یک نمونه مطرح کرد و افزود: اگر رهبران مذهبی تلاش کنند حداقل می‌توان در حل موضوع میانمار و یا کاهش فشاری که بر مسلمانان در این منطقه اعمال می‌شود، نقش موثری ایفا کرد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان

لوس‌کابوس شهری با زیباترین خط ساحلی و چشم‌نوازترین مناظر طبیعی در مکزیک است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، با این حال با وجود ۳۰۰ کشته در سال از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر ساحلی زیبای لوس‌کابوس در مکزیک ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی طبیعی، ماجراجویی و فرهنگ را ارائه می‌دهد. این شهر به خط ساحلی شنی خیره‌کننده شناخته می‌شود و فعالیت‌های فراوانی از تماشای نهنگ گرفته تا ماهی‌گیری و غواصی در اعماق دریا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد، اما با وجود ۳۰۰ کشته در سال یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است. به‌رغم این حقیقت، لوس‌کابوس همچنان یک مقصد فریبنده گردشگری است و سالانه بازدیدکنندگان فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

زیباترین شهر ساحلی جهان در مکزیک

لوس‌کابوس که به داشتن سواحلی با زیبایی نفس‌گیر، استراحتگاه‌های درجه یک و زندگی شبانه پر جنب‌وجوش معروف است، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در مکزیک محسوب می‌شود. با این حال در پس مناظر بی‌نقص کارت پستالی آن، یک واقعیت نگران‌کننده نهفته است؛ این شهر با ۱۱۱.۳ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال یکی از بالاترین نرخ‌های قتل در جهان را دارد و به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. بیشتر خشونت‌های منطقه به جنایات مرتبط با مواد مخدر و درگیری‌های باندی نسبت داده می‌شود که در سال‌های اخیر شدت آن افزایش داشته است.

لوس‌کابوس به‌رغم نرخ بالای جرم‌وجنایت، همچنان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است. صنعت گردشگری منطقه با نیروهای اختصاصی پلیس توریستی، افزایش امنیت در استراحتگاه‌های اصلی و نظارت بیشتر در مناطق پرگردشگر، گام‌های مهمی برای تضمین ایمنی بازدیدکنندگان برداشته است. این تلاش‌ها تا حد زیادی خشونت را از مناطقی که بازدیدکنندگان بیشتر از آن بازدید می‌کنند دور نگه داشته است و به گردشگران اجازه می‌دهد از یک تعطیلات به‌نسبت امن لذت ببرند.

مسافران به دلیل زیبایی طبیعی، فعالیت‌های ماجراجویی و غذاخوری‌های خوب، جذب لوس‌کابوس می‌شوند. سواحل این شهر از بهترین سواحل مکزیک هستند و بعضی از آن‌ها به دلیل پای‌بندی به استانداردهای زیست‌محیطی و تمیزی، پرچم‌دار پاکیزگی هستند. این منطقه همچنین یک صحنه غذایی پویا را با غذاهای تازه و اصیل مکزیکی و دریایی ارائه می‌دهد که عاشقان غذا از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

لوس‌کابوس یک مقصد توریستی محبوب است، اما مقامات محلی از نیاز به رسیدگی به مسائل اساسی که به نرخ بالای جرم و جنایت کمک می‌کند آگاه هستند و تلاش‌های ادامه‌داری را برای کاهش خشونت‌های مرتبط با مواد مخدر و فعالیت‌های باندی سازماندهی کرده‌اند. مقامات گردشگری همچنان در تلاش هستند تا امنیت محیط را برای بازدیدکنندگان حفظ کنند، به آگاهی‌رسانی به مسافران نسبت به شرایط محلی می‌پردازند و آن‌ها را تشویق می‌کنند از دستورالعمل‌های ایمنی ارائه‌شده توسط هتل‌ها و اپراتورهای تور خود پیروی کنند.

کد خبر 750700

دیگر خبرها

  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود