Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ‌ای گفت: میزبانی مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در سال آینده به استان اردبیل داده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی جوهری پنجشنبه شب در آیین افتتاحیه اولین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور افزود : در چند روز گذشته شاهد شایستگی ها و ظرفیت های خوب استان اردبیل برای میزبانی مسابقات بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این شایستگی ها با حمایت مدیران ارشد استان و نیز اداراه کل ورزش و جوانان این استان از ورزش های زورخانه ای حاصل شده که قابل تقدیر است.
او گفت:استان اردبیل دارای استعدادهای خوب در این رشته ورزشی بوده و امید است که میزبانی رقابت های بین المللی بتواند موجبات شکوفایی هرچه بیشتر ورزش های زورخانه ای و پهلوانی را در این استان فراهم آورد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این آیین از اردبیل به عنوان خاستگاه تشیع و فرهنگ اصیل اسلامی یاد کرد که شایستگی میزبانی رقابت های ملی و حتی جهانی را در رشته های ورزشی زورخانه ای و پهلوانی داراست.
بهرام آقاخانی با بیان اینکه اقدام های مطلوبی برای برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی در اردبیل انجام شده ، ادامه داد : در نیمه اول30 رویداد ملی و اردوی تیم های ملی در استان برگزار و 18 رئیس فدراسیون و تیم تخصصی شرایط برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های گوناگون در این استان را بررسی کرده اند.
محمد شهبازغلیزاه رئیس هیات ورزش های زورخانه ای استان اردبیل از رشد 300 درصدی این رشته ورزشی در استان خبر داده و بیان کرد: بتدریج این رشته در شهرستان های مختلف استان دایر شده و بزودی شاهد افتتاح ساختمان زورخانه خلخال خواهیم بود.
وی بیان کرد: اردبیل همچنین ماه آتی میزبان اردوی تیم ملی پنج کشور اروپایی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه این مراسم که با حضور اکبر بهنامجو استاندار اردبیل و تنی چند از مدیران استانی صدای زنگ ورزش در
800 زورخانه در سراسر ایران طنین انداز شد.
اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور با شرکت 400 ورزشکار از سراسر کشور در سه رشته تیمی زورخانه ای ، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی از روز پنجشنبه 26 مهرماه در ورزشگاه 6 هزار نفری رضازاده اردبیل آغاز شده و به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.
/6016 6019/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ورزش زورخانه اي بين المللي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در هفدهمین روز ماه شوال سال پنجم هجرت در جنگ خندق، اسوه جوانمردی و شجاعت، حضرت علی علیه السلام، نماد شرک و بت پرستی، عمر بن عبدود را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ارجح دانست.
 امام علی علیه السلام همواره مظهر بزرگی و جوانمردی بوده، هست و خواهد بود و نام مبارکش همیشه بر زبان پهلوانان جاری است.
پهلوانان گود معرفت در کنار پرورش جسم و تن، روح را نیز از ناملایمات و صفات رذیله می‌زدایند.
رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان گفت: هر سال در روز هفدهم شوال زورخانه‌های استان مرکزی با برگزاری مراسم جشن و نوای گرم مرشد، فرصتی است برای ذکر مبارک «یا علی» تا با ترویج فرهنگ این ورزش کهن، بر تقدم پهلوانی بر قهرمانی تأکید شود.
فرهنگ پهلوانی همواره در بین ورزشکاران زورخانه‌ای ترویج می‌شود و پیشکسوتان این ورزش کهن آداب آن را به نوجوانان می‌آموزند و این راه همچنان ادامه دارد.
استان‌کهگیلویه وبویراحمد داری ۵ زورخانه فعال بابیش ۵۰۰ ورزشکار در رشته ورزش پهلوانی وزورخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای