Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-30@20:15:09 GMT

فابرگاس وارد کتاب رکوردهای گینس شد +عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۶۶۶۵

فابرگاس وارد کتاب رکوردهای گینس شد +عکس

به گزارش وانانیوز،  سسک فابرگاس، هافبک ۳۱ ساله اسپانیایی موفق شده زودتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ لیگ برتر به رکورد ۱۰۰ پاس گل دست یابد. فابرگاس این رکورد را در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ و در دویست و نود و سومین بازی لیگ برتری خود ثبت کرد.

این پاس در جریان برتری ۴-۲ آبی‌ها مقابل استوک، گل ویلیان وینگر برزیلی چلسی را ساخت تا فابرگاس با انجام ۷۴ بازی کمتر از رایان گیگز، اسطوره ولزی منچستریونایتد پاس گل‌های خود را سه رقمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیگز بعد از ۳۶۷ بازی برای شیاطین سرخ به ۱۰۰ پاس گل رسید.

 

 

 

فابرگاس که رکوردش در کتاب گینس به ثبت رسیده است، گفت: «من سریعترین، قویترین، انعطاف‌پذیرترین و بلندپروازترین بازیکن دنیا نیستم، اما رسیدن به این رکورد در دوران بازیگری‌ام یکی از غرورآمیزترین چیز‌هایی بوده که در حرفه بازیگری‌ام داشته‌ام نشان می‌دهد که در عمل به وظیفه‌ام موفق بوده‌ام.»

رکورد دیگر فابرگاس در گینس نیز به بیشترین تعداد ارسال پاس والی در مدت زمان ۳۰ ثانیه بر می‌گردد که مشترکا با جیمی ردنپ، بازیکن سابق لیورپول در اختیار دارد.


به جز رکورد مرتبط با فابرگاس، چند رکورد دیگر از رقابت‌های فصل اخیر لیگ برتر نیز در سال ۲۰۱۹ وارد گینس می‌شود. محمد صلاح با ۳۲ گل (بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده در یک فصل لیگ برتر) و گلزنی در ۲۴ بازی (بیشترین تعداد بازی در یک فصل که یک بازیکن در آن‌ها موفق به گلزنی می‌شود) یکی از این ورودی هاست. همچنین هری کین نیز نام خود را با دو رکورد وارد این کتاب می‌کند. او با ۳۹ گل بیشترین تعداد گل را در یک سال میلادی لیگ برتر به ثمر رسانده و با ۶ هت‌تریک، بیشترین تعداد هت‌تریک در یک سال میلادی را در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است.

منچسترسیتی هم با ۴ رکورد وارد گینس می‌شود: بیشترین امتیاز در یک فصل (۱۰۰ امتیاز)، بیشترین پیروزی در یک فصل (۳۲ برد)، بیشترین گل در یک فصل (۱۰۶ گل) و بیشترین پیروزی متوالی (۱۸ برد)

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت دو رکورد جدید گلزنی به نام لیونل مسی در MLS

لیونل مسی دو رکورد گلزنی در لیگ برتر فوتبال آمریکا (MLS) به نام خود ثبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اینتر میامی بامداد امروز در بازی خارج از خانه فصل عادی MLS در خانه نیوانگلند با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید. لیونل مسی، مهاجم 36 ساله آرژانتینی در این بازی 2 گل زد و 2 پاس گل داد.

این نتیجه به لیونل مسی اجازه داد تا دو رکورد جدید MLS را به طور همزمان ثبت کند. در 7 بازی فصل عادی، او 16 امتیاز با 9 گل و 7 پاس گل به دست آورده است.  پیش از این هیچ بازیکنی در تاریخ لیگ در 7 بازی ابتدایی خود 16 امتیاز با استفاده از سیستم گل و پاس گل کسب نکرده بود.

لیونل مسی همچنین با 5 بازی متوالی که در آن دو یا چند گل یا پاس گل داده است به نخستین بازیکن تاریخ MLS در این شاخص تبدیل شد.

در حال حاضر اینتر میامی با 21 امتیاز در صدر جدول رده بندی MLS قرار دارد و در بازی بعدی خود با نیویورک ردبولز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ایلکای گوندوعان و تبدیل شدن به بهترین نسخه پاسور خودش / عکس
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • فابرگاس: رم - لورکوزن، دیداری است که تماشای آن را نباید از دست داد
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • ثبت دو رکورد جدید گلزنی به نام لیونل مسی در MLS
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست