Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@07:11:57 GMT

زائران اربعین حسینی بیمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۳۴۳۸

به گزارش ایلنا به نقل از بیمه ایران، این شرکت با صدور بخشنامه‌ای به ‌تمامی شعب و مراکز خود تاکید کرده است که پوشش تعهدات این بیمه نامه برای هر یک از بیمه شدگان شامل پرداخت غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) به مبلغ 350 میلیون ریال، پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه به مبلغ یک میلیارد و 850 میلیون ریال و پرداخت غرامت نقص عضو یا ازکارافتادگی دائم کلی یا جزئی ناشی از حادثه حداکثر 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت هزینه‌های درمانی بستری بیمارستانی و اعمال جراحی به علت بیماری یا حوادث حداکثر 250 میلیون ریال، پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حوادث همانند انجام نوار قلب، رادیولوژی، آزمایش‌ها، اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف 25 میلیون ریال از دیگر تعهدات بیمه ایران برای زائران اربعین است.

همچنین در این بیمه نامه تعهد پرداخت هزینه‌های نقل‌وانتقال پیکر هر یک از بیمه‌شدگان فوت‌شده به هر علت، از عراق یا شهرهای ایران به شهر محل اعزام متوفی، از محل تعهدات فوت به هر علت و پرداخت هزینه‌های مربوط به نقل‌وانتقال بیمار یا مصدوم از عراق یا شهرهای ایران به شهر محل اعزام بیمه‌شده از محل تعهدات بستری و اعمال جراحی دیده شده است.

بر اساس این گزارش، مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان حداکثر مدت 30 روز است که این زمان در مسیرهای زمینی از فاصله 20 کیلومتری پایانه‌های مرزی رسمی جمهوری اسلامی ایران و در مرزهای هوایی از زمان ورود به خاک کشور عراق آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامرا و مسیرهای منتهی به آن‌ها ادامه دارد.

در مرزهای زمینی نیز این تعهدات پس از خروج از خاک عراق و ورود به ایران تا فاصله 20 کیلومتری پس از پایانه مرزی و در مرزهای هوایی پس از خروج بیمه‌شده از خاک عراق و ورود به ایران خاتمه می‌یابد، مشروط بر اینکه مدت مذکور از 30 روز بیشتر نباشد.

بنابراین گزارش، پارسال بیش از 2 میلیون ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود همیین تعداد از هموطنان در این آیین سوگواری شرکت کنند.

در تقویم رسمی امسال، روز اربعین مصادف با هشتم آبان ماه است اما هموطنان از حدود یک هفته قبل سفر خود را به مقصد کربلای معلا آغاز می کنند.

           

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایساکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند