Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@23:37:07 GMT

علت استعفای مدیرعامل فولاد مبارکه چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۷۲۰۸

علت استعفای مدیرعامل فولاد مبارکه چه بود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شرکت‌های بزرگ فولادی در دلال‌بازی بازار فولاد گفت: گرانی و به‌هم ریختگی بازار فولاد به دلیل عدم فروش محصولات فولادی به تولیدکنندگان داخلی و فروش به دلالان و واسطه‌ها بود.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، حمیدرضا فولادگر امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در مورد نتیجه بررسی عملکرد مورد نقد شرکت‌های بزرگ فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه در دوران نوسانات ارزی، عرضه قطره چکانی فولاد و در نتیجه آسیب زدن به تولیدکنندگان داخلی، اظهار داشت: در این زمینه ما چند جلسه را در مجلس، کمیسیون صنایع و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی برگزار کردیم، در این جلسات همه مسئولان از جمله مسئولان شرکت‌های بزرگ فولادی مانند فولاد مبارکه، فولاد خوزستان ذوب آهن، شرکت‌های میانی و پایین دستی به صورت زنجیره‌ای حضور یافتند، جلسات گاهی به دعوا و بحث‌های جدی کشیده می‌شد و استعفای سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در همان تاریخ بود، بعد از آن البته منجر به تفاهم شد اما در نهایت آن استعفا منجر به تغییر و تحول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در آن مقطع، ما آماری دقیق گرفتیم و مشخص شد تولید کشور بسیار بیشتر از مصرف است، به عنوان مثال تولید بالای 20 میلیون تن بود در حالی که مصرف حدود 10-12 میلیون تن بود، وقتی می‌پرسیدیم مشکل کجاست؟ تولیدکنندگان میانی می‌گفتند به ما شمش داده نمی‌شود، به عنوان مثال "بیلت" به صورت ورق گرم از فولاد مبارکه به شرکت‌های پایین دستی داده نمی‌شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت‌ها این تولیدات را صادر کرده و به داخل نمی‌دانند همین سبب شده بود تا به‌هم ریختگی در بازار ایجاد شود، تولید به تولیدکننده میانی نمی‌رسید و گرانی ایجاد می‌‌شد.

وی ادامه داد: با آماری که ما گرفتیم مشخص شد که تولید به قدری است که این شرکت‌ها می‌توانستند هم آن را صادر کنند و هم تولیدات به داخل ارائه کنند، اما دلال‌ها و واسطه‌ها به عنوان سهمیه تولیدات را دریافت می‌کردند، در حالی که مصرفی به آن اندازه نداشتند در نتیجه این محصولات را روانه بازار آزاد می‌کردند.

فولادگر خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها براساس پروانه، سهمیه‌ای برای دریافت تولیدات فولادی دارند، اما یا تعطیل هستند و یا مصرفی ندارند، بنابراین جنس دریافتی را به بازار آزاد وارد می‌کردند.

وی درباره نتیجه بررسی‌ها گفت: جمع بندی این شد که تولیدکنندگان اولویت را به بازار داخل بدهند، سپس محصول را صادر کرده و ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما بیاورند، همچنین مصوب شد که تولید خود را در بورس عرضه کنند، فولادی‌ها نیز درخواست برداشتن سقف رقابت را داشتند که با آن موافقت شد، نتیجه آن، پایدار شدن حدودی شرایط است که امروز کاهش قیمت در ورق و میلگرد را شاهد هستیم، علاوه بر این سبب شد که وزارت صنایع بسیاری از دلال‌ها را شناسایی کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی مجلس بیان کرد: در این مقطع مجبور هستیم که سیستم سهمیه بندی را عملی کنیم تا از این شرایط عبور کنیم، بورس کالا نیز در این راستا مدیریت می‌شود و باید گفت بعد از جلساتی که داشتیم مقداری این مشکلات حل شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: فولاد مبارکه استعفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل استقلال ملاثانی: با استعفای اکبرپور مخالفت می‌شود/ او خسته است و نیاز به استراحت دارد

نعیم حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره خروج استقلال ملاثانی از جام حذفی با شکست برابر سپاهان و استعفای سیاوش اکبرپور سرمربی تیم استقلال ملاثانی بعد از پایان بازی اظهار کرد: یک سری از مسائلی که سیاوش اکبرپور عنوان کرده درست است. واقعاً کار کردن در تیم استقلال ملاثانی دشوار است، اکبرپور منتظر بود تا تیمش بازی خوبی ارائه کند که این اتفاق رخ داد و تیمش با ارائه یک بازی خوب حذف شد.

مدیرعامل استقلال ملاثانی افزود: شنیده بودم اکبرپور زودتر از اینها تصمیم به استعفا دارد، اما صبر کرد تا تیمش برابر سپاهان آبرومندانه بازی کند که این اتفاق افتاد. بعد از بازی با اکبرپور صحبت کردم. او از شرایطی که تیم دارد خسته است و نیاز به استراحت دارد. با استعفای او مخالفت می‌شود و سعی می‌کنیم تا پس از آنکه خستگی‌اش در رفت با وی صحبت کنیم و در تیم ماندنی شود. به اکبرپور حق می‌دهم، چون سرمربی یک تیم دوست دارد تا تیمش مشکلی نداشته باشد و بدون مشکل تمرین کند، در سفر‌ها دردسری نداشته باشد و کلاً بدون مشکل کار کند. شاید هدف اکبرپور شوک دادن به تیم است تا بهتر به تیم رسیدگی شود. در کل با او صحبت می‌کنیم تا در تیم بماند و نمی‌گذاریم جدا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: با استعفای اکبرپور مخالفت می‌شود/ او خسته است و نیاز به استراحت دارد
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی