Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@03:14:43 GMT

هزینه 700 میلیارد تومانی درمان در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۴۴۵۹

به گزارش ایلنا از ساری، مدیرکل بیمه سلامت مازندران  در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت در سالن اجتماعات یادگار امام اداره کل بیمه سلامت استان مازندران برگزار گردید،گفت:در سال 93 بیش از 300 هزار نفر را زیر پوشش بیمه سلامت مازندران بودند که این افراد بدون پرداخت هزینه‌ای صاحب دفترچه بیمه شدند.

رسول ظفرمند  بیان کرد:  10 میلیون از  افراد فاقد بیمه در بازه زمانی کمتر از یکسال دارای دفترچه بیمه درمانی شدند

وی با اعلام اینکه بیمه شده همگانی استان مازندران روند کاهشی داشته است،اظهار کرد:در حال حاضر 270 هزار نفر دفترچه بیمه همگانی دارند که به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه بیش از یک‌میلیون و 900 هزار بار مراجعه با دفترچه بیمه سلامت به مراجع درمانی زیر پوشش این سازمان انجام شده است، گفت: برای هر مراجعه حدود 57 هزار تومان توسط بیمه سلامت برای مردم هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری ماهانه 1.5 میلیارد تومان بابت هزینه ی فرانشیز  دارو و 2.5 میلیارد تومان بابت حقوق پزشک خانواده شهری پرداخت می‌کنیم.

ظفرمند با بیان اینکه در تلاشیم که مطالبات پزشک خانواده شهری به روز شود گفت: در حال حاضر مطالبات مردادماه را پرداخت کردیم و گواهی شهریور چند روزی است که در اختیار ما قرار گرفته است.

وی اظهار کرد:  در مازندران نزدیک به 700 میلیارد تومان سالانه برای درمان هزینه می‌شود، باید تلاش کنیم که مردم با بیماری‌های سخت و سنگین آشنا شوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: زمان بهره‌برداری طرح پزشک خانواده شهری به صورت کامل نیاز به فرصت‌های بیشتری دارد.

ظفرمند با بیان اینکه نگاه کشور و مسئولین  به مقوله سلامت بهتر شده،بیان کرد: البته منکر برخی از ضعف‌ها و مشکلات نیستیم و باید با کمک همدیگر نسبت به رفع نقیصه‌ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی هنوز در استان عملیاتی نشده است گفت: سامانه این طرح در بابلسر اجرا شد و پس از رفع نقص در استان عملیاتی می شود.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پوشش درمان سلامت مشکلات بابلسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو