Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:20:59 GMT

آتشی که «مسجد جامع کرمان» را انقلابی‌تر کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۰۷۱۶

آتشی که «مسجد جامع کرمان» را انقلابی‌تر کرد

مسجد جامع کرمان در پی اقدامات فاجعه‌آمیز حکومت طاغوت، بیش از گذشته، انقلابی شد و شمار بیشتری از نمازگزارانش به صفوف انقلابیون پیوستند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: تعدادی از ماموران نظام شاهنشاهی در 24 مهرماه سال 1357 مسجد جامع کرمان را آتش زدند و حرمت قرآن را هتک کردند.

 

این رویداد تلخ به این شرح است که چند هزار نفر از مردم کرمان در ادامه مبارزاتشان علیه نظام طاغوت، صبح روز 24 مهرماه در مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین مصطفی خمینی در مسجد جامع کرمان شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حکومت که برگزاری این برنامه را برای حکومت شاهنشاهی خطرناک یافتند توسط 300 نفر از ماموران نظامی به مسجد جامع کرمان حمله کردند و ابتدا در قسمت در «مشتاقیه» آن اقدام به آتش زدن موتور و وسایل نقلیه مردم کردند که این اقدام با واکنش مردم مواجه شد اما پس از تیراندازی ماموران دولتی، مردم برای در امان ماندن به داخل مسجد پناه بردند، در این واقعه ماموران و اراذل و اوباش اجیرشده با چوب، چماق و اسلحه سرد به مردم بی دفاع که در صحن مسجد حضور داشتند، حمله کردند.

 

وخامت این اوضاع به صورتی بود که تنها پیکر دو شهید به نام های «باقدرت جوپاری» و «غلامرضا یزدان شناس» شناسایی شد و پیکر بقیه شهدا قابل شناسایی نبود.

 

پس از پایان اقدام ماموران در مسجد جامع کرمان، آنان مغازه های مردم را غارت کردند و چندین مغازه را به آتش کشیدند.

 

این اقدامات حکومت از سوی مردم بی پاسخ نماند و شماری از آنان با سردادن شعارهای گوناگون از جمله «مسجد کرمان را، خلق مسلمان را، کتاب قرآن را، شاه به آتش کشید» پاسخ محکمی به جنایات ماموران شاهنشاهی دادند.

 

آیت‌الله صالحی کرمانی یکی از روحانیون برجسته کرمان در پی این اقدامات، طی ارسال تلگراف برای دفاتر مراجع تقلید در قم تاکید کرد «شگفت ‌آور است که حکومتی که خود را طرفدار دین می داند و داعیه حمایت از روحانیت را دارد و شعار آشتی ملی نیز می دهد مسجد و کتاب خدا را به آتش بکشد.»

 

امام خمینی (ره) نیز به این اقدامات واکنش درخوری دادند و طی پیامی تصریح کردند «اوضاع جاری در ایران موجب نگرانی شدید این جانب است، خوف آن دارم که شدت فشار عصبی بر شاه و بستگانش حمله‌های جنون آمیز آنان را تشدید کرده و ملت ایران را بیش از پیش به خاک و خون بکشد، کشتار دسته جمعی کرمان و آتش زدن مسجد و مقدسات مسلمین و ضرب و شتم مرد و زن بی دفاع در آن نمونه‌ای از این جنون است، این نحو جنایات از کسانی که از ادامه حکومت ظالمانه خود مأیوس هستند و نفس‌های آخر خود را می کشند، امری است که قبلا پیش بینی آن را کرده بودم، ملت عزیز ما با قیام دلاورانه خود و نثار خون فرزندان خود نام ارجمند خود را در تاریخ و صف اول مجاهدان اسلام ثبت نمود، امروز، عقب نشینی ننگ آور و انتحار است، عزیزان من از فدایی دادن و نثار جان و مال در راه خدا و اسلام و ملت مسلمان نهراسید که این شیوه پیامبر عظیم‌الشأن و اوصیا و اولیای آنان بوده و خون ما رنگین‌تر از خون شهدای کربلا نیست که با مخالفت با سلطان جائر که متمسک به اسلام بود و خود را خلیفه اسلام معرفی می‌کرد ریخته شد شما که برای اسلام به پا خاستید و جان و مال نثار می‌کنید در صف شهدای کربلا هستید چرا که پیرو مکتب آنانید.»

 

مسجد جامع کرمان در پی اقدامات فاجعه آمیز حکومت طاغوت، بیش از گذشته، انقلابی شد و شمار بیشتری از نمازگزارانش به صفوف انقلابیون پیوستند.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های مساجد شیراز اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند اربعین ایلام کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی مسجد جامع کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،  سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت:

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

 
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

دیگر خبرها

  • کارفرهنگی درمساله حجاب ضروری است
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • بدجوری دل درد گرفتیم