Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@09:59:26 GMT

کاهش قیمت مسکن از 13 آبان/ قیمت ها چقدر ریزش می کند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۶۵۷۰

عضو کمیسیون عمران مجلس از کاهش قیمت مسکن با آغاز تحریم های آمریکا در آبان ماه خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : سیدهادی بهادری با اشاره به تلاطمات اخیر بازار مسکن و آینده پیش روی این بازار در کلانشهرها، گفت: متأسفانه قیمت مسکن در یک سال اخیر، پس از چند سال رکود این بازار، افزایش چشمگیر و چندبرابری داشت و این مسئله موجب شد که خانواده ها به ویژه زوج ها جوان، قادر به خرید مسکن در کشور به ویژه تهران نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در اقتصاد کشور این مسئله وجود دارد که اگر قیمت محصولی بالا رفت، قیمت آن دیگر به مقدار زیاد پایین نمی آید و این مسئله موجب شده که بازار همواره در تلاطم باشد، در بحث قیمت مسکن نیز این موضوع در گذشته اثبات شده که در صورت افزایش قیمت، نرخ مسکن کاهش چشمگیر نمی یابد.
قیمت مسکن تا پایان سال جاری کاهش خواهد داشت
وی گفت: به نظر من قیمت مسکن تا پایان سال جاری کاهش خواهد داشت، اما تنزل قیمت محسوس نخواهد بود و تنها درصدی کاهش می یابد، البته برخی نیز معتقد هستند که با اعمال تحریم های جدید آمریکا در آبان ماه، قیمت مساکن در کشور پایین می آید.
ورود بازار مسکن به دوره چند ساله رکود
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت در بازار مسکن، پیش بینی می شود که این بازار برای دوره ای چند ساله بار دیگر وارد رکود شود، زیرا قیمت ها آنقدر بالا رفته که خانواده ها توان خرید مسکن را ندارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: متأسفانه بازار مسکن متأثر از اقتصاد کشور به ویژه حوزه ارز و طلا است، بنابر این تا زمانی که دلالان در بازارهای مرتبط فعال باشند، تلاطمات بازار مسکن تداوم خواهد داشت.
منبع: خانه ملت کد خبر: ۵۵۱۳۹۹ تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازار مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است و با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود.

وی بیان کرد: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و باعث می‌شود منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوداگرانه انتقال دهیم.

کد خبر 6090648 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت