Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با تبریک آغاز هفته استاندارد به صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان و تمامی ذینفعان حوزه استاندارد و کیفیت استان اظهار داشت: هر ساله ۲۲ مهرماه به نام روز جهانی استاندارد نام گذاری شده که توجه به این مقوله بیانگر توجه به یک موضوع ملی و فراملی است، به گونه‌ای که هر اندازه در تولید خدمات و کالا‌ها به لحاظ کیفی به سمت استاندارد حرکت کنیم بدون شک موفقیت‌های بیشتر و بهتری نصیب کشور و استان خواهد شد و این در حالی است که واحد‌های تولیدی که فاقد کیفیت و استاندارد‌های لازم باشد در بازار رقابت و در بین مشتریان در جهان گسترده امروز حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه به تشریح عملکرد این اداره کل در یک سال گذشته پرداخت و گفت: در هفته استاندارد سال ۹۶ تا هفته استاندارد سال ۹۷ تعداد ۶۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و تعداد ۶۴ پروانه نیز تمدید شده است.

نیازی در ادامه افزود: در فرایند صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد پس از انجام بازرسی‌ها و نمونه‌برداری از محصول تولیدی در صورتی که نظام کنترل کیفیت در واحد تولیدی جاری باشد و نتایج آزمون فرآورده نمونه‌برداری شده قبول باشد به واحد تولیدی اجازه داده می‌شود به مدت سه سال از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده نماید.

وی  ادامه داد: بر اساس قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد بازرسان و کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجاز هستند که از واحد‌های تولیدی بازرسی به عمل آورند. بر همین اساس، قریب به تعداد ۵۰۰ واحد تولیدی و خدماتی تحت پوشش در استان فعالیت دارند به‌صورت دوره‌ای، بازرسی و مورد ارزیابی کیفی قرار می‌گیرند. در یگ سال گذشته توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان بیش از ۱۲۰۰ بازرسی از واحد‌های تولیدی و خدماتی تحت پوشش صورت گرفته است.


محمودرضا نیازی در ادامه افزود: رعایت قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد و خدمت صادقانه در ارائه کالا با کیفیت مطلوب از جمله الزاماتی است که تولیدکنندگان باید در امر تولید به کار گرفته و از هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به کیفیت کالا خودداری کنند در غیر این صورت برابر قوانین با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد. در این راستا و در جهت رعایت حقوق شهروندی و ارتقای کیفیت فرآورده‌های تولیدی در استان، در یک سال گذشته قریب ۸۰۰ مورد نمونه‌برداری از فرآورده‌های تولیدی استان از واحد‌های تولیدی و خدماتی استان به عمل آمده است.


 مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در پایان  بیان نمود: ضمن گرامیداشت این هفته مفتخر هستیم که در سال حمایت از کالای ایرانی با همکاری و مشارکت کارشناسان این اداره کل، دستگاه‌های مرتبط و تولید کنندگان استان استاندارد را به عنوان یک ضرورت و یک مطالبه اجتماعی در جامعه نهادینه نمائیم.

انتهای  پیام/ز   قریب ۸۰۰ مورد نمونه‌برداری از فرآورده‌های تولیدی استان از واحد‌های تولیدی و خدماتی استان به عمل آمده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد

در حکمی از سوی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی به عنوان مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد

به گزارش ایسنا، با حکمی از سوی علی جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی به‌عنوان مدیر کل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: «انتظار می‌رود در گام دوم انقلاب اسلامی و متناسب با جایگاه حاکمیتی و شرح وظایف مصوب سازمان، با رویکرد فناورانه و تحول‌آفرینی، به افزایش بهره‌وری و کارآمدی فعالیت‌های آن مجموعه در راستای تحقق اهداف سازمان علی‌الخصوص حوزه استانداردسازی و نظارت عالیه بر فعالیت‌های نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی کشور، اهتمام داشته باشید.»

به نقل از روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی پیش از این، مسئولیت‌هایی چون رئیس اداره نظارت و کنترل سیستم اطلاعات جغرافیایی، معاون اداره کل نظارت و کنترل فنی، سرپرست اداره کل نظارت و کنترل فنی، رئیس اداره سفارش‌ها و قراردادها و مدیر خدمات فنی سازمان نقشه‌برداری کشور را بر عهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال