Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:58:26 GMT

امنیت زائران در گذرگاه های مرزی تامین شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۲۰۹۲

امنیت زائران در گذرگاه های مرزی تامین شده است

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ حسین اشتری ظهر یکشنبه در گذرگاه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران بیان داشت: هیچ مشکل امنیتی در مسیرهای تردد زائران وجود ندارد و نیروی انتظامی با تمام توان در گذرگاه های مرزی و مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی حضور دارند و امیدواریم با همکاری و هماهنگی صورت گرفته شاهد هیچ مشکلی در گذرگاه های مرزی نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده نیروی انتظامی تردد زائران اربعین در مرزهای کشور را روان اعلام کرد و ضمن تشکر از تعامل خوب زائران اربعین حسینی با ماموران نیروی انتظامی از آنها خواست به توصیه های ارائه شده از سوی نیروی انتظامی توجه کنند.
وی با بیان اینکه زائران عازم عتبات گذرنامه و ویزای خود را در شهرهای مبدا تهیه کنند گفت:در پایانه های مرزی امکان تهیه گذرنامه و روادید وجود ندارد.
سردار اشتری با بیان اینکه اداره گذرنامه در سراسر کشور در سه نوبت کاری پاسخگوی زائران است گفت: به زائران توصیه می شود صدور ویزا را به روزهای آخر اربعین محول نکنند تا روند تردد آنها از گذرگاه های مرزی به صورت منظم انجام شود.
سردار اشتری گفت: نیروی انتطامی با تمام ظرفیت و با عشق و علاقه در مرزهای سه گانه حضور دارد و امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به زائران ارائه کنیم.

**مرز شلمچه تنها گذرگاه مرزی اتباع خارجی به عراق است
سردار اشتری گفت: اتباع خارجی که قصد رفتن به عتبات را دارند حتما از مرز شلمچه عازم شوند و در این مرز امکانات و زیرساخت لازم برای پذیرش این عزیزان فراهم است و هیچ گونه مشکلی برای تردد زائران خارجی در شلمچه وجود ندارد.
وی گفت: در خارج از مرزها نیز هم به برکت اباعبدالله(ع) مشکلی وجود ندارد اما مردم باید هشیار باشند و موارد مشکوک را سریعا به پلیس اطلاع دهند.
سردار اشتری افزود: تاکنون موردی از گذرنامه جعلی در نقاط مرزی کشور کشف نشده اما مواردی ویزای جعلی کشف شده که شناسایی شده و برخورد لازم با افراد متخلف صورت گرفته است. مردم باید دقت کنند از محل هایی که از قبل تعیین شده برای تهیه ویزای اربعین اقدام کنند.
فرمانده نیروی انتظامی به همراه هیات همراه از مواکب اربعین حسینی و عبور زائران عتبات عالیات عراق از پایانه مسافری مرز شلمچه دیدن کرد.
سردار سرتیپ حسین اشتری روز یکشنبه با حضور نیروهای انتظامی، نظامی، هنگ مرزی، سپاه و بسیج در بین زائران ایرانی و اتباع خارجی در پایانه مسافری مرزی حضور یافت و خدمات رسانی مواکب به زائران بازدید کرد.
مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 25 کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه 2 گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.
اربعین پارسال 650 هزار زائر ایرانی و بیش از 100 هزار زائر از کشورهای مختلف جهان از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.
7100/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان خوزستان خدمات رسانی عشق و علاقه فرمانده نیروی انتظامی بصره راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه از ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در پایان رقابت‌ها تنها فرد قهرمان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب می‌کند.

 در بخش زنان ندا شهسواری و مهشید اشتری از ایران اعزام می‌شوند تا برای کسب این سهمیه تلاش کنند. تا به حال ندا شهسواری موفق شده دو بار این سهمیه را از آن خود کند.  

مهشید اشتری در مورد شرایط آمادگی خود و اردوهای تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی از سوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و قبل از آن هم در مسابقات لبنان، ‌عربستان، آلمان و چک شرکت کردم. اردوی فعلی هم تا زمان اعزام ادامه دارد. در حال حاضر شرایط خوب است و تمریناتمان را دنبال می‌کنیم اما همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد. با این حال تمام تلاشمان را می‌کنیم که در انتخابی المپیک به اوج آمادگی برسیم.

او با بیان اینکه انگیزه زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم، تاکید کرد: شاید یک بار فرصت حضور در این مسابقات را داشته باشم چون نمی‌دانم چهار یا هشت سال دیگر چه می‌شود. وقتی الان چنین موقعیتی پیش آمده تمام انگیزه و هدفم را می‌گذارم. من و خانم شهسواری هر دو انگیزه داریم. خانم شهسواری دو بار به المپیک رفته و برایش افتخار است که برای سومین بار برود. برای من هم افتخار است که اولین حضورم را تجربه کنم.

اشتری ادامه داد: خیلی امید دارم که امسال سهمیه برای ایران است اما فرقی نمی‌کند من بگیرم یا خانم شهسواری. شاید برخی بگویند شانس ما با کشورهای دیگر ۵۰، ۵۰ است اما معتقدم احتمال ۸۰ درصد می‌توانیم سهمیه را بگیریم. مهم این است که زنان تنیس روی میز ایران سهمیه را بگیرد.

او در واکنش به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته به مسابقات بیشتری اعزام شده است، ‌بیان کرد: همه این مسابقات را با هزینه شخصی رفتم. شروع کارم از ۶ ماه قبل و هدفم از اعزام هم انتخابی المپیک بود.

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد