Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@22:25:56 GMT

عزم جهادی سپاه برای نوسازی مدارس غیر استاندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۲۰۱۲

عزم جهادی سپاه برای نوسازی مدارس غیر استاندارد

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: عزم جهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نوسازی ‏مدارس خشت و گلی و غیراستاندارد سیستان و بلوچستان جزم شد.‏

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا راشکی درگفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان و قرارگاه محرومیت ‏زدایی سپاه تفاهم همکاری ساخت مدارس غیراستاندارد و خشت و گلی، نا ایمن و کپری فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: طی روزهای اخیر، با حضور مسئولین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در استان نحوه همکاری و روش های ‏روز آمد ساخت مدارس با استفاده از توان داخلی استارتاپ های دانش بنیان و مصالح مستحکم و کم هزینه مشخص شد.‏
وی اضافه کرد: در مناطق مرزی باید کار بیشتری انجام شده و مدارسی که در این مناطق قرار دارند را هر چه سریعتر بازسازی ‏کنیم، در نشستی که با مسئولین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه انجام شد، مقرر شد ساخت فضاهای آموزشی در مناطق مرزی ‏بصورت مشارکت 50 درصدی اداره کل نوسازی مدارس استان و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه انجام شود.‏
راشکی اضافه کرد: این موضوع، امیدبخش آینده ای درخشان در امر مدرسه سازی استان به شمار می رود و امیدواریم تمامی ‏دستگاه های توانمند بتوانند در این زمینه ورود پیدا کنند تا مشکلات، کمبودها و نبود فضای آموزشی و فضاهای غیر استاندارد به ‏طور کامل در سیستان و بلوچستان از بین برود.‏

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد

جانشین بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل در حاشیه برگزاری این اردو در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اردوی جهادی با حضور ۷۵ نفر دانشجومعلم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل، در مدارس کم برخوردار استان برگزار شد.

علیرضا دولت نژاد خاطرنشان کرد: طرح «جهاد عهد خدمت» دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان نیر و با هدف جبران کمبودهای آموزشی و رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این اردو در بخش عمرانی از جمله رنگ‌آمیزی و فضاسازی و زیباسازی مدارس روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد با مشارکت ۴۵ دانشجو معلم خواهر و ۳۰ دانشجومعلم برادر آغاز شد که در دو بازه سه روزه برگزار شد.

جانشین مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر رفع اشکال و تدریس به دانش آموزان در راستای گسترش عدالت آموزشی و همچنین رفع نواقصات و کمبود های عمرانی مدارس محروم و نیازمند شهرستان نیر، خودسازی خود دانشجومعلمان نیز هست تا بتوانند با کسب تجربیات معلمی، روحیه جهادی و ایثار را در خود تقویت کنند.

دولت نژاد گفت: تلاش‌های جهادگران در خدمت به مردم مناطق محروم کشورمان و حضور جوانان علاقمند به این فعالیت‌ها در اردوهای هجرت و جهادی همواره مورد توجه و تاکید رهبر انقلاب بوده است، که انگیزه مضاعفی بر حضور دانشجومعلمان در این مسیر مقدس و با ارزش شد.

وی اضافه کرد: دانشجومعلمان جهادی دانشگاه فرهنگیان اردبیل با حضور در روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد شهرستان نیر و مشاهده وضعیت تحصیلی و عمرانی مدارس این روستاها، وظیفه خود دانستند تا با حرکتی جهادی به یاری این دانش آموزان و رفع مشکلات و کمبود آن‌ها در زمینه های تحصیلی و عمرانی مدارسشان بپردازند.

کد خبر 6092539

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل